Mikä jalassa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mulla on toinen jalkaterä kipuillut jo useamman kuukauden. Siinä samassa jalassa on ollut vuosi(kymmeniä)a sitten kahdesti rasitusmurtumaa (oma diagnoosi ) . Monia vuosia kuitenkin välissä eikä mitään oiretta. Nyt siis pari-3 kuukautta kipuillut enenemässä määrin. Pahinta kipu on iltaisin. Tulee aaltomaisena (?!) välillä, koko ajan särkee ja kipu on melko kovaa, panee jopa irvistelemään.

Voisko se olla marssimurtumaa? Mitä sille sit tehdään?? Mulla on aina pieni kynnys mennä lääkäriin, kun ajattelen, ettei ne kuitenkaan tee muuta kuin käskee seurata ja syödä särkylääkettä..

Lisään että jalkaterä on esim. illalla nukkumaan mennessä niin kipeä, ettei voi maata kyljellään niin, että toisen jalan painon laskis sen kipeän päälle. Myös jalkaterän taaksetaivutus on mahdotonta kivun takia.

Voipa oll, että lääkäri käyttäisi vaikka jalkaterän röntgenkuvassa noilla tiedoilla. Marssi- eli rasitusmurtumalle ei välttämättä tehdä muuta kuin määrätään lepoa ja kipulääkettä, jonkinlaisesta teippauksesta voisi myös olla hyötyä. Nivelrikko tai kihtikin tulee mieleen oireistasi? Oletko jo kokeillut parin viikon tehokasta ( = säännöllistä eli riittävän suurella annoksella jokapäiväistä ) kipulääkekuuria vaikka buranalla tai panadolilla?

Mun maha ei kestä useamman päivän säännöllistä isoa annosta tulehduskipulääkettä :/ Panadol ei oikein tahdo tehota, vaikka ottaakin sen gramman kolmesti päivässä.

Yhteistyössä