mikä ihme ihmisiä vaivaa?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä ja 3v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti olet ulkoiluttamassa kuitenkin koiraa pissalenkillä? Meillä ollaan tuohon aikaan joko saunassa/nukkumassa/TV:n ääressä...
Myöskin vastassa nuorisoa, joka tulee bussilla siihen aikaan esim stadista leffasta. Varsinkin likka oli aikoinaan hyvin tyytyväinen, että tulin bussipysäkille häntä vastaan eikä hänen tarvinnut kävellä yksin.

Tuollaiset koirat emäntineen ja isäntineen pitäisi sulkea omaan asuntoalueeseen. Aika inhoittavaa ajatella, että tuollaisia on. Kyllähän lapset tulevat kohti koiraa, vaikka olisivat vain kysymässä "saako silittää".

no mutta miksi ihmeessä siihen aikaan pitää edes lähteä kävelylle jos ei ole sitä koiraa jota ulkoiluttaa?
Vastasinkin jo tuolle toiselle, mutta siihen aikaan olen mennyt esim nuorisoa vastaan bussipysäkille, kun ovat tulleet elokuvista. Olen myös saattanut meillä iltaa istuneita ystäviäni bussipysäkille, koska en pidä ajatuksesta, että viikonloppuiltana nainen joutuu kulkemaan näilläkään nurkilla yksin. Mieluummin siis lähden koiran kanssa saattamaan kuin sanon ovelta, että heippa.

sen verran vielä täytyy sanoa että aikanaan kun ostin koiran,joka on kuollut vanhuuttaan aikaa sitte, se puri mua kerran nenästä kun nostin syliin(ulvahti ensin),oli ollut mulla muutaman viikon(oli tullessaan 3v).

moni sanoi että lopettakaa koira,minä sanoin että se on tasan viimeinen keino. koira oli tullut koirien turvakodista minulle.

ja kuinka ollakkaan puolen vuoden päästä siitä tuo koira a.seurasi minua vapaanakin vasemmalle puolella poistumatta siitä ikinä ilman lupaa,

b.totteli pienenmästäkin eleestä. eikä koskaan enään yrittänytkään purra ketään. mutta opetettiin se niin että alkoi murisee jos minä sanoin rosvo. tyttö ei vaan luottanut ihmisiin kun tuli. siitä kuoriutui todellinen enkeli:)

Tuollaiset koirat emäntineen ja isäntineen pitäisi sulkea omaan asuntoalueeseen. Aika inhoittavaa ajatella, että tuollaisia on. Kyllähän lapset tulevat kohti koiraa, vaikka olisivat vain kysymässä "saako silittää".
No en mä tietenkään ärjäise, jos lapsi ei ole edes sillä etäisyydellä, että olisi voinut kysyäkään mitään :laugh: Mutta on lapsia, jotka sinkoaa suuna päänä kohti koiraa katse ainoastaan koirassa eikä aikomustakaan kysyä yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
koira ei ole kouluttamaton,eikä se ole kenellekkään vaaraksi. koska minä hallitsen koirani,tiedän miten se käyttäytyy missäkin tilanteessa,niin vaaratilanteitä ei synny.

paitsi pölvästien ihmisten kanssa jotka vain hyökkäävät yrittää silittämistä,kysymättä mitään! onneksi jo heidätkin alkaa tunnistaa aika hyvin. ja koiralla on sen verta vähemmän massaa että se pysyy silti hallinnassa.

mutta jos joku vaan hyökkää kiinni toisen koiraan(vieraaseen) kysymättä ensin niin se on kyllä sitten sen ihmisen oma vika. mulla kun koira kulkee tiukasti vierellä.

Voi kun kaikki koiranomistajat olisivat tuollasia. Koirapelkoisen on niin paljon helpompaa elää ja olla, kun ihmisillä on koiransa hallinnassa. Jos on ihan pakko se koira tuoda vaikka torille, niin voisi sitten edes kysyä, että saako koiran päästää luokse. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kouluttamattomat koirat ääliöiden omistajien käsissä. Onko se sitten kivaa, kun karhunkokoinen koira tulee yhtäkkiä selän taakse ja alkaa haistelemaan ja toinen pyörtyy pelosta ja omistaja alkaa vaan nauramaan, että eihän tämä mitään tee. Kysympähän vaan, että millaisesta älykkyyskapasiteetista se kertoo. Tullut tuokin koettua.

aika pelottavaa mun mielestä että tuolla on noita koiranomistajia joiden koirat on koulutettu käymään kimppuun jos tekee jonkun virheliikkeen. sit niillä vielä rehvastellaan ja ylpeillään. tieto lisää tuskaa näemmä, joutuu pelkäämään jo koiranulkoiluttajia.

joo lapset tulee mutta äly hoi!!!!!!!!!!

kai minä sen tiedän ja nostan koiran syliin, ja sanon että voi purra ei voi silittää.ja mitenhä koira siitä puree sylistäni?

ja kuka on niin tyhmä vanhempi että päästää lapsensa juoksee tarrautuu kiinni vieraaseen koiraan??? sinä varmaankin? armahin vieras.

aika pelottavaa mun mielestä että tuolla on noita koiranomistajia joiden koirat on koulutettu käymään kimppuun jos tekee jonkun virheliikkeen. sit niillä vielä rehvastellaan ja ylpeillään. tieto lisää tuskaa näemmä, joutuu pelkäämään jo koiranulkoiluttajia.
Mä voin kuule vakuuttaa, että ei sun mua eikä mun koiraa tarvitse pelätä. Olen hyvin tietoinen siitä, mikä mun vastuuni koiranomistajana on enkä todellakaan aio joutua hankaluuksiin törppöjen takia. Mä pidän ihan varmasti huolen siitä, että varoitan sua riittävän ajoissa, jos käyttäydyt mua kohtaan uhkaavasti, enkä millään tavalla usuta koiraani sun kimppuusi. Mutta jos sä tartut mua kauluksesta kiinni, olet jo astunut sille etäisyydelle, mihin tiukassa hihnassa oleva koirani ylettyy ja silloin koirani saakin toimia. Joten...ei kannata käydä koiranomistajaa kaulukseen kiinni, varsinkaan, jos koiranomistaja jo varoitti sua siitä =)

mä oon jostain syystä pelännyt koiria jo alle 2v. Ja kotona on ollu pieniä koiria lapsuudessa ja toista koiraa pelkäsin koska oli kiukkuinen jo tullessaan tuli huonoista olosuhteista pentuna meille. Hänelle teetettiin pentuja ja he eivät ainakaan ollut kiukkuisia yksi pentu jäi meille.

Naapurissa tosin asuu kaveri jolla on sakemanni ja rotvaileri. Tän rotvailerin kanssa voin olla pelkäämäti samassa huoneessa mut en tän sakemannin kanssa on yleensä silloin toisessa huoneessa siten että on ovi raollaan mut haka paikallaa. On omistaja sanonu et ei ´voi olla varma tästä on tosin näykkäissy niitten lastakin siis ei jälkeä oo tullu mut kuitenki

niin koira on minun omaisuuttani eikä kenelläkään ole oikeutta änketä kysymättä koskemaan siihen,aikuisten se pitäisi tajuta) kun kerran mäkin tajuan koirani pitää vierelläni!

koirathan ovat polveutuneet susista susi on laumaeläin,niin on myös kesykoiratkin,heidän laumansa vaan on usein perhe missä koira elää ,ihminen on lauman johtaja. enkä minä usuta koiraani kenenkään kimppuun mutta olen erittäin tyytyväinen siihen että jos joku hyökkää mun kimppuun niin koira puolustaa.

minua on käyty seksuaalisesti ahdistelemaan keskellä kirkasta päivää,harmi että koiruus ei ollut mukana,oli aika täpärä tilanne. ja tisilla koirilla on suojeluviettiä vähän,toisillaq ei yhtään,ja joillakin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3:
niin koira on minun omaisuuttani eikä kenelläkään ole oikeutta änketä kysymättä koskemaan siihen,aikuisten se pitäisi tajuta) kun kerran mäkin tajuan koirani pitää vierelläni!
Näin juuri. Eikä luulisi olevan koirattomankaan kovin vaikeaa opettaa lapsilleen sitä yhtä lausetta: vieraisiin koiriin EI kosketa. Joillekin se tuntuu olevan kuitenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa. No..ei mua haittaa, minä - ei koirani - pidän kyllä huolen, ettei koiraani kosketa ilman lupaani.

Minulla on tapana laittaa koira ulkoilemaan siksi aikaa, kun meillä on vieraita. Jotkut pelkäävät koiria, enkä halua että meillä vieraat joutuisivat pelkäämään turhia, joskus taas heppulilla on kova vimma puuttua keskusteluun haukkuen mitä/ketä vaan, ja koska koskaan en eläimeen täysin luota, en voisi rentona kahvitella tai häärätä, jos pitäisi esim vahtia, ettei kukaan ole esim koiran korvissa tai silmämunissa kiinni....

Meidän vieraamme tietävät tämän, ja koiran kanssa seurustellaan sitten kun ollaan ulkosalla. Kukaan ei ihmettele mitään.

Ja vaikka omalta koiraltani voisi kaivaa piparit takaisin purkkiin sieltä nielurisojen takaa, niin siitä huolimatta en anna omien, enkä muidenkaan (lasten tahi aikuisten) mennä häiriköimään koiraa sen ruokaillessa. Siitäkin syystä, että koirillekin pitää antaa ruokarauha -ja kaikki eivät olisi niin kilttejä kuin oma louskuleukamme on. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3:
Näin juuri. Eikä luulisi olevan koirattomankaan kovin vaikeaa opettaa lapsilleen sitä yhtä lausetta: vieraisiin koiriin EI kosketa. Joillekin se tuntuu olevan kuitenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa. No..ei mua haittaa, minä - ei koirani - pidän kyllä huolen, ettei koiraani kosketa ilman lupaani.

mä siis oon ilman syytä pelännyt koiria pienestä pitäen. Ja nyt oma 2v on aivan ihannoinneena koiriin ja pelkoa ei ole. Mut en ole antanut lähestyä koiraa ketään ennen kuin on selvästi voinut. Ja tosiaan tohon naapurin asuntoon en suostunu ennemmin meneen ennenku se sakemanni oli toisessa tilassa. Kun se kerta omistajienkin mukaan on epävarma.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä voin kuule vakuuttaa, että ei sun mua eikä mun koiraa tarvitse pelätä. Olen hyvin tietoinen siitä, mikä mun vastuuni koiranomistajana on enkä todellakaan aio joutua hankaluuksiin törppöjen takia. Mä pidän ihan varmasti huolen siitä, että varoitan sua riittävän ajoissa, jos käyttäydyt mua kohtaan uhkaavasti, enkä millään tavalla usuta koiraani sun kimppuusi. Mutta jos sä tartut mua kauluksesta kiinni, olet jo astunut sille etäisyydelle, mihin tiukassa hihnassa oleva koirani ylettyy ja silloin koirani saakin toimia. Joten...ei kannata käydä koiranomistajaa kaulukseen kiinni, varsinkaan, jos koiranomistaja jo varoitti sua siitä =)

Mä peesaan sua joka kirjoituksessa tässä ketjussa.

Niin ja meillä on suomen pystykorva nakku joka on kans kova sanomaan jos joku vieras tulee tai tuntee reviirinsä/laumansa uhatuksi. Mut just sen takia onkin niin ihana kun tulee turvallinen olo, JA YLPEE OLEN KOIRASTA!!

mä siis oon ilman syytä pelännyt koiria pienestä pitäen. Ja nyt oma 2v on aivan ihannoinneena koiriin ja pelkoa ei ole. Mut en ole antanut lähestyä koiraa ketään ennen kuin on selvästi voinut. Ja tosiaan tohon naapurin asuntoon en suostunu ennemmin meneen ennenku se sakemanni oli toisessa tilassa. Kun se kerta omistajienkin mukaan on epävarma.
Se, että kieltää lasta koskemasta vieraaseen koiraan ei suinkaan tarkoita, että lapsi pitäisi opettaa pelkäämään koiria. Lapselle voi kertoa, jo 2 veellekin, että jokainen koira on erilainen ja siksi jokainen koira voi säikähtää erilaisia asioita. Pienelle lapselle voi myös sen jälkeen sanoa, että "eihän me haluta säikyttää kivaa koiraa, eihän?" Lapselle voi sen jälkeen kertoa, että koiran omistajatäti tai omistajasetä tietää, mistä sen koira tykkää ja mitä sen koira ehkä pelkää ja siksi meidän pitää kysyä omistajalta, saako sitä koiraa silittää. Fiksu koiranomistaja myös kertoo, jos silittäminen on ihan ok, mutta kertoo myös, jos koira ei esim tykkää, että sen häntään kosketaan.

Meillä muuten kävi ihan hiljattain pikaisesti kääntymässä eräs palstalainen pienten lastensa kanssa ja vaikka vieraat ja koira olivatkin olohuoneessa ja mä pari rappusta ylempänä, meidän "peto" ei ollut moksiskaan näistä vieraista lapsista. Oleellista meidän koiralle oli se, että mä olin kuitenkin siinä paikalla, koira näki, ettei mulla ole mitään hätää ja tiesi, että mä pidän myös huolen siitä, etteivät lapset ala koiraa turkistakaan kiskomaan. Noh, ne lapset eivät varmasti olisi alkaneetkaan, oikein kivan tuntuisia lapsia, mutta....hmmm.... miten sen nyt kuvailisi....koira aistii ilmapiirin ja lukee mun ilmeitäni ja eleitäni ja käyttäytyy sen mukaisesti.

Koira- ja koiranomistajakammoisille vielä lisään, että mun koirani ei ole koskaan lenkillä rähähtänyt yhdellekään lapselle. Sen ei tarvitse, koska jos lapsi ei tottele vanhempiaan tai lasta ei edes komenneta olemaan koskematta vieraaseen koiraan, minä rähähdän eikä koira. Jostain syystä yksikään lapsi ei ole rähähdykseni jälkeen tullut askeltakaan lähemmäksi.