Mikä istuin mahtuu oikeesti takapenkille selkämenosuuntaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nonicci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nonicci

Vieras
Eli meillä on farmariauto, lapsia kolme, kaks ekalla ja yks 7kk.
Nyt pitäis alkaa kattelee nuorimmalle turvaistuinta.

Eli kysymys kuuluu, mikä turvaistuin mahtuu oikeesti takapenkille selkä menosuuntaan, ilman että lapsi istuu aivan selkä suorana, eli edes jonkinlainen lepoasento täytyis olla. ja myös jalkojen mahtua johonkin.

Onko sellaista istuinta olemassakaan?

Graco cosmic? Britax Freevay/Eclipse/two Way, BeSafe iZi Kid

kun en haluais vielä laittaa kasvot menosuuntaankaan tota vauvelia

Meillä on muistaakseni (?) toi cosmic, siinä on se rulla mistä saa istuimen kaltevuutta muuttaa vaikka lapsi on turvavöissä jo istumassa. Meillä kans farkku ja vielä sellanen missä on lyhyet turvavyöt. Toi oli ainut joka sopi meidän autoon, ja on ollut todella hyvä, just ton istuimen kaltevuuden säädön takia. Poika oli 6kk kun ostettiin istuin ja on tykänny kovasti. Alussa just pidettiin aika "makuullaan" istuinta, kun poika yleensä nukku autossa. Ja mahtuu reilusti takapenkille, jopa silleen että jaloille jää tilaa (eli istuin ei ole kiinni takapenkin selkänojassa, vaan siihen jää n. 15cm rako). Kannattaa mennä liikkeeseen ja kokeilla eri malleja, meillä ainaki myyjä kokeili mikä sopii parhaiten ja asensi istuimen autoon valmiiksi.

Meillä on Graco cosmic ja pieni farmariauto,poika oli n. 1v3kk kun laitettiin istuin sillee penkin yli(siis istuimen se takareuna menee penkin yli) että on enempi jalkatilaa ja helpompi laittaa poika istuimeen,etupenkillä on kyllä aika ahdasta istua. Mun mielestä melkein kaikissa farmariautoissa on pienet jalkatilat,isommissa farmariautoissa se tila on paksissa eikä jalkatilassa. Noista muista istuimista en osaa sanoa kun ei ole kokemusta niistä.

Meillä toi britaxin eclipse oli ainut mikä kävi autoomme.
Meillä on kyl Mersun Vito penkeillä mutta mitkään säädöt ei näissä toimi
tai siis ei ole säätöjä. Ja tämän vuoksi jouduttiin kolmivuotiaamme kääntmään kesällä naama menosuuntaan kun istuin jäi liian etukenoon.
Ja nyt sit ostettiin neidille 6kk toi eclipse.
Ja mersun kun pitäis olla hyvä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 17:51 katrillix kirjoitti:
Britaxin two way elite meillä ja hyvin on saanut todella makuuasentoonkin. :)

Kuin myös meillä! Tosin nuo turvaistuinasiat on kai aikas autokohtaisia että melkein täytys päästä kokeilemaan tjtn.

Eihän se siitä istuimesta kiinni ole vaan siitä miten paljon on autossa tilaa...tai miten eteen voi etuistuimet laittaa...Kiva on kököttää itse etupenkillä polvet nenässä ja nenä tuulilasissa... :x Meillä toi two way elite kanssa,ihan hyvä on.

Meillä toisessa autossa Britax Two Way Elite ja hyvin on mahtunut myös esikko (turvavyöistuimessa) sekä vielä yks matkustaja.
Toisessa autossa Graco Cosmic ja hyvin mahtuu sinnekin vaikka on aikas paljon pienempi auto

Musta tota britaxin two way eliteä mainostetaan ainoana istuimena, jossa lapsi myös oikeesti mahtuu 3-4 vuotiaaksi selkämenosuuntaan. Tämmönen mutu-tunne....

Meille tuli tarve kääntää istuin toisinpäin, mut ois varmasti mahtunut pitkään vielä selkämenosuuntaan. ongelmana tietty penkin likaantuminen, mikä on kyllä ratkaistavissa.

Minä taas olen kuullut nimenomaan päinvastaista, monet joilla on two-way elite ovat joutuneet kääntämään sen kasvot menosuuntaan jo lapsen ollessa 1-2 v. Tämä on siis vain kuulopuhetta, kokemusta ko. istuimesta ei ole. Britax itse suosittaa vain selkä menosuuntaan -istuinta (Freeway, Eclipse) jos suunnitteilla on lisää lapsia, kombi-istuinta siinä tapauksessa ettei lapsia ole ainakaan vähään aikaan tulossa lisää. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 11:53 Miina kirjoitti:
Minä taas olen kuullut nimenomaan päinvastaista, monet joilla on two-way elite ovat joutuneet kääntämään sen kasvot menosuuntaan jo lapsen ollessa 1-2 v. Tämä on siis vain kuulopuhetta, kokemusta ko. istuimesta ei ole. Britax itse suosittaa vain selkä menosuuntaan -istuinta (Freeway, Eclipse) jos suunnitteilla on lisää lapsia, kombi-istuinta siinä tapauksessa ettei lapsia ole ainakaan vähään aikaan tulossa lisää. :)

Tuon Two Way Eliten pystyy säätään niin että saa hiukan lisää jalkatilaa lapselle vielä selkä menosuuntaan asennossa (kannattaa tutustua käyttöohjeisiin) mutta sitten tuleekin ongelmaksi se että kaikki hiekat kengistä valuu takapenkille!

Yhteistyössä