Mikä ihme saa aikuiset naiset epäilemään omia valintojaan. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohoh

Vieras
Palaan tähän aiheeseen, " Saako äiti käydä töissä"!

Mä ainakin olen parempi äiti, kun saan olla hetken päivästä töissä. En mä sais täällä kotona aikaiseksi mitään, jos olis kaikki päivät täällä muksujen kanssa. En mä jaksais kokoajan olla saatavilla ja täyttää lasten toiveita.
Sen lisäksi, että mä olen äiti , olen myös vaimo ja nainen. Nämä jokainen kaipaa aikaa!

Nyt naiset on sekaisin ja selittelee ettei ole varaa jäädä kotiin. Kuinka moni haluaisi jäädä? Kuinka moni on ollut tähän jupakkaan asti tyytyväinen elämäänsä? Kuinka moni on kyseenalaistanut ennen tätä jupakkaa omat ratkaisunsa? Kuinka moni muu on parempi äiti, kun saa vähän etäisyyttä koti askareisiin?

Älkää nyt hyvät ihmiset menko kuin pässit narussa!
Kunnioittakaa ITSE oman perheenne ratkaisua!

Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:

Mä ainakin olen parempi äiti, kun saan olla hetken päivästä töissä. En mä sais täällä kotona aikaiseksi mitään, jos olis kaikki päivät täällä muksujen kanssa. En mä jaksais kokoajan olla saatavilla ja täyttää lasten toiveita.
Sen lisäksi, että mä olen äiti , olen myös vaimo ja nainen. Nämä jokainen kaipaa aikaa!

Nyt naiset on sekaisin ja selittelee ettei ole varaa jäädä kotiin. Kuinka moni haluaisi jäädä? Kuinka moni on ollut tähän jupakkaan asti tyytyväinen elämäänsä? Kuinka moni on kyseenalaistanut ennen tätä jupakkaa omat ratkaisunsa? Kuinka moni muu on parempi äiti, kun saa vähän etäisyyttä koti askareisiin?

missä se ketju oli Nina Mikkosesta? mä en ole vielä lainkaan lukenut koko juttua, vain sen otsikon ohimennen.

hyvin sanottu

Mä en nyt koe olevani tuosta mitenkään sekaisin :D Enkä koe itseäni tai muita päivähoitoa käyttäviä yhtään sen huonommaksi tämän naisen puheiden takia.
Mutta se mikä riepoo on että tuollainen ihminen yleensä päästetään jakelemaan loukkauksia julkisesti kokonaiselle ihmisryhmälle. Se on väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Mä en nyt koe olevani tuosta mitenkään sekaisin :D Enkä koe itseäni tai muita päivähoitoa käyttäviä yhtään sen huonommaksi tämän naisen puheiden takia.
Mutta se mikä riepoo on että tuollainen ihminen yleensä päästetään jakelemaan loukkauksia julkisesti kokonaiselle ihmisryhmälle. Se on väärin.

voi että mitä höpö höpöä.
Eikö s eole ihmisten ihan oma valinta jos loukkaantuu jonkun ulkopuolisen sanomisista?
sai se kertoo enemmän olemassa olevista syyllisyydentunteista kun siitä että joku on tehnyt väärin sanoessan mielipiteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja kuukku:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:

voi että mitä höpö höpöä.
Eikö s eole ihmisten ihan oma valinta jos loukkaantuu jonkun ulkopuolisen sanomisista?
sai se kertoo enemmän olemassa olevista syyllisyydentunteista kun siitä että joku on tehnyt väärin sanoessan mielipiteensä.

Jaa.Tämä siis olkoon diagnoosi myös mulle, salaiset syyllisyydentuntemukset :D
Onko muuten tunteet sulle yleensä valintakysymyksiä? Mä en muuten sanonut että tuo nainen loukkaa mua, vaan kokonaista ihmisryhmää kutsumalla huonoiksi äideiksi. Musta se on vaan typerää, sivistymätöntä ja VÄÄRIN, koska kenelläkään ei pitäisi tuohon olla oikeutta. Eli mitä tekemistä tällä on sen kanssa että valitaan loukkaantua?!

Ja sulle mun mielipiteet on höpö höpöä, se on mulle myös aivan sama. Seison niiden takana joka tapauksessa.

Haluaisin jäädä, tämä on ihanaa aikaa ollut. Minä olin helkkarin tyytyväinen siihen että tiesin meneväni töihin, kunnes nämä määkijät alkoivat haukkua äitiyttäni. Enkä siis ole kyseenalaistanut, ainoastaan pohtinut realistisesti vaihtoehtoja yhdessä miehen kanssa. Ja tasan tarkkaan olen parempi äiti kun en koko ajan ole siinä kotona neljän seinän sisällä. Sen huomaa jo nyt, kun käyn omissa harrastuksissa ja ystävien kanssa vaikkapa leffassa.

Mun mielestä seuraavista lauseista / sanonnoista voi loukkaantua.

Uramuijat ottavat nokkiinsa.

Työssäkäyvä äiti on huono äiti.

Oli sanoja kuka tahansa, mutta muuten antaa mennä ohi vaan.

Kahden viimeisen kohdalla minä olisin halunnut olla vähän pidempään kotona, kakkosen kohdalla se liki toteutukin, olin raskaana, ja mun piti jäädä äitiyslomalle muutaman kuukauden hoitovapaa jälkeen. Mutta kun tuli keskenmeno, ei tuo suunnitelma toteutunut, ja tuli vielä toinenkin keskenmeno, ennen kuin lopulta saimme toivotun ja odotetun kolmosen.

Mutta päätöksien takana seison ehdottomasti, taloudellisesti mikään muu ei olisi ollut mahdollista. Ja valinnat olivat meidän perheemme valintoja, ne eivät kuulu kenellekään muulle, eivätkä ainakaan julkkisäidille, jolla ei ole käytöstapoja.

Mä en tekisi päivääkään töitä, jos mulla olisi jokin muu rahoituskeino =) Mutta ihan vielä ei parane elämäntapaintiaaniksikaan ryhtyä. Saiskohan ton Timo T.A:n pokattua itselleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en tekisi päivääkään töitä, jos mulla olisi jokin muu rahoituskeino =) Mutta ihan vielä ei parane elämäntapaintiaaniksikaan ryhtyä. Saiskohan ton Timo T.A:n pokattua itselleen?

Voithan sinä kokeilla, eihän se ennenkään ole avioliittoa kunnioittanut.

Go, keittis, go! Tosin kestäisitkö sä sitä?

Siitä toisesta asiasta, meillä sairastetaan, mäkin olen kuumeessa, joten en ihan vielä pääse teillä käymään!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Siitä toisesta asiasta, meillä sairastetaan, mäkin olen kuumeessa, joten en ihan vielä pääse teillä käymään!
Mullahan on koulutus siihen, että kestän vaikka mitä kahjoja B) Jos alkaa vidutuskäyrä nousemaan, väännän klemmareista sellaset kivat koukut ja niihin kumilenksut. Koukku suupieleen ja kumilenksu korvan taakse...jo vain on kestohymy naamalla aamusta iltaan =)

Kattellaan, kattellaan. Meilläkin on junnu kuujmeessa. Ehtiihän tuon.

Alkuperäiseen aiheeseen vielä.... kyllä mä olen useammankin kerran näiden reilun kolmen vuoden aikana kyseenalaistanut sen, oliko oikeastaan mitään järkeä lähteä hyvinpalkatusta työstä ja ryhtyä yrittäjäksi.

Mullahan on koulutus siihen, että kestän vaikka mitä kahjoja B) Jos alkaa vidutuskäyrä nousemaan, väännän klemmareista sellaset kivat koukut ja niihin kumilenksut. Koukku suupieleen ja kumilenksu korvan taakse...jo vain on kestohymy naamalla aamusta iltaan =)

Kattellaan, kattellaan. Meilläkin on junnu kuujmeessa. Ehtiihän tuon.

Mutta tuota joutuisit kattelemaan ympäri vuorokauden ja viikko ja kuukausikaupalla.

Mä en kyllä kestäisi edes viittä minuuttia samassa huoneessa, saatikka sitten naimisisa sen kanssa. Löytyis niitä varmasti parempiakin vaihtoehtoja kuin T.A.

Mutta tuota joutuisit kattelemaan ympäri vuorokauden ja viikko ja kuukausikaupalla.

Mä en kyllä kestäisi edes viittä minuuttia samassa huoneessa, saatikka sitten naimisisa sen kanss. Löytyis niitä varmasti parempiakin vaihtoehtoja kuin T.A.
Ainahan sen vois laittaa ulkovarastoon. Joo, varmaan löytyisi muitakin, mutta ei ehkä sellaista, joka päivä sen jälkeen, kun on julkisuudessa hehkuttanut vaimonsa kanssa suurta rakkautta, muuttaa toisen naisen luokse.

Minä en jaksa alkaa edes lukemaan jonkun mikkosen urputuksia. Olen itse ollut kotiäitinä silloin kun lapset olivat pieniä ja kotona teen työtäni nykyään. Itse viihdyin kotosalla ja olen iloinen että mulla oli siihen mahdollisuus. Jotkut ovat kotiäitejä pitkään, jotkut menevät töihin ja se ei pitäis olla ollenkaan sodan arvoinen asia. Ei äitiyttä punnita joko-tai-mittarilla.

Mä en kyllä kestäisi edes viittä minuuttia samassa huoneessa, saatikka sitten naimisisa sen kanss. Löytyis niitä varmasti parempiakin vaihtoehtoja kuin T.A.
Ainahan sen vois laittaa ulkovarastoon. Joo, varmaan löytyisi muitakin, mutta ei ehkä sellaista, joka päivä sen jälkeen, kun on julkisuudessa hehkuttanut vaimonsa kanssa suurta rakkautta, muuttaa toisen naisen luokse.

Tuo on kyllä totta, ja ihan käsi Raamatulla vannonut vaimonsa ja lastensa edes, ettei enää petä. Ja hän ja hänen uusi vaimonsa ovat sitten nyt niin paljon parempia kuin kaikki muut! Ja olihan se ex-vaimokin ollut kotona 20-vuotta. Joten jos ootat vähän, niin Nina Mikkonenkin putoaa täysin tyhjän päälle, kun viriili miehensä vaihtaa vaihteeksi vaimoa.

Yhteistyössä