Mikä ihme siinä lapsen pukemisessa on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
En vaan pysty ymmärtämään. Täälläkin on joka kevät ja syksy pilvin pimein aloituksia joissa kysellään joko on vk-tai talvi-tai kesävaatteet tms. päällä, ja koska ne kannattaisi laittaa yms.

Ettekö osaa todellakaan maalaisjärjellä päätellä koska lapsi tarvitsee kevyempää tai lämpimämpää vaatetusta, vaikka ihan sen perusteella mitä itse puette päällenne? Jos ei nyt ihan pikkivauvasta kyse olen, niin eiköhän lapsi tarkene esim. vk-vaatetuksessa ihan samaan aikaan kuin aikuinenkin.

Meille on neuvolantäti antanut ohjeen, että lapselle vaatetta samalla tavalla kuin aikuisillakin on. Tosin olisin sen hoksannut ilman neuvolaakin :)

Nykyaikana ei kai saa erottua massasta, kaikilla pitää samaan aikaan olla samanlainen vaatetus..

Kun ei piruvie aina osaa itseäkään pukea, kun aamulla saattaa olla kunnolla pakkasta ja iltapäivällä aurinko paistaa ja ollaan pitkästi plussan puolella... :D

Just olin samaa sanomassa, saatan seisoa 10 minuuttia vaatekaapin edessä ja pohtia mitä laitan päälle, juosta lämpömittaria kattomassa, käydä ulkouvella nuuhkimassa, päädyn johonkin vaatetukseen ja sit huomaan et olis sittenkin pitäny laittaa enemmän tai et tulipa hiki :laugh:
Ja lapsen kohdalla vielä vaikeampaa :)

Mun kohdalla ei aikaan päde tuo "pue lapsellesi saman verran mitä itsekin käytät".. Meidän lapset olisivat varmaan paleltuneet kuoliaiksi jos tota noudattaisin kun itse en käytä aluspaitoja (1 ohut paita kesät talvet), pitkiä kalsareita(/sukkahousuja), pipoa, villasukkia tai pihahousuja...

:) Mä oon kahdeksan tuntia päivässä toimistossa, jonne ajan autolla autotallista (johon on sisäkautta sisäänkäynti) työpaikan parkkihalliin. Lapset ulkoilee pk:ssa 2kertaa päivässä, joten ei, niitä ei todellakaan voi pukea samoin kuin itseäni.

no mä kyllä pohdin nyt aina väillä, että veiskö päiväkotiin toppahaalarit vai keväthaalarit. kun en viitti molempia roudata.
toistaseks menty vielä topalla.

kenkiä mä mietin nyt "enemmän". et koska siirtyis pois jo talvikengistä.

Yhteistyössä