mikä h"""""i siinä on, että tuo lapsi osaa olla hiljaa? onko sillä vikaa korvissa vai aivoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄitiEiJaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄitiEiJaksa

Vieras
isäntä pääsee töistä viideltä, tarkoitus oli leipoa jotain ennen sitä.
sain migreenin ja meinasin nukkua päänsärkyni pois, samalla kun 2vuotias ottaa päiväunet. vaan eihän siitä mitään tullut: pistin 5vuotiaalle elokuvan pyörimään, annoin pitsaa lautaselle ja sanoin että äiti lepää veikan kanssa yläkerrassa.
noh, meni noin 30 min niin enkös havahdu kamalaan papatukseen:
penska istuu yläkerran eteiskäytävällä ja selittää ihan innoissaan jotain näkymättömille kavereille. elokuva sai pyöriä yksin alakerrassa. ja ennenkuin ehdin sanoa että on hiljaa, alkoi toisesta lastenhuoneesta kuulua hihkumista. että näin, kiva!!!! em tod. ala leipoa tässä olotilassa, mieskin ehtii kotiin sopivasti kuuntelemaan nuoremman raivareita kuin päiväunet jäi väliin! :hradwall:

ja tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta, en ymmärrä mitä vikaa tuolla pennulla on päässä kun ei osaa vaan olla hiljaa pyydettäessä!!!
vai ilkeyttäänkö tuota tekee, sillä silloin kyllä katsoo jotain elokuvaa ihan ääneti jos esim. silitän yläkerrassa ja mies vienyt nuoremman neuvolaan... mutta jos tietää että joku nukkuu/lepää, silloin pitää ruveta mekkaloimaan!

Minun lapseni katsoi tuossa iässä koko päivän teletappeja hipihiljaa, kun olin kuumeessa. Mutta nukuin samassa huoneessa, niin oli varmaan turvallisempi olo. Toki annoin ruokaa välillä, taisi muuten olla alle viisi vuotias. Niin ne lapset on erilaisia.

[QUOTE="sara";29198747]ei tulis mieleenkään mennä nukkumaan ja jättää 5v lasta yksin alakertaan.[/QUOTE]

Minä olen jättänyt jo 3-vuotiaan yksin alakertaan siksi aikaa, kun olen itse vetänyt hirsiä yläkerrassa.

Meillä on papupata silloin kun ei ole saanut tarpeeksi huomiota. Jos on yksi kiireinen päivä niin viimeistään seuraavana päivänä se sitten näkyy lapsessa. On koko ajan kaipaamassa huomiota ja jos ei muuten sitä saa niin päpättää ja hössöttää koko ajan jotain ja on yliaktiivinen.

lapsi ei tunne kelloa,eikä tiennyt ettei ollut tarpeeksi kauan hiljaa,puolituntia 5veelle aika kauan. Mun 5v. jaksaa juurikin ½h. olla hiljaa,katsoa dvd:tä niin minä voin ottaa pikatorkut 15-20 min. sohvalla. Ole lapselle vähän armollisempi,hän on vasta 5v. Toki ikävää että harmittaa ja päätä särkee.

teidän perheessä jollain muulla kuin 5 v:llä on vikaa päässä.Anteeksi vaan.
Vaikka päähäsi koskee, et voi olettaa noin pienen osaavan olla hiljaa yksinään tuntikaupalla.

Samaa mieltä muiden kanssa,puol tuntia on 5-vuotiaalle pitkä aika katsoa leffaa yksin. Varsinkin kun olet sanonut olevasi "veikan kanssa lepäämässä" - lapsi siis ajattelee että olet veikan kanssa ja hän yksin - epäreilua! Hän ei saa huomiota. Näin siis lapsesi saattaa hyvin ajatella.
Meillä 4v jaksaa justjust olla hiljaa sen 10-15min että saan nukutettua pienemmän päikkäreille.

Toinen mikä tuli mieleen on että selititkö 5v:lle että sua sattuu päähän ja siksi haluat levätä? Vai menitkö vaan "veikan kanssa lepäämään" ja hermostuit kun ei isompi tajunnu olla hiljaa pidempään?

Toivottavasti tämä on provo..
5-vuotiaan kuuluu jo osata olla hiljaa, mutta ei kotona! :) Jos ollaan hautajaisissa tms niin silloin on hyvä jo osata istua hiljaa, yleensä pienest pitäne kun on käyty vähän kaikkialla niin on ne käytöstavat hallussa ja niitä harjoitellaan toki läpi lapsuuden, aikuistekin munaa.. niin saa lapsetkin.
Yhtä omaa en olis voinut jättää ikinä edes puoleks tunniks yksinään katsomaan telkkaa. :D toki jos olis ulkoiltu ym aiemmin ollut niin eri juttu. Mutta tuskinpa päänsärkyinen ap olisi pihalla aamust asti ensin leikkinyt lapsien kanssa? Hmm..
Jos särkee päätä tarpeeksi ja hermot ovat pinnassa niin silloin hankitaan lapsenvahti ja lähdetään vaikka sinne hotelliin nukkumaan..

Yhteistyössä