Mikä ihmisiä vaivaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdpothköoyjkhggk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fdpothköoyjkhggk

Vieras
Miksi valitsen ympärilleni tällaisia ihmisiä..
Miehiä, kavereita, kaikkia. Kaikki tavoittelevat vain omaa etua, hyväksikäyttävät minua.
Vai olenko liian herkkä?

Mies jonka kanssa olin, käytti hyväkseen ilman aitoa sitoutumista. Lupaili, mutta sitten petti ja valehteli. Todella narsistinen ihminen.
Nyt olen herännyt huomaamaan, että "kaveritkin" tekevät samaa. Tarkoitus oli mennä after work juomalle kaverin kanssa, hän oli vähän pettyneen oloinen kun en tällä kertaa keskellä viikkoa suunnittele mitään bileiltaa.
Ja sitten hän peruukin koko jutun viime hetkellä. "Tuli parempaa tekemistä" tyyppisesti.
Eikä ollut ensimmäinen kerta.

Mietin vain että miksi minä, aina, mitä teen ansaitakseni tällaista?
Minulla on yksi ystävä johon tiedän voivani luottaa.
Suuri osa tuntuu pyörittävän ihmisiä, sen mukaan mikä heitä itseään sillä hetkellä parhaiten hyödyttää.

Sattuu ;(

joillekkin on vaan heitetty ne huonommat kortit...itselläkin juuri näin. suunnittelen menoni sen mukaan mitä kaverian kanssa sovittu,perun menojani ja sitten kun kaikki pitäisi olla valmista niin kaveri ilmottaakin,että ei tullakkaan =/ kyllä välillä tympäsee.

[QUOTE="vieras";28943760]joillekkin on vaan heitetty ne huonommat kortit...itselläkin juuri näin. suunnittelen menoni sen mukaan mitä kaverian kanssa sovittu,perun menojani ja sitten kun kaikki pitäisi olla valmista niin kaveri ilmottaakin,että ei tullakkaan =/ kyllä välillä tympäsee.[/QUOTE]

Meinaatko että sinulle/minulle on heitetty huonommat kortit. En kyllä näe asiaa niin.
Minulla on hyvät kortit, en mene mukaan tuohon pelien pelailuun. Jätän nämä ihmiset omaan arvoonsa.

Meinaatko että sinulle/minulle on heitetty huonommat kortit. En kyllä näe asiaa niin.
Minulla on hyvät kortit, en mene mukaan tuohon pelien pelailuun. Jätän nämä ihmiset omaan arvoonsa.

Jos sinua sattuu heidän käytös, et "jätä näitä ihmisiä omaan arvoonsa", vaan pyörittelet päässäsi mitä he ovat tehneet sinulle. Älä huijaa itseäsi! Opettele unohtamaan ja päästämään irti. Jos tiedät että joku on narsisti, et edes ota häneen yhteyttä.

Tottakai pyörittelen, koska se sattuu! En voi noin vaan ohittaa sitä tunnetta.
Tämän kaverin voisinkin, mutta koska henkilö ei ollut ensimmäinen tässä lyhyen ajan sisällä, vaan mieskin oli. Niin olen ollut aika rikki.
Miehen dumppasin, sanoin suorat sanat, eikä olla yhteyksissä.
Mutta nyt olen hieman hämilläni miten kaverin kanssa toimisin. Taidan olla vastaamatta, vaikka olen yleensä kohtelias ja vastaan kyllä.
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään.

Mä oon sitä mieltä että ihmisiä kohdellaan juuri niin kuin he sallivat itseään kohdeltavan. Ei toisilta tarvitse sietää ihan mitä kohtelua tahansa. Toisaalta ei kannata olla myöskään liian herkkänahkainen. Joskus vaan ihmisille tulee muuta menoa ja joutuu perumaan jo ennalta sovittuja juttuja. Thats it. Kertoo huonosta itsetunnosta jos kaikki tällaiset tapaukset ottaa ns. itseensä.

Mieleen jäi joskus vuosikymmeniä sitten aforismi: "Olet juuri niin suuri kuin asiat joiden annat häiritä itseäsi." Mielestäni aika hyvin sanottu. :)

Joskus vaan ihmisille tulee muuta menoa ja joutuu perumaan jo ennalta sovittuja juttuja.

Sekä minä, että mieheni ollaan sellaisia, että mikä sovitaan, se myös pidetään. Jos ei ole varma onnistuuko, niin ei kannata sopia yhtään mitään. Täytyy sanoa, ettei heti ainakaan tule mieleen tilannetta, että olisi ensiksi sovittu asia täytynyt perua. Minusta se on kuitenkin kunnia-asia olla sanansa mittainen.

Tiedän hyvin :) Olen joutunut katsomaan itseänikin peilistä ja olenkin mielestäni paljon vahvempi ihminen kuin vielä vuosi sitten.
Mutta silti, liika on liikaa.
En itsekään sovi tapaamisia ja sitten kun näyttää että kaikki ei mene kuten haluan, niin kalastele jotain parempaa, hauskempaa. Kuten sanoin ei ollut ensimmäinen kerta tämä.

Miten minä sen kohtelun sallin. Mietin vaan.
Sittenhän juuri sallin sen käytöksen jatkossakin, jos vain ohitan asian ja vastaan iloisesti että toisen kertaan sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarvipäinen enkeli;28944166:
Älä anna hyväksikäyttää itseäsi.
Poista elämästäsi sellaiset ihmiset tai opettele ainakin sanomaan ei.

Kerro ap:lle miten poistaa ne ihmiset? Mistä niitä hyviä ihmisiä löytää? Kun kaikki ympärillä on niitä huonoja ja alistavia. Jääkö sitten yksin lopulta kun poistaa ihmisiä elämästään?

Maailmanloppu, kaveri peruu kaljoittelun... Mies pettää, se on narsisti... Ap ryhdistäydy, sun elämä kuulostaa ihan normaalilta, sä vaan liioittelet muiden ihmisten pahuutta. Se ei ole herkkyyttä, vaan itserakkautta. Koet olevasi parempi ihminen kuin muut.

Maailmanloppu, kaveri peruu kaljoittelun... Mies pettää, se on narsisti... Ap ryhdistäydy, sun elämä kuulostaa ihan normaalilta, sä vaan liioittelet muiden ihmisten pahuutta. Se ei ole herkkyyttä, vaan itserakkautta. Koet olevasi parempi ihminen kuin muut.

Minä en liioittele. Älä sinä vähättele. Sinä et tiedä elämästäni mitään.
Nämä olivat esimerkkejä, ihan mielelläni minä olen miehen kanssa kotona ja pidän leffaillan.
Aitoja narsisteja ei pidä KOskaan vähätellä, et selvästi tiedä minkälaista helvettiä sellainen on!

Pitänee vaan hyväksyä, sellainen maailma on.

Minä en liioittele. Älä sinä vähättele. Sinä et tiedä elämästäni mitään.
Nämä olivat esimerkkejä, ihan mielelläni minä olen miehen kanssa kotona ja pidän leffaillan.
Aitoja narsisteja ei pidä KOskaan vähätellä, et selvästi tiedä minkälaista helvettiä sellainen on!

Pitänee vaan hyväksyä, sellainen maailma on.

No jos kaveri peruu tapaamisen, niin ei siitä pitäisi oma maailma kaatua. Eikä tapaamisen peruuttaminen ole mitään narsismin piirteitä, vaan ihan tavallista elämää. Ja itsehän sinä kaverisi valitset. Tietenkään narsismia ei voi puolustella, sellaiset ihmiset on hirveitä, mutta jos jo tunnistat ne piirteet, niin sittenhän et ole sellaisten kaveri, eikö niin?

No ap sanoi että sama kaveri perunut useasti yhteisiä menoja viime tipassa kun tullut parempaa menoa. Niin ja narsisti osaa luikerrella ja olla mukava alussa. Sitä ei välttämättä tunnista ennen kuin on riippuvainen. Narsistit on sairaita.

Kerro ap:lle miten poistaa ne ihmiset? Mistä niitä hyviä ihmisiä löytää? Kun kaikki ympärillä on niitä huonoja ja alistavia. Jääkö sitten yksin lopulta kun poistaa ihmisiä elämästään?
Täähän se oravanpyörä just on, et luulee kaikkien olevan samanlaisia, ni on sit parempi tyytyä näihin jo olemassa oleviin. Ei jää yksin, jos vaan hyväksyy myös ottamaan elämäänsä ihmisiä. Hyvän ystävän saaminen vaatii työtä, niinkuin sen parhaimmankin ;)

Täähän se oravanpyörä just on, et luulee kaikkien olevan samanlaisia, ni on sit parempi tyytyä näihin jo olemassa oleviin. Ei jää yksin, jos vaan hyväksyy myös ottamaan elämäänsä ihmisiä. Hyvän ystävän saaminen vaatii työtä, niinkuin sen parhaimmankin ;)

Musta tuntuu että lapsuudenkodissani kaikki muut narsisteja. Myös mies narsisti ja ehkä paras ystäväkin. En ole saanut uusia ystäviä tai perspektiiviä. Vikaa minussakin, sen tiedän. Olen erakoitunut kotiin. Takana myös sairastuminen. Siitä olen pikkuhiljaa toipumassa nyt mutta ystäviä vaikea saada tai suhteesta lähteä kun rakastaa silti vaikka toinen ei tunnu kunnioittavan tai välittävän. Tai sitten vaan kuvittelen kaiken.

[QUOTE="vieras";28944398]No jos kaveri peruu tapaamisen, niin ei siitä pitäisi oma maailma kaatua. Eikä tapaamisen peruuttaminen ole mitään narsismin piirteitä, vaan ihan tavallista elämää. Ja itsehän sinä kaverisi valitset. Tietenkään narsismia ei voi puolustella, sellaiset ihmiset on hirveitä, mutta jos jo tunnistat ne piirteet, niin sittenhän et ole sellaisten kaveri, eikö niin?[/QUOTE]

En sanonutkaan että kaveri olisi narsisti. Hän peruu usein tapaamisia.
Exä oli narsisti. Narsistisuus ja oikea narsisti on sitten ihan eri asioita.

Olen todella yrittänyt tänä vuonna saada uusia tuttavuuksia, kavereita, kokemuksia. Ja sainkin niitä, mutta heti kun yrittää mennä syvällisemmälle tasolle tai tuleekin näitä tilanteita kun kaikki ei mene kuten kaveri odottaa. En ole vapaa koko iltaa, yötä häntä varten, milloin missäkin pitämässä hauskaa. Muutahan ei elämässä ole.. Niin on hiljaista, ja päädynkin siksi joka kelpaa seuraksi paremman puutteessa. Tai sitten ne vähätkin tapaamiset perutaan viime hetkellä.
Minusta vain hieman outoa käytöstä ja liian yleistä.

Aiheena ei ollut nyt tämän yhden tietyn ihmisen tapaamisen peruminen tai exä. Vaan yleinen asenne, otetaan kaikista kaikki mitä irti saadaan. Kunhan itse hyötyy eniten. Otetaan vaan, eikä anneta takaisin mitään. Muiden tunteilla ei ole merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28944872:
Itte et lähtenyt kaverin kanssa bileiltaan, ja nyt murehdit kun se arvattavasti löysi toisen kaverin illaksi? Joopa joo.

Edelleenkään ei. Vaan oltiin sovittu, että mennään parille..muutamalle, mitä se nyt voikaan olla. Asia oli sovittu.

Mutta se nyt on enää sivuseikka tässä.

Yhteistyössä