MIKÄ IHME LAPSELLE TULI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella huolissaan

Vieras
olimme syömässä ja hän vahingossa kaatoi maitolasinsa (tyttö 2v) ja maidot valuivat päälleni....minä nousin äkkiä seisomaan ja sanoin ehkä kovaan ääneen voi ei. TYttö alkoi huutaa ihan hysteerisenä, vaikken huutanut hänelle, enkä ole koskaan huutanut jos tuollaista on sattunut. tyttö oli viikonlopun isällään.
sitten kun tyttö rauhoittui hän tokaisi että "voi vittu"...:O
olin aivan huuli pyöreänä....

miksi tyttö reagoi tuolla tavalla? pelästyikö sitä että, äidin vaatteet olivat aivan maidossa vai mikä hänelle tuli...sitten oli raahannut tuttinsa vessaan ja ruokapöydästä lähdettyään hän meni vessalle ja hoki "äkkiä, äkkiä" ja haki tuttinsa..en ymmärrä miksi hän senkin sinne oli viennyt...

kysy "neutraalisti" älä syyttävästi ja jos saa raivarit ja suuttuu niin epäilisin et jotain on tapahtunut. seuraa jatkossa millä mielin lapsi lähtee isänsä luo ja millainen on sieltä palatessaan. tarvittaessa ota yhteys lastenvalvojaan.

soitin ja kysyin, että onko lapsi ollut "tuhma" tms häneen luonaan tai kaatanut jotain että, oletko huutanut sille. hän sanoi tietysti että ei ole ollut ja en ole huutanut...en ole ikinä nähnyt lapseni pelästyvän noin...:( hyvä ettei iteltä itku päässyt että, mikä toiselle tuli...

mua painaa ihan kauheasti tämä...huolestuttaa miten isä lasta ehkä kurittaa mutta, siinä on vain hänen sanansa minun sanaani vastaan, en voi tietää mitä oikeasti tapahtunut...

toi nyt vaan oli tollanen kohtaus, älä vielä nyt panikoi :)
seuraa tilannetta, jatkuuko noi. ja varsinkin sit jos aina tulee jotain tollasta kun on isin luona ollut niin sitten täytyy alkaa regoimaan ja selvittämään asiaa.
välttämättä toi ei nyt ollu mitään, kyllähän noilla lapsillakin on erilaisia päiviä ja mielialoja

Voi olla että isä korottanu ääntään tytölle ja sitä säikähtäny. Mutta ei se ole huolen aihe, sanompa vaan että ihan hyvä tottua, voit kuule vielä ittekkin sille tulla huutamaan kun uhmat alkaa :D

Saattoi säikähtää sinua. Ehkä hän pelkäsi että jätät hänet. Ero saa lapsen aivan sekaisin, ja voi kulua aikaa ennenkuin se näkyy. Ehkä hän ottaa kyläilyt isin luona äidin hylkäämisenä?

miksi ihmeessä olisi pelästynyt minua? en ole huutanut hänelle jos jotain vahingossa on tapahtunut, vain korottanut ääntäni jos on leikkinyt esim ruualla tai tehnyt muuta "kiellettyä", mutta tuo lasin kaatuminen oli täysi vahinko. hän on ennenkin ollut isänsä luonna, eikä tuollaista ole ilmennyt. miksi hän ottaisi sen hylkäämisenä?

Yhteistyössä