Mikä hitto ihmisiä oikein vaivaa?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvät tavat kunniaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvät tavat kunniaan

Vieras
Nykyään lähes joka päivä joko autolla tai kävellen liikkuessa joutuu jonkun tuntemattoman negatiivisten fiilisten kohteeksi, vaikkei tekisi mitään väärin.

Herkkänä naisena, joka omaa perus-ystävällisen luonteen ja asialliset käytöstavat, suorastaan surettaa miten negatiivisesti moni suhtautuu tuntemattomiin ihmisiin. Tönimistä ja tiuskimista, eikä vahingossakaan anteeksipyyntöä.

Eräänä päivänä esim. joku mies tuli kerrostalomme ulko-ovesta törmäten suoraan minuun kun avasin oven, minä siis seisoin paikallani. Tuhahdus ja mulkaisu. Kaupassa nainen tuli kovaa vauhtia kulman takaa ja törmäsi lapseni rattaisiin niin että lapsi säikähti ja alkoi itkeä. Kiukkuista mutinaa ja sadattelua, ei anteeksipyyntöä.Ja vastaavia tilanteita on koko ajan.

Minne ovat käytöstavat hävinneet? Miksi monille tuntematon ihminen on vihollinen?

Ihan samaa olen miettinyt. Tietysti harvoihin tapauksiin kiinnittää enemmän huomiota. Brittiystävä kertoi, että tämä oli vaikein asia mihin sopeutua Suomessa.

Mä luulen että isoin syy ihmisten tylyyteen ja synkkyyteen on kiire!
Töissä kiire, kotiin kiire ja kotona kiire... sitten kiristää hermoo, eikä jaksa mitään ylimääräistä.

Mut vaikka olis kuinka kiire ja pinna kireellä, kyllä käytöstavat ja kohteliaisuus pitää muistaa! Noistakin tilanteista olis selvinny anteeksipyynnöllä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Villi Visio:
Töissä kiire, kotiin kiire ja kotona kiire... sitten kiristää hermoo, eikä jaksa mitään ylimääräistä.

Mut vaikka olis kuinka kiire ja pinna kireellä, kyllä käytöstavat ja kohteliaisuus pitää muistaa! Noistakin tilanteista olis selvinny anteeksipyynnöllä :)

no ei se ole kiire. vaan se on se lahonnut aivokapasiteetti eli vitunmoinen itserakkaus ja tyhmyys. ja kaikki mielenterveyshäiriöt siihen päälle vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Villi Visio:

Kiire voi olla syy. Mutta tosiaan ihan vain vaikka yksi pieni Anteeksi-sana olisi riittänyt. Olisin vastannut "Ei se mitään" ja hymyillyt, ja molemmilla osapuolilla olisi ollut hyvä mieli.

Nuo olivat tosiaan vain esimerkkejä, vastaavia tilanteita tulee ainakin 2-3 kertaa viikossa. Niin, ja Helsingistä on kyse, täällä tietty suuri ihmismääräkin vaikuttaa, että monia ärsyttää kun aina joku on tiellä.

Vielä yksi esimerkki viime viikolta. Olin kääntymässä autolla vasemmalle kapealla tiellä, eikä takaani päässyt ohi. Vastaani tuli autoja koko ajan, oli ruuhka-aika. Eikös takana oleva ala tööttäillä hulluna, ja kun katsoin taaksepäin, näytti keskisormea. En vieläkään tiedä mitä tein väärin. Paha mieli tuli taas kerran.

Kiire on nykyihmisten selitys kaikkeen. Mikä ihmeen kiire ? Katsomaan salkkareita, BB:tä, hakemaan video vuokraamosta jne. Itse luovat oman kiireensä ja kun työpaikallakin näyttää olevaä tärkeämpää ehtiä tsekkaamaan FB.tä kuin tekemään töitä, niin kiirehän siinä tulee. ja kun ei ehdi kaikkea tekemään, mitä ympäristössä mahdollisuuksia löytyy, niin masennutaan ja uuvutaan. Eniten työuupumusta näyttää meidän työpaikalla olevan niillä, jotka yrittävät ehtiä harrastamaan ja tekemään kaikkea yhtä aikaa. Paitsi tietysti niitä työtehtäviä, joista meille maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Sitten kun itse vahingossa törmää ja pyytää anteeksi, saa helposti vastaukseksi "et saa" tai "kato eteesi idiootti"!

Joo kerran kirppiksellä astuin vahingossa edellä kävelevän naisen kantapäille. Pyysin anteeksi. Nainen tiuskaisi vastaukseksi, että "Ei tarvi päälle kävellä".

ole oma itsesi..ajattele itseäsi..opi sanomaan ei..rakasta itseäsi..ole itsesi herra..näitä itsetunnon kohotus kamppanjoita on tullut joka tuutista ja tulokset alkaa näkyä..yhteistä suurta hekumaa koetaan kun kilpaa kokeillaan kuka kovin ja kiireisin on..ajattelin muuttaa afrikkaan..siellä vielä ihmisten keskinen ystävyys on kunnia-asia..

Yhteistyössä