Suositelkaa turvaistuinta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ongelma on seuraava: haluaisin ostaa lapselle selkä menosuuntaan istuimen, mutta ongelma on että autoomme ei taida mahtua sellainen. Perheessämme kaksi lasta ja etupenkille ei saa laittaa istuinta airbagejen takia. Takapenkille olemme kokeilleet seuraavia selkä menosuuntaan istuimia, mutta ne eivät ole mahtuneet: Graco Cosmic Comfort, Graco Duoflex, Britax Two Way Elite, Brio Zento ja Besafe Izi Combi (vielä oli yksi, mut merkki unohtunut). Tuleeko mieleenne mitään istuinta, joka veisi vähemmän tilaa kuin nuo mainitut? Voisiko Concord-istuimet mahtua? Missähän niitä voisi käydä kokeilemassa (lähiseudulla ei taideta myydä missään)?

Mikäli selkä menosuuntaan asennettavaa istuinta ei saada autoon mahtumaan, niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ostaa kasvot menosuuntaan istuin. Onko suosituksia näistä? Kaupassa parhaat vaihtoedot taisi olla Besafe Izi comfort ja Maxi Cosi Tobi. Kumpi parempi? Lisäksi kaupassa oli Kiddy merkkisiä istuimia, joissa oli sellainen palanen, joka tuli vöiden kohtaan kiinni. Onko niistä kenelläkään kokemuksia?

Olen aina ollut vahvasti selkä menosuuntaan olevien istuinten puolella enkä ole voinut ymmärtää miksi joku ostaisi kasvot menosuuntaan istuimen. Nyt vaan on sellainen tilanne, että ilmeisesti muuta vaihtoehtoa ei ole.

Asiallisia kommentteja, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Volvon V70 on meillä autona. Olen aina kuvitellut, et isona autona sinne mahtuu mikä istuin vain, mutta näin ei ole asian laita.

Meillä V70 ja Grago Cosmic Comfort,oli kyllä etupenkillä kun turvatyyny otettiin pois päältä.

Meidän autossa on kielletty asentamasta istuinta etupenkille.
Minä olen 181 cm pitkä ja mieheni 189 cm. Pituutemme tietenkin verottaa takapenkkien tilavuutta, kun etuistuimia ei voi kovin eteen laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja millama:
Piti myös sanoa, että eikö sen tyynyn saa pois päältä..?

Saahan sen mutta ei ole riittävän turvallinen siltikään!

Kiddyn comfort pro on todella hyvä vaihtoehto jos kasvot menosuuntaan on ainoa vaihtoehto! Muita en suostuisi ottamaankaan.

eillä on tällä hetkellä TwoWay Elite mutta heti kun ostetaan oma auto niin hommataan molemmille tytöille Kiddyt!

Meillä on autossa Gracon Duologic II ja Britaxin mutlitech (selkä menosuuntaan). Tuo Duologic vie huomattavasti vähemmän tilaa kuin multitech, joten sitä varmaan kannattaisi kanssa kokeilla?

Alkuperäinen kirjoittaja millama:
Piti myös sanoa, että eikö sen tyynyn saa pois päältä..?

Saahan sen, mutta se poiskytkentä ei välttämättä enää toimi jos tulee reipas nokkakolari... Jos mahdollista niin takanahan ne lapset kannattaa pitää.

Meillä Cybex Pallas, joka oli juuri viimeisimmässä Autoliiton testijulkaisussa ja sai hyvät arvostelut matalasta etutörmäysrasituksesta. Parempi testien mukaan kuin nuo selkä menosuuntaan käytetttävät istuimet. Pitkä käyttöikä on kanssa plussaa 9-36 kg ja siinä on sellainen etutyyny, joka suojaa lapsen tosi hyvin jokapuolelta. Ei vie tilaa ja on nopeasti kallistettava lepoasentoon.

Oon netistä yrittänyt etsiä tietoa noista istuimista ja ehkäpä ollaan kallistumassa Cybexiin/Kiddyyn. Onko tuossa Cybex Pallasissa ja Kiddy Comfortissa jotain eroja? Tai kumpaa suosittelette? Vähän kyllä vielä epäilyttää, että onko hiostava ja kuinka sit se tuki kasvaa lapsen mukana? Ts. onko aluksi väljä ja 14 kg sit tiukka?

Yhteistyössä