mikä ihme tota vauvaa vaivaa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsikka"

Vieras
ihan hirvee päivä jälleen, vauva nyt vähän päälle 4kk ja koko päivä ollu itkua, ei syö, ei nuku. ei oikeesti oo nukkunu tänään. vielä kertaakaan, jossei parin minuutin torkahdusta lasketa. ja ei syö, ei sitten millään. aamulla söi 5 lusikallista sosetta ja sen jälkeen vaan irvistelly ku tarjonnu maitoa. heränny parina yönä huutamaan hysteerisesti niin ettei tiedä onko hereillä vai ei, laantuu kun ottaa syliin. en oikeesti tajuu mikä on hätänä :( ollaan sairasteltu koko perhe nyt muutaman viikon.. nuhaa, yskää yms. vauvalla ei oo kuumettakaan nyt. heeelp! muutenki alko tossa 3kk ikäisenä vaihe, että ei oikeen suostu olemaan muutakun sylissä ja kovin itkeväinen myös. itkeväinen kyllä ollu ihan syntymästä saakka, koliikki "todettu" lääkärissä. onks tämmönen vaan joku vaihe ettei ruoka maistu tai halua nukkua?

Vauva voi olla vähän kipeä. Oletteko antanut yöksi panadol supon ? meidän pieni ainakin nukkui paremmin kun oli kovin itkuinen... Ja tuon ikäisenä oli kyllä todella itkuinen sylivauva... Toivottavasti tilanne rauhottuu. Kannattaa kokeilla suppoa jos muut keinot ei tehoa. Koittakaahan jaksaa!!:)

suppoja ei oo mutta vauvoille tarkoitettua nestemäistä buranaa löytyy, pitää kokeilla antaa sitä illalla. joo, on kyllä jaksamista kun itse sairaana taas vaihteeksi ja joka paikkaa särkee ja toinen vaan huutaa ja huuta. onneks isä hoitaa myös niin saa levättyä. mutta huolissaan oon kun ei syö tai nuku.. :(

voi olla myös hampaat tulossa, mutta siihenkin auttaa (ainakin vähän) kipulääke. meillä oli tuommoista ennen kuin vauvalla todettiin suolistoperäinen maitoallergia ja siihen liittyvä refluksi. mutta tuskin tuosta on kyse, koska ei ole aina ollut tuollainen.

[QUOTE="-p-";23716556]voi olla myös hampaat tulossa, mutta siihenkin auttaa (ainakin vähän) kipulääke. meillä oli tuommoista ennen kuin vauvalla todettiin suolistoperäinen maitoallergia ja siihen liittyvä refluksi. mutta tuskin tuosta on kyse, koska ei ole aina ollut tuollainen.[/QUOTE]

mutta on ollu todella itkuinen koko lyhyen elämänsä. ei suostu myöskään olemaan makuuasennossa viittä minuuttia kauempaa kun alkaa raivoaminen, sylissäkin täytyy pitää pystyssä että on hyvä olla. mä ite oon epäilly tota maitoallergiaa mutta eipä oo kukaan uskonu että se vois olla sitä.

[QUOTE="kirsikka";23716568]mutta on ollu todella itkuinen koko lyhyen elämänsä. ei suostu myöskään olemaan makuuasennossa viittä minuuttia kauempaa kun alkaa raivoaminen, sylissäkin täytyy pitää pystyssä että on hyvä olla. mä ite oon epäilly tota maitoallergiaa mutta eipä oo kukaan uskonu että se vois olla sitä.[/QUOTE]

no toi kuulostaa kyllä ihan refluksilta. me ei saatu mitään apua neuvolalääkäriltä, vasta yksityinen allergologi tajusi mistä on kyse.

[QUOTE="-p-";23716658]no toi kuulostaa kyllä ihan refluksilta. me ei saatu mitään apua neuvolalääkäriltä, vasta yksityinen allergologi tajusi mistä on kyse.[/QUOTE]

just neuvolassa viimeks puhuin tosta epäilystä niin se vaan pisti jonkun kehitysvaiheen piikkiin ton jutun. lastenklinikalle ois kasvukontrolli kuun lopussa, siellä vois ottaa asian puheeks uudelleen..

[QUOTE="kirsikka";23716677]just neuvolassa viimeks puhuin tosta epäilystä niin se vaan pisti jonkun kehitysvaiheen piikkiin ton jutun. lastenklinikalle ois kasvukontrolli kuun lopussa, siellä vois ottaa asian puheeks uudelleen..[/QUOTE]

just. meillekin vain sanottiin neuvolassa, että "tommosia noi vauvat nyt vain on". yksityisen kautta selvisi melko nopeastikin, että kyseessä on maitoallergia ja siihen liittyvä refluksi. kai tiesit, että neuvolalääkäri ei ole lastenlääkäri, vaan ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri?

Yhteistyössä