Ihana keskusteluaihe! Pääsee oikein purkamaan... YES!
Itse odotan jo neljättä ja ikääkin kohta 36v. Silti tähän raskauden ja pikkulasten tuomaan "riistana oloon" ei koskaan totu, eikä sitä jaksa ymmärtää!
On aivan käsittämätöntä, mitä ihmiset suustaan päästävät. Viimeksi eilen kauppareissulta tuli suu vaahdossa...
Itse olen aina ollut myös pienivatsainen, kiloja tullut koko raskaudessa 11-12kg. Tässäkin raskaudessa osalla vielä mennyt ohi koko raskaus, osa alkanut bongaamaan rv 30+. Normaalisti olen suht hoikka, joten nuo kilot ovat todella tarpeen imetystä ajatellen. Tämä raskaus tosiaan ihan samanlainen kuin kaikki muutkin tuon kasvamisen osalta (vatsanympärys ei vielä edes metriä, rv 33).
No, eilen kuitenkin ennen ihan hyvä tuttu (muistinkin juuri miksi tein pesäeroa kyseiseen henkilöön) aloitti kauniisti keskustelun kaupan käytävällä levinneestä takapuolesta. "Mites se nyt noin, etkös ole ennen ollut niin pieni noista muista? Oletkin sitten ihan viimisilläs?" Ja jatkoi paasausta, miten sitä varmaan voi tehdä niitä vähän enemmänkin, jos tulee sellasia samanlaisia unelmalapsia kuin tuo kolmaskin. Ilmeisesti kyliltä kuultua tuosta lapsesta, koska emme ole missään tekemisissä... Joku mennyt varmaan vahingossa kehumaan lastamme. Seuraavaksi yritti vähän tsemppiäkin loppumetreille ja synnytykseen, vaikka se onkin sitten vaan sellainen prööt (esitti kaupan käytävällä koira pissii -liikkeen, jolla käyn sitten vaan töräyttämässä sen neljännen). Ja vielä Lesehiutaleita kärryyn ottaessani, muistuttinmiten noi on sitten tärkeitä synnytyksen jälkeen, HAH HAH HAAAAA. Siis aivan käsittämätöntä! Hänellä itsellään kaksi lasta, joiden odotusaikana ollut itse AIVAN VALTAVA. Muistankin miten hän silloin kommentoi hoikkaa ulkomuotoani myöntäen kateutensa jne.
Todella teki mieli kysäistä, että oletko vaihtanut tupakanpolton suklaaseen, kun takamus niin levinnyt... Jaa, mutta noi yhä keltasemmat hampaat kyllä osottaa jotain ihan muuta :-D
Mutta itse olen ottanut linjan, että en sano oikeastaan juuta enkä jaata, kun näitä hölmöyksiä tulee... Jospa sekin viesti menisi perille. Yleensä olen kuitenkin aika puhelias. Vaikka mitäs sitä ääliöt tajuais ;-)
Mutta ihan kiva, että joku ihmettelee niin suurta vatsaani, jota kaikki ovat kommentoineet just tyyliin, onkos se ihan normaali, kun noin pieni olet :-/ Oletkos muistakin ollu noin pieni, voi voi...
Pääasia, että kommentoidaan!
Raskaana olevat ja pikkulapset ovat tosiaan puoliksi kaikkien omaisuutta, jota voidaan ihan rauhassa lääppiä ja kommentoida.
Kolmannen lapsen ollessa pieni, alle 1-vuotias, yksi kääkkä tuli kaupassa rapsuttamaan leuan alta ja samalla alkoi toista pientä viatonta kärryissä haukkumaan, miten hankalassa iässä hän on. "Varmaan saat äitinkin kyllä hermostumaan!!!" Toinen katsoi ihmeissään.. Lähdettiin muuten aikas äkkiä vetelemään pitkin kaupan käytäviä. Hiljaa olin silloinkin, vaikka sisällä kiehui!
Joskus varmaan sitten repeää oikein kunnolla, kun aikansa näitä kuuntelee.
Vielä tuosta "perhehelvetistä"...
Toisille se lasten tekeminen on välttämätön pakko. Kun kuuluu tehdä, niin tehdään ja odotellaan, että lapset kasvavat isoiksi. Se elämä alkaa vasta sitten... Tehdään nopsasti peräkkäin se ihannemäärä, pitkin hampain kärsitään.
Eikä sellaiset ihmiset ymmärrä, että joillekin se elämä on tässä ja nyt, lasten kanssa. Ja hyvähän se on toisillekin vähän informoida, mitä se oikein onkaan, jos rassukka ei satu tietämään.
Meillä saatiin tuo ns. a-sarja jo isoksi ja sitten alettiin uudellen "lastentekoon". Isot olivat jo 9v ja 7v., kun kolmas syntyi. Nyt siis tulossa parin vuoden ikäerolla taas se neljäs. Onhan siinä ollut ihmisillä ihmeteltävää, miten joku voi uudelleen alkaa tähän, kun elämä olisi jo ollut lähes aluillaan... :-D
Tämä ei todellakaan ole mitään perhehelvettiä, vaan täyttä elämää!

Onhan se välillä rankkaakin ja valitettuakin tulee, mutta olemme mielestämme RIKKAITA. Lapset joskus kysyvätkin, että onko meidän perhe rikas vai köyhä. Lähinnä siksi, kun ei haluta aina viimeisimpiä kotkotuksia talouteen hankkia. Epäilevät siis köyhyyttä ;-) Sanomme aina siihen, että ollaan todella rikkaita. Tästä naapurustosta ei näin rikkaita taida löytyäkään. Kellään ei ole neljää lasta...
Olennaista näissä typerissä kommenteissa on se, että se tyhmyys on kyllä aina siellä laukojan päässä! Pitäisi siis laittaa vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaan eipä se aina niin helppoa ole.
Koitetaan siis kestää