Mikä ihme tuolla pojalla on? Auttakaa nyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
2vkoa sitten oli kuumeessa viikonlopun, seuraavan viikon tiistaina oli kurkunpääntulehdus, sitten tuli taas kuumetta loppuviikosta ja tän viikon maanantaina sai kuurin keuhkoputkentulehdukseen. Nyt edelleen räkäinen ja rohisee. Eilen poskissa pientä näppyä ja nyt koko kropalla nokkosihottumaa. :o Ei tajua enään.

itellä tuli aivan mahoton nokkosrokko muutaman päivän päästä kuurin loppumisesta. ja jos se oikeen pahaksi menee nii on vaarallinen, voi turvottaa hengitysteitä. kutiseeko?

Alkuperäinen kirjoittaja dgs:
itellä tuli aivan mahoton nokkosrokko muutaman päivän päästä kuurin loppumisesta. ja jos se oikeen pahaksi menee nii on vaarallinen, voi turvottaa hengitysteitä. kutiseeko?

Ei ainakaan ollut mitenkään sen oloinen että olis kutittanut.

Hengitystievirukset voivat tosiaan aiheuttaa nokkosrokkoa. Mulla tulee aina keuhkoputkentulehduksen yhteydessä nokkosrokko. Soita terkkariin, jos näyttää siltä että on tarvetta :hug: Harmittaa, kun teillä on tuota sairastelukierrettä koko ajan. Pikaista paranemista sinne! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Hengitystievirukset voivat tosiaan aiheuttaa nokkosrokkoa. Mulla tulee aina keuhkoputkentulehduksen yhteydessä nokkosrokko. Soita terkkariin, jos näyttää siltä että on tarvetta :hug: Harmittaa, kun teillä on tuota sairastelukierrettä koko ajan. Pikaista paranemista sinne! :hug:

Kiitos :hug:

Täytyy varmaan sit kieltää tuo ab jos tulee tarvetta toiste. On kaksi kertaa aikaisemminkin saanut samaa ja sillon ei tullut mitään. Siis v*tuttaa kun kokoajan jotain tuolla pienellä. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Kuuri loppui jo keskiviikkona.

Oliko amoksisilliinia (AMorion, Amoxin). Antibiootti, joka tyypillisesti aiheuttaa allergisen ihottuman vasta kuurin lopulla tai sen jälkeen.

Meidän tyttö on allerginen yhdelle antibiotille. En muista nyt juuri nimeä alkaa a:lla ja on penisiliinin sukulainen.

Ja oli siis sille allerginen mutta nää iho-oireet tuli vasta viikko kuurin jälkeen. Ja tyttö oli TÄYNNÄ sellaisia punaisia pisteitä, läikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otitteko possurokotteen?

Joo, viime vuoden puolella se otettiin.

mä olen kuullut tosi monelta (valitettavan monelta) tämmöisistä kauan kestävistä sairastumisista ja että perään tulee vaan uutta ja uutta.

Ja nää kaikki on ottanut tuon rokotteen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olen kuullut tosi monelta (valitettavan monelta) tämmöisistä kauan kestävistä sairastumisista ja että perään tulee vaan uutta ja uutta.

Ja nää kaikki on ottanut tuon rokotteen...

Meillä on kyllä alkanut jo ennen rokotetta sairastelu, kaikkea pientä vähän väliä.

atsitromysiini Onkohan toi herkästi allergisoiva? Ja voisko se tulla nyt kun pari kuuria ennenkin syönyt?

Kaikellehan voi kai olla allerginen, mutta itselläni tuo lääke ainoita sallittujen listalla..ainakaan raskausaikana en muuta saa ( oliskohan sitten raskausajan ulkopuolella 2 muuta lääkettä.. ) . Ja allerginen olen penisilliinille ja myös sen johdannaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
atsitromysiini Onkohan toi herkästi allergisoiva? Ja voisko se tulla nyt kun pari kuuria ennenkin syönyt?

Kaikellehan voi kai olla allerginen, mutta itselläni tuo lääke ainoita sallittujen listalla..ainakaan raskausaikana en muuta saa ( oliskohan sitten raskausajan ulkopuolella 2 muuta lääkettä.. ) . Ja allerginen olen penisilliinille ja myös sen johdannaisille.

Niin tosiaan, kaikelle voi olla allerginen. Mut tuo vissiin olis sitten ennemminkin siedetty kuin toistepäin. Sit syytän viruksia...

En tiedä minkä ikäinen lapsesi on, mutta kyllä meidän vajaa 2-vuotias on sairaana myös jatkuvasti. Hänellä todettiin infektioastma puoli vuotta sitten ja kahden viikon välein ollaan sairaalassa tai päivystyksessa spiralla. saa myös tosi usein nokkosihottuman infektion yhteydessä. Kävin näyttämässä lääkärille kerran kun mietin astman lisälääkkeen osuutta asiaan ja saatiin silloin Aeriusta kutinaan. Isommalla oli pienenä lääkeaineallergioita, joten aika tarkkana olen ollut. Hänellä aikanaan määrättiin juuri atsitromysiiniä, koska on harvinainen allergian aiheuttaja. Sai kylläkin lievät oireet siitäkin, mutta ei mitään sinnepäinkään kuin amoksisilliinistä.

Yhteistyössä