Mikä ihmeen supistuksen tapainen pitkään kestävä kipu alavatsassa yhdynnän jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
En siis ole raskaana, menkkojen pitäisi alkaa viikon sisällä.
Eilen olimme miehen kanssa yhdynnässä kaksi kertaa melkein peräkkäin (tavallisesti seksiä on vain n. kerran viikossa), ja tämän toisen kerran jälkeen alavatsaani alkoi polttaa ja sattua, se tuntui kuin alkusynnytyksen kipeältä supistukselta, joka vaan kestää ja kestää. Kipu tuntui ihan alavatsassa keskellä, kohdun kohdalla. Otin pari särkylääkettä ja tuskailin n. 10min sängyssä kunnes nukahdin.
Mistä tuollainen kipu voi johtua?? Vai olisiko se ollut joku suolikouristus tms vaikka tuntui että juurikin kohtuun sattui.
Ei ole koskaan tällaista ollut ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Yksi mahdollisuus voi olla endometrioosi.

Sen kyllä luulis oireilevan muutenkin? Tai siis muissakin tilanteissa? Mulla on kaks kertaa käynyt noin, kuin ap kuvaili, muttei muutoin mitään kipuja/endometrioosiin viittaavaa. Ja noista kipuiluistakin on aikaa jo, aika kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:

Sen kyllä luulis oireilevan muutenkin? Tai siis muissakin tilanteissa? Mulla on kaks kertaa käynyt noin, kuin ap kuvaili, muttei muutoin mitään kipuja/endometrioosiin viittaavaa. Ja noista kipuiluistakin on aikaa jo, aika kauan.

Joo, toki voi oireilla muutenkin. Endomeriossin päällimmäisin oire on kivuliaat kuukautiset, mutta pääsääntöisesti muut oireet ovat verrannollisia siihen minkäasteinen ja missä endometrioosia esiintyy.

Joo, toki voi oireilla muutenkin. Endomeriossin päällimmäisin oire on kivuliaat kuukautiset, mutta pääsääntöisesti muut oireet ovat verrannollisia siihen minkäasteinen ja missä endometrioosia esiintyy.

Vois tietty olla endometrioosia, tai siis mulla on aika kovat menkkakivut ollut aina, ja joskus ollut sellaista tärinäkipua alavatsalla ennen synnytyksiä, joskus kesti pari viikkoakin. Pitkään aikaan ei kyllä ole ollut hirveästi mitään muita oireita, paitsi menkkakivut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vois tietty olla endometrioosia, tai siis mulla on aika kovat menkkakivut ollut aina, ja joskus ollut sellaista tärinäkipua alavatsalla ennen synnytyksiä, joskus kesti pari viikkoakin. Pitkään aikaan ei kyllä ole ollut hirveästi mitään muita oireita, paitsi menkkakivut.

Endometrioosissa kiputaso pohjautuu kuukautiskiertoon, eli tietyssä vaiheessa kiertoa ei välttämättä ole mitään oireita. Jos tuota kipuilua jatkuu, niin suosittelen gynellä käyntiä.

Yhteistyössä