mikä ihme ihmisiä vaivaa?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä ja 3v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä ja 3v

Vieras
mulla on koira,joka puree vieraita ihmisiä,joten jos meille tulee kylään joku joka EI ole vanha tuttu joudun laittaa koiran pois(sillä on lapsen myötä tullut joku ihme vahti vietti:).

niin sitten multa kysellään jonkun ajan päästä että pidätkös sä aina tota koiraa yhhdessä huoneessa?

ja mä oon sillein että mitä helv.. kun kaikille uusille tuttavuuksille olen kyllä sanonut että se voi ihan oikeesti purra,enkä silloin halua varsinkaan pieniä vieraita lapsia koiran kanssa samaan tilaan!!!! mikä siinä on että eivät ymmärrä?
tosi ärsyttävää

eihän se nyt meitä pure jos saattaa vieraita purra(ja on purrutkin).

Olisit minun mieleiseni koiran omistaja!En nimittäin ymmärrä niitä hehkutuksia:"ei tämä mitään tee", samassa sitten on hampaat koivessa kiinni, vaikket olisi edes henkäissyt!
En ole koiraihminen ja minä ainakin arvostan sitä, että turvallisuudesta ja viihtyvyydestä huolehditaan, etenkin kun meillä on kaksi pientä lasta.

Meidän koira käyttäytyy ihan kunnolla, kunhan olen valppaana katsomassa, että vieraat ihmiset eivät pääse tekemään koiran mielestä mitään äkkinäisiä ja uhkaavia liikkeitä. Puudelilla on voimakas suojelusvietti omaa laumaansa kohtaan ja niin sillä pitää ollakin. Sitä vartenhan se meillä on.

Jos meillä on vieraita - siis sellaisia, jotka eivät ole tottuneet puudeliin eikä puudeli heihin - ja mun pitää siinä samalla tehdä kaikenlaista kuten keittää kahvia, kattaa pöytää jne, junnu ottaa puudelin omaan huoneeseensa ja laittaa oven kiinni.

Ja kyllä, meidän koira rähähtää ja lujaa, jos joku iltahämärissä lenkillä tulee liian lähelle mua. Ongelmana on joskus paikallisesta saapuvat keikkukaulat, jotka uskovat olevansa kaikkien koirien parhaita kavereita...erityisesti tuollaisten alkukantaisten. Noh, kyllä nekin hyppää pari metriä taaksepäin, kun tuo puudeli rähähtää.

Mä oon tyytyväinen, kun eräs kaverini telkeää koiransa usein eri huoneeseen, jos meen käymään, se koira kun on niin arvaamaton. Mä en ole todellakaan mikään koirien ystävä, ja en kauhean mielellään mene edes käymään sellaisen kaverin luona, joka antaa koiransa tulla nuuhkuttaa ja nuoleskelee, varsinkin jos olen lapsen kanssa liikenteessä. Eräs kaverinikin antoi koiranpentunsa nuoleskella mun lasta ja totes, että hyvä kun koira tottuu lapsiinkin...kiva kun käyttää mun lasta koekappaleena, kiitti kovasti. Mä en vaan osaa luottaa yhteenkään koiraan, vaikka miten omistaja vakuuttelis, ettei meidän koira pure ja se vaan tykkää leikkiä tms. No nyt vähän paisui tää juttu, mutta en vaan ole erityisen koirarakas..

eihän se ole mikään vinksahtanut!! joku ei koira ihminen taas koettaa pätee. onneksi on näköjään heitäkin jotka ymmärtävät sanan vahtivietti.minä pidän ilomielin koiraa joka suojelee laumaansa.

ei se ikinä ole meitä purrut,eikä muitakaan ns.perheeseen kuuluvia,tai vanhoja ystäviä.

tämä vahtivietti ilmenee lähinnä kotona(alkaen jo rappukäytävästä).

mutta joas lenkillä ollessa joku tulee todella äkkiä kiinni koiraan tai muhun niin sit ärähtää lujaa. mut jos ei käyttäydy uhkaavasti niin ei ole ulkona ongelmaa. mutta asian sivuun menee.

kun kysymyshän oli että miksi ihmiset kyselee että onko se aina yhdessä huoneessa, kun kaikille on kyllä sanottu että se voi oikeesti purra enkä siksi koiralle vieraiden ihmisten kanssa päästä koiraa (varsinkaan jos on niitä lapsia). miksi ne ei ymmärrä ...??

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
eihän se ole mikään vinksahtanut!! joku ei koira ihminen taas koettaa pätee. onneksi on näköjään heitäkin jotka ymmärtävät sanan vahtivietti.minä pidän ilomielin koiraa joka suojelee laumaansa.

ei se ikinä ole meitä purrut,eikä muitakaan ns.perheeseen kuuluvia,tai vanhoja ystäviä.

mutta joas lenkillä ollessa joku tulee todella äkkiä kiinni koiraan tai muhun niin sit ärähtää lujaa. mut jos ei käyttäydy uhkaavasti niin ei ole ulkona ongelmaa. mutta asian sivuun menee.

kun kysymyshän oli että miksi ihmiset kyselee että onko se aina yhdessä huoneessa, kun kaikille on kyllä sanottu että se voi oikeesti purra enkä siksi koiralle vieraiden ihmisten kanssa päästä koiraa (varsinkaan jos on niitä lapsia). miksi ne ei ymmärrä ...??

Mä en edes ottaisi sellaista koiraa, joka ei suojele omaa laumaansa. Yhtä hyvinhän voisin sitten ottaa vaikka marsun, josta on paljon vähemmän työtä kuin koirasta. Meidän koiran koko elämän tärkein tehtävä on suojella laumaansa ja sen se tekee. Vastineeksi se saa ruokaa, hyvinvointia, hellyyttä ja nukkua mamman sängyssä.

Sano niille ihmisille, että ei kai se nyt jumakauta aina siellä ole...ainoastaan silloin, kun te olette meillä.

Heh, vai päteä :) miksi?

... Aikoinaan kerrostalossamme oli "vahtiviettinen" saksanpaimenkoira, joka puraisi pahasti käteen kotiinsa menevää naapuria rappukäytävässä. Ko. koira menikin sitten piikille :(

just näin kunnon koiran tehtävä on suojella laumaansa. kaipa sitte pitää sanoa ärripäitä jos eivät kerta ymmärrä ku nätisti oon sanonut et miksi laitan koiran pois heidän tullessaan. no nyyt nukkuu..öitä kaikille

no se nyt on puhtaasti omistajan syy!! jos pääsee jotain tollein puree rappukäytävässä! paitsi jos pureman kohteeksi joutunut ihminen on hyökännyt kysymättä silittelee tms. mitä minä en ikinä tekisi.

lapsellekkin olen opettanut että vieraita koiria ei lähestytä ennenku on omistajan lupa. just siks koska koiria on erilaisia,valitettavasti aikuisetkaan ihmiset ei tajua sitä aina.

tulevat vaan vastaan tullessa yrittää silittää ku on niin lutunen,ja vielä usein lähestyy äkkinäisellä liikkeellä. ihmiset koulutukseen;)

no se nyt on puhtaasti omistajan syy!! jos pääsee jotain tollein puree rappukäytävässä! paitsi jos pureman kohteeksi joutunut ihminen on hyökännyt kysymättä silittelee tms. mitä minä en ikinä tekisi.

lapsellekkin olen opettanut että vieraita koiria ei lähestytä ennenku on omistajan lupa. just siks koska koiria on erilaisia,valitettavasti aikuisetkaan ihmiset ei tajua sitä aina.

tulevat vaan vastaan tullessa yrittää silittää ku on niin lutunen,ja vielä usein lähestyy äkkinäisellä liikkeellä. ihmiset koulutukseen;)

Ei kaikki tiedä koirista mitään. En minäkään tiennyt, että jotkut ilmeisen fiksut ihmiset tuntevat olonsa niin turvattomaksi, että heillä on siksi koira, joka puree vieraita ihmisiä. Ei ole tullut pieneen mieleen.

Olen antanut lasteni (mielettömän eläinrakkaita) silittää kaikkia koiria (lapseni kyllä aina kysyvät saako silittää, kun muutenkin ovat ihmisarkoja, mutta eläinrakkaita).

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
eikö sellainen kouluttamaton ja ihmiselle vaarallinen koira pitäisi lopettaa?
Toki sellainen, joka on omalle laumalleenkin vaarallinen ja joka on ottanut laumassa johtajan paikan. Tosin kouluttamalla senkin saa vielä oikaistua, piikki ei siis ole tarpeen. Mun koirani on satavarmana ihmiselle vaarallinen. mutta se riippuu ihan siitä, miten se ihminen mua kohtelee. Mä voin kulkea missä vaan, milloin vaan tuon koirani kanssa ja voin olla aivan varma, että kukaan ei tule edes kysymään multa kelloa. Mutta se on tuon koiran tehtävä enkä tosiaankaan aio viedä sitä piikille siksi, että se suorittaa sille annettua tehtävää.

Ei meidän koira yks kaks kenenkään päälle hyökkää. Mä myöskin ulkona pidän huolen siitä, että koira on tiukasti kyljessäni, kun ihmisiä tulee vastaan. Kun paikallisesta ulos notkuvat humalaiset äijät kekkaavat tuon koiran, usein niille ukoille syttyy joku alkukantainen luolamiehen valo silmiin ja ne kuvittelee, että tuo koira tykkäisi niistä. Mutta mä varoitan jo hyvissä ajoin, että älä edes harkitse koskevasi tähän koiraan. Useimmat vaan naurahtaa eikä usko, mutta kun astuvat vielä askeleen eteenpäin, puudeli näyttää hampaansa ja rähähtää. Kyllä ne sitten uskovat promillemäärästään riippumatta :D

Itseäni ihmetyttää myös tämä suojeluntarve... poliisin hommissa ihan ymmärrettävää, mutta muuten?

Luin juuri lehdessä miten keskustaan sammuneen mieshenkilön koira puolusti isäntäänsä niin agressiivisesti, että puri kolmea apuun mennyttä sivullista... myös se koira lopetettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kaikki tiedä koirista mitään. En minäkään tiennyt, että jotkut ilmeisen fiksut ihmiset tuntevat olonsa niin turvattomaksi, että heillä on siksi koira, joka puree vieraita ihmisiä. Ei ole tullut pieneen mieleen.
.
Viime kesänä, kun oli tajuttomat helteet, ainoastaan öisin oli vähän viileämpää. Mua ei kuumuus öisin haitannut, koska meillä oli kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi auki. Siskoni asuu tuossa vastapäätä eikä uskaltanut nukkua ikkunat auki...kas kun kuka vaan pääsee ihan näppärästi kiipeämään niistä ikkunoista sisään. Eräänä iltana systeri soitti ja kysyi, voisinko mitenkään lainata puudelia yöksi heille, jotta hän voisi nukkua yhden yön ikkunat ja parvekkeenovi auki. Joten kuule...on ihmisiä, jotka kokevat olonsa turvattomiksi, jos ei ole koiraa vahtimassa =)

koira ei ole kouluttamaton,eikä se ole kenellekkään vaaraksi. koska minä hallitsen koirani,tiedän miten se käyttäytyy missäkin tilanteessa,niin vaaratilanteitä ei synny.

paitsi pölvästien ihmisten kanssa jotka vain hyökkäävät yrittää silittämistä,kysymättä mitään! onneksi jo heidätkin alkaa tunnistaa aika hyvin. ja koiralla on sen verta vähemmän massaa että se pysyy silti hallinnassa.

mutta jos joku vaan hyökkää kiinni toisen koiraan(vieraaseen) kysymättä ensin niin se on kyllä sitten sen ihmisen oma vika. mulla kun koira kulkee tiukasti vierellä.

Itseäni ihmetyttää myös tämä suojeluntarve... poliisin hommissa ihan ymmärrettävää, mutta muuten?
No tervetuloa vaan tänne -kuitenkin ihan rauhalliseen vantaalaiseen lähiöön- lävelylle lauantai-iltana klo 23. Ja toki kävelet yksin, koska et koe tarvitsevasi ketään sua suojelemaan.

koira ei ole kouluttamaton,eikä se ole kenellekkään vaaraksi. koska minä hallitsen koirani,tiedän miten se käyttäytyy missäkin tilanteessa,niin vaaratilanteitä ei synny.

paitsi pölvästien ihmisten kanssa jotka vain hyökkäävät yrittää silittämistä,kysymättä mitään! onneksi jo heidätkin alkaa tunnistaa aika hyvin. ja koiralla on sen verta vähemmän massaa että se pysyy silti hallinnassa.

mutta jos joku vaan hyökkää kiinni toisen koiraan(vieraaseen) kysymättä ensin niin se on kyllä sitten sen ihmisen oma vika. mulla kun koira kulkee tiukasti vierellä.

Entä jos se yllätyssilittelijä onkin lapsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No tervetuloa vaan tänne -kuitenkin ihan rauhalliseen vantaalaiseen lähiöön- lävelylle lauantai-iltana klo 23. Ja toki kävelet yksin, koska et koe tarvitsevasi ketään sua suojelemaan.

Ilmeisesti olet ulkoiluttamassa kuitenkin koiraa pissalenkillä? Meillä ollaan tuohon aikaan joko saunassa/nukkumassa/TV:n ääressä...

Entä jos se yllätyssilittelijä onkin lapsi?
Et kysynyt multa, mutta vastaan, miten mä toimin. Kun näen lapsen tulevan koiraa kohti, lapsen, jota vanhemmat eivät joko kiellä tai joka ei tottele vanhempiensa kieltoa, mä karjaisen sille lapselle niin vihaisesti, että tenava tekee säikähdyksestä lähes voltin. Mutta teen sen ihan vain sen lapsen omaksi parhaaksi. Vieraisiin koiriin ei kosketa ilman lupaa ja jos vanhemmat eivät osaa sitä lapsilleen osoittaa, niin minä kyllä osaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

no mutta miksi ihmeessä siihen aikaan pitää edes lähteä kävelylle jos ei ole sitä koiraa jota ulkoiluttaa?