Mikä ihme miun pakarassa on? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viikkoja 15+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viikkoja 15+2

Vieras
Johtuneeko raskaudesta vai onko kaukaa haettua... Mut ihmeellisesti kipeytyny toinen pakara. Joskus meinaa jalka lähtee alta kun juikkasee pakaraan niin makeasti, ja pakottaa eikä ees hieronta auta. En oo neuvolassa muistanu asiasta ees kysyä, kun on ollu parempana just sillon...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Issiaskipu. Tuttua juttua mulle, vihloo ikävästi pakaran päältä ja sieltä pitkin jalkaan. Jalat lähtee välillä alta, kun ottaa niin kipeää.

Tiiän mitä tuo issias on, kun miehellä sitä. Mut tää tuntuu tosiaan vaan pakarassa, ei säteile jalkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Issiaskipu. Tuttua juttua mulle, vihloo ikävästi pakaran päältä ja sieltä pitkin jalkaan. Jalat lähtee välillä alta, kun ottaa niin kipeää.

Tiiän mitä tuo issias on, kun miehellä sitä. Mut tää tuntuu tosiaan vaan pakarassa, ei säteile jalkaan.

Kyllä se silti varmaan issiasta on, mullakin alkoi nimenomaan niin, että ekaks oli vaan pakara kipeä.

Joo raskaudesta johtunee :) Mä ihmettelin ihan samaa muutama kuukausi sitten, kun kankkua kolotti ihan hirveesti ja välillä ihan vedet tuli silmiin, silloin taisi olla rv 13 tai jotain sinne päin... se hävisi levolla ja kävelylenkkien lopettamisella. Nyt rv 28 se on täällä taas :) Mutta onneks ei koko aikaa satu :D

Issiakseen onneksi auttaa venyttely. Helpoin tapa venyttää on maata selällään ja nostaa kipeäpakaraista jalkaa suorana ylöspäin. Lantio pysyy alustaa vasten ja vain jalka nousee nousee nousee. Koklaa!

Oikeenko se teillä muilla on kytkeytyny tuohon raskauteen, ja moniko on oikeasti potenut pyrstökipua ilman laajempia issiasoireita? Kun oon omani kanssa sitä mieltä, että siellä on oikeesti jotain vialla eikä olis pelkkää hermovaivaa.

Ainaskin se alkoi selkeästi urheiluvammana, kun metästin isolla kirpputorilla muutaman tunnin vaavinvaatteita! Siitä asti se on kipeytyny joka kerta jos vähänkään teen jotain, viimeisen kuukauden ehkä jo