N
näreet on näin
Vieras
En mä aikaan hiv-positiivista miestä ottais jos terveitäkin kerta on tarjolla. En vaikka ois kuinka komee ja mukava.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Justjust, eli joku nobody on keksiny HIV rokotteen/parantavan laakityksen mutta jonkun salaliiton takia sita ei tunnusteta julkisesti? Justjoo..
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26791984:Suomessa syntyneiden HIV- postiivisten äitien lapset eivät ole saaneet tartuntaa, eli se ei todennäköisesti "periydy" ( = tartu )
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26791984:Suomessa syntyneiden HIV- postiivisten äitien lapset eivät ole saaneet tartuntaa, eli se ei todennäköisesti "periydy" ( = tartu )
Mikä siinä HIVissä oikein pelottaa? Krooninen sairaus siinä missä moni muukin. Sairauden saa hyvin kuriin lääkkeillä eikä se näy päällepäin. Taitaa ihmisten ennakkoluulot olla yksi syy miksi hiviä pelätään kuin ruttoa.
siis mita????? hiv ei ole geeneissa eli ei periydy!!!! Tassa juuri loistava esimerkki edella mainisemastani tietamattomyydesta.
Alkuperäinen kirjoittaja näreet on näin;26791967:En mä aikaan hiv-positiivista miestä ottais jos terveitäkin kerta on tarjolla. En vaikka ois kuinka komee ja mukava.
Kyllähän HIV saa pelottaakin, mutta olen samaa mieltä siitä, että tämä sairaus saa vähän liikaa "palstatilaa". HIV-hysteria tuntuu olevan tänä päivänä samaa luokkaa kuin se oli 20 vuotta sitten, vaikka taudin tilanne on ihan erilainen.
Pelottelukampanjat toimivat vähän liian hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja Hiviä sairastava;26806331:Minulla on ollut Hiv reilut kaksi vuotta. Olen oppinut elämään asian kanssa ja ne ihmiset, joille olen asiasta kertonut ovat suhtautuneet asiallisesti. Minulla on ollut negatiivisia seksikumppaneita, joille asia ei ole ollut mitenkään ongelmallinen. Olemme harrastaneet turvaseksiä. Onneksi tänä päivänä löytyy valistuneita ihmisiä, jotka eivät pelkää meitä positiivisia. Sitten on tuo suuri joukko ihmisiä, joille Hiv on pelottava asia. Tämä on yksi syy miksi en positiivisuudestani kerro esim työpaikallani ,vaikka miksi kertoisin, koska ei tämä normaaliin arkeeni vaikuta mitenkään. Sairaslomia ei ole ollut sen enempää, kuin muillakaan työtovereilla. Ulospäin Hiv ei näy minusta, olen siisti, itsestäni huolta pitävä, terveen ja hyvinvoivan näköinen. Ehkä Hiv sai minut ajattelemaan asioista uudella tavalla ja näkemään sen mikä on elämässä tärkeää.
jos lääkkeet ottaa, niin hiviin/aidsiin kuolee vasta useiden vuosikymmenien päästä, noin yleensä. ja kuka tietää vaikka parannuskeino olisi jo 10 vuoden päästä olemassa kaikille
Aivan. Pelottelu ja hysteria on aiheuttanut pahan leiman sairastuneille. Varmaan suurin osa suomalaisista ajattelee, että hivpositiivisen ihmisen on pakko olla jonkun "epämääräisen" vähemmistön edustaja, esim. irtosuhteita harrastava homo, huumeidenkäyttäjä tai maksullinen joten jo sekin saa aikaan vieroksuntaa. Niinhän ei ole vaan tartunnan voi saada kuka vain tavallinenkin ihminen, mutta se lienee näköjään niin vaikea tajuta...
On se niin uskomatonta, että joku krooninen sairaus voi olla niin iso tabu 2000-luvun hyvinvointivaltiossa.
Harva itsestään huolehtiva ihminen sairastuu HIViin. Eri asia, jos työskentelee jossain Afrikassa ja saa sieltä veren välityksellä. HIV kertoo usein siitä, että on harrastanut seksiä ilman kumia jonkun tuntemattoman kanssa.
HIV on muistaakseni tullut ihmisille kun jotkut paneskeli apinoita. Oliskohan afrikasta lähtöisin. HIV on sairaus jonka saattaa saada tuliaiseksi Thaimaan matkalta kun on siellä on niitä tilausvaimoja tai turkista, missä on tilausmiehiä. He kun tuskin ehkäisyä käyttävät ja tauteja on monia.
En harrastaisi seksiä HIV positiivisen kanssa. ystävä voisin olla toki henkilölle jolla kyseinen sairaus on. Jos olisin HIV positiivinen eläisin yksin selibaatissa, koska pelkäisin sairastuttavani toisen ihmisen. saattaisin adoptoida kuitenkin lapsia.
"kuka vain tavallinen ihminen" ...HIV:iltä voi säästyä jos haluaa.
"On se niin uskomatonta, että joku krooninen sairaus voi olla niin iso tabu 2000-luvun hyvinvointivaltiossa." - HIV vaikuttaisi mun elämääni tosi paljon. Huonontaisi elämänlaatua todella paljon, koska en haluaisi tartuttaa muita. Musta ainoastaan itsekäs ihminen harrastaa seksiä jos on HIV. Jos kaikki tekisivät niin, HIV ei leviäisi ja häviäisi maailmasta. Musta sitä kannattaakin pelätä.
Älä viitsi levittää jotain 80-luvun urbaanilegendoja, kun et ilmeisesti tiedä asiasta mitään.
HIV ei todellakaan ole lähtöisin ihmisen sekaantumisesta apinoihin. Jos aihe oikeasti kiinnostaa, mene kirjastoon tai lue netistä.