Mikä hemmetti mua vaivaa?!?! (ällöttävää, varokaa)

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mitäs jos on iskenyt laktoosi intorelanssi tai keliakia. mulla laktoosi ongelma ja oireet samanlaisia ennen kun tajusin ruveta käyttää laktoositonta.terkkuasemalla pääsee testiin.

No mulla on ollut joskus toi. Laktoosivaiva. Mutta se meni ohi jo vuosia sitten... Oisko se voinutkin iskeä uusiksi?? Voiskin koittaa olla ilman maitotuotteita.

Kokeilehan nyt ihan ensiavuksi noita rakeita... Agiocur siis. Tämä auttaa ensiavuksi jonka jälkeen kannattaa sitten alkaa miettimään sitä laktoositonta ruokavaliota.
Myös esim. ärtynyt paksusuoli aiheuttaa kuvaamiasi oireita eli tilanne kyllä kannattaisi tarkistuttaa ihan lääkärillä.

Okei... Thanks. Ehkä mä käyn apteekissa... Ja ellei rauhoitu, niin lääkärille sitten vaan... 'mä paskon yhtä soittoa'... voi helvata! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Hehee eikös tällä palstalla jo ollut että nuohan on päivänselviä raskausoireita :D

Ripulointi?? :D

Tällä palstalla kaikki on raskausoireita :D

"eilen paistoi aurinko, tänään sataa vettä... olenkohan siis raskaana?"

No totta kyllä =) Mä olen kyllä kahdesti ollut raskaana, mutten mä ripuloinut ole siitä syystä... :saint:

Juu, voihan se ripulointi synnytystäkin enteillä :whistle:

Niin niin, juu :saint:

Itsekin suosittelen noita rakeita. Ne toimii kun ottaa ohjeen mukaan. Ja pystyt käymään koulussakin normaalisti :kieh:
Ne ei ole kalliita ja ne on ns. luontaista apua eli eivät ole kemiallista lääkettä vaan kasveista tehtyjä rakeita.
Näitä käytetään myös mun työpaikalla vanhuksilla ihan jatkuvassa käytössä ja apu on ollut suuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Hieman Hankala:
Itsekin suosittelen noita rakeita. Ne toimii kun ottaa ohjeen mukaan. Ja pystyt käymään koulussakin normaalisti :kieh:
Ne ei ole kalliita ja ne on ns. luontaista apua eli eivät ole kemiallista lääkettä vaan kasveista tehtyjä rakeita.
Näitä käytetään myös mun työpaikalla vanhuksilla ihan jatkuvassa käytössä ja apu on ollut suuri.

Mä käyn hakemassa niitä tänään :)

Kannattaa B) Toi on oikeasti todella kurja vaiva... :ashamed:

No on...! Lähe tässä sit johonkin, kun perse laulaa vähän väliä! Eikä tule kuuloonkaan, että menisin kouluun ja juoksisin tunneilta sekunnin välein veskiin...

No on...! Lähe tässä sit johonkin, kun perse laulaa vähän väliä! Eikä tule kuuloonkaan, että menisin kouluun ja juoksisin tunneilta sekunnin välein veskiin...

Voin kuvitella :/ Tuon lääkkeen pitäis ainakin auttaa ja vielä aika piankin. Mutta kuten tuossa muutkin neuvoi niin tuollainen jatkuva ripuli pitäisi aina tutkituttaa. Jo siksikin, että kun vatsa on aina löysällä niin vitamiinit ym eivät imeydy, nestetasapaino menee sekaisin ja se vaikuttaa muutenkin sun yleiseen vointiin - niin henkiseen kuin fyysiseenkin.

Mun ripuli kesti noin 3 viikkoo, että onnea vaan jos samaa tautia on. Paino putosi noin 5 kg ja elimistö kuivui. Vieläkin on ilmaa mahassa ja kipristelee silloin tällöin, mutta nyt ruoka pysyy jo sisällä ettei käy enää niin että olohuoneesta ei ehdi juosta vessaan kun kouristus tulee. Mutta millä sain taudin pois oli: ei sokeripitoisia juomia tai ruokia, apteekista osmosalia kuivumisen hoitoon, sitten mahan sai kiinteäksi HETI kun otin lusikallisen Visibliniä. Ruokia vähän kerrallaan ja paljon vettä juomaksi. Lisäksi actimeliä, piimää, maitohappobakteereita. Siitä paraneminen lähti.

oli miehellä ja tytöllä ripuli joka kesti yli viikon. Että luulisin mahataudinkin voivan olevan. Pojalla kesti päivän ja mulle ei tullut ollenkaan.Mies oli saikulla kun oli muuten ok, mutta ei töistä olisi mitään tullut kun aina ravas vessassa.

Mulla oli sama juttu viime kesänä ja ihmettelin mikä on. Kaikki mahdolliset kokeet otettiin tk:ssa , mut mitään ei löytynyt.. lopulta kävin yksityisellä ja lääkäri vain jutteli ja kuunteli oireita luki labratulokset yms. ja ilmoitti et haluaa tähystää --> ei mitään miellyttävää muttei aivan hirveääkään ja pääasia vika löytyi...

oli nimittäin refluksitauti (eli väljä mahaportti) ja lisänä lievä palleatyrä.

Edelleen joskus käy lääkityksestä huolimatta niin et heittää mahan sekaisin, mut pikkuhiljaa alkaa oppia jo ennekoimaan oireet.
Hyvä konsti on liotetut pellavan siemenet alkuun vaik aamun illoin ja jatkossa iltaisin esim. mustikkasopan kanssa, haudutettua kaurapuuroa (laittaa joukkoon neljän viljan-ryynejä tulee maistuvampaa). Paljon kuitua, mut välttämättä aivan tuore leipä ei käy koska kerryttää ilmaa, kaalit, herneet, mausteet, kahvi, tupakka, sipuli.. kannattaa varoen kokeilla koska yleensä eivät sovi ja suklaa on paha..liian rasvaista. Mulla edelleen suklaa lähes pannassa ei pysty ottamaan kuin palan kaks harvakseltaan.
Ja kahvi yms. ei koskaan tyhjään vatsaan vaan aina ruokaa/ kuitua pohjalle. Itse opettelin juomaan mustan kahvin maidon kanssa on vähän miedompaa.

Immodiumilla saat mahan rauhoittumaan vähäksi aikaa (että saat edes nukuttua jossain vaiheessa).
Itselläni on ollut krooninen suolistotauti 13 vuotta, joten tiedän miltä tuntuu rampata vessassa jatkuvasti...
Jos oireet jatkuu, niin ei kun lääkäriin. Mieluummin gastroenterologille kuin millekään tavalliselle tk-lekurille.
Ja maitohappobakteereja kannattaa syödä vaikkei olis kipeenä!

Yhteistyössä