mikä ihmeen siasta uusimmassa sesonki mukissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Se on sen mukin nimi. Se on tosiaankin sesonkimuki ja kaikilla sesonkimukeilla on oma nimensä. Tämän nimi on Siesta.

ai.. mikäs sen edellis kesän mukin nimi oli =)se niiskuneiti
siesta.. sehän on ihan tyhmä nimi..

mä en tiäku uimahyppy mukin ja delffiiinin sukellus.. mut siasta..ei se oo mikään nimi..
mi

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Se on sen mukin nimi. Se on tosiaankin sesonkimuki ja kaikilla sesonkimukeilla on oma nimensä. Tämän nimi on Siesta.

ai.. mikäs sen edellis kesän mukin nimi oli =)se niiskuneiti
siesta.. sehän on ihan tyhmä nimi..

mä en tiäku uimahyppy mukin ja delffiiinin sukellus.. mut siasta..ei se oo mikään nimi..
mi

Se ei ole siasta, vaan Siesta.

"Siesta

Siestaa pidetään yhtäältä hyvin espanjalaisena ilmiönä, toisaalta taas eteläisen Espanjan, erityisesti Andalusian ja Kanariansaarten tapana. Espanjalaiseksi siesta mielletään erityisesti Espanjan ulkopuolelta katsottuna, mutta espanjalaiset itse pitävät siestaa lähinnä andalusialaisena tapana. (Tosiasiassa siestaa on perinteisesti vietetty kaikissa Välimeren maissa.)

Siestalla tarkoitetaan keskipäivän kuumimpina tunteina pidettävää muutaman tunnin lepotaukoa - tapa, joka ainakin suuremmissa espanjalaisissa kaupungeissa on jo historiaa. Turistialueiden ulkopuolella sijaitsevat pienet paikalliset liikeyritykset toki sulkevat ovensa keskipäivän aikaan, mutta kyseessä ei niinkään ole traditio kuin käytännön syyt: Jos valtaosa väestöstä pääsee töistä kotiin vasta klo 18 - 20, pienten liikkeiden on pakko pitää ovensa auki iltayhdeksään tai -kymmeneen, jotta niiden toiminta olisi kannattavaa. Pitkien aukioloaikojen vuoksi pienyrittäjille on tavallisesti käytännöllistä pitää liike suljettuna lounasaikaan eli keskipäivällä (Madridissa ja Barcelonassa n. klo 13 - 17). "

Lähde: http://www.espanjasi.com/wiki/index.php/Espanjan_kulttuuri

Yhteistyössä