Mikä eläin tää oli??

Rinsessa-Ryysynen

Aktiivinen jäsen
09.05.2008
2 318
0
36
Oltiin saunan jälkeen terassilla vilvottelemassa ja metsästä kuului kimeä hu-huu, hu-uu.
Paitsi että ei huhuillut vaan ääni oli kimeä kuin kuikalla konsanaan.
Oli pimeää, joten jos se oli joku lintu, varmaan joku pöllö?

Mies sanoi, että joku mt- potilas varmaan... :laugh:

Tietääkö joku?

Alkuperäinen kirjoittaja Disaronno harmaana:
Hmm. Meidän potilaat ei huhuile. Olisiko ollut huuhkaja?

Juu eihän ne huhuile, mutta mua alkoi vaan hillittömsäti naurattamaan mielikuva siitä, että joku potsku laukkaa pihan yli huhuillen... :snotty:

En usko että oli huuhkaja. Lintukirja sanoo näin huuhkajasta:

Koiraan soidinhuuto on mahtavan kumea, kaksitavuinen huuu-uu, paino ensimmäisellä tavulla.

Tämä huuto oli tosi mahtipontinen muttei yhtään kumea vaan pikemminkin kimeä. Lisäksi paino oli toisella tavulla; (h)u- (h)uuuu

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Väriskö se ääni? Huuhkaja varmastikin... Se on sitten mukava ääni ja samalla vähän kammottava :D

Itseasiassa joo, värisi se aina välillä lopussa. Mutta se ei todellakaan ollut mitään huhuilua vaan kimeää huutoa. Kovaa ja korkealta. Voisko silti olla huuhkaja?
Mikään muu pöllölajikaan ei kuvioon sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Aa siis tajusin ton tavun nyt vasta. Se koiraan soidinhuuto on erilainen ja tosiaan kumea, paino ekalla tavulla. Se "normaalimpi" on tuo mitä kirjoitin, voipi olla naaraspuolinen...

Lintukirjan mukaan naaras vastaa kimeämmin mutta haukahtelevasti tyyliin "rää v". Ei ollut se ainakaan.
Ehkä se oli toi huuhkaja. Käheetä, luin just settä sen siipiväli voi olla jopa 2 metriä :whistle:

Harmi kun mulla ei toimi toi äänikortti tässä koneessa, mutta ehkä sittenkin on "vaan" lehtopöllö eikä huuhkaja.
Mun lintukirja sanoo näin: Soidinääni on tyypillinen kauaskuuluva huuu-hu ja loppu väräjävä. Se se oli.
Thanks ;)

Yhteistyössä