Mikä järki on kuudessa kummissa? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänsäLuuseri:
[
Itellä taas on yksi kummilapsi ja voi kun sitä hakisin ja sen kanssa olisin mutta eipä tälle äitille käy mikään laantuunsa,lahjat kelpaa kyllä :headwall:

No mulla oli kans hiukan vaikeeta, kun kummityttö oli pieni. Yritin saada hoitoon ja käydä kylässä, ni eipä juuri koskaan sopinut. Silloin mulla ei ollut vielä omaa lasta.
Autas armias, nyt kun on toi ½-vuotias ja kädet välillä täynnä töitä sen kanssa, ni nyt sais kummitytönkin kanssa mennä ja ottaa yökylään ja muuten hoitoon. :headwall:

No meillä on esikoisella kuus kummia, eikä se kyllä lahjojen määrää lisää millään tavalla. Kaikki vaan sattuu olemaan pariskuntia eli 3 pariskuntaa on lapsemme kummeja. Lahjoja ei saa ainakaan enempää kuin jos olisi kolme kappaletta "yksinäisiä" kummeja. Minun siskoni ja mieheni sisko ovat vain sattuneet menemään naimisiin ennen kuin lapsemme syntyi ja todellakin avioparit haluttiin yhdessä kummeiksi eikä vain siskoani tai mieheni siskoa. Lisäksi kummeina on kaikista läheisin ystäväpariskuntamme, joiden kanssan ollaan tekemisissä erittäin paljon. Siinäpäs teille perusteluja, sanokaa mitä sanotte :)

Meidän lapsella on viisi kummia. On vaan niin paljon ihania läheisiä ihmisiä, ettei saatu karsittua vähempään. Ja vaikka lapsia tulisi viisi, niin kaikille löytyisi yhtä paljon ihania kummeja. :)

Lisäkysymys! Mikä järki on "ilmoittaa halunsa kummiksi tai pyytää päästä kummiksi"

tähän oon nyt törmänny useesti.. ilmoitetaan et hei pääseks mä kummiks..

eiks se oo vanhempien tehtävä pyytää jos mieltävät henkilön hyväksi siihen hommaan?

mä en kehtais ja vielä nolompaa olis tulla torjutuksi. Siinä onkin sit vanhemmilla miettimistä et miten torjua toisen halu tulla kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänsäLuuseri:
[
Itellä taas on yksi kummilapsi ja voi kun sitä hakisin ja sen kanssa olisin mutta eipä tälle äitille käy mikään laantuunsa,lahjat kelpaa kyllä :headwall:

No mulla oli kans hiukan vaikeeta, kun kummityttö oli pieni. Yritin saada hoitoon ja käydä kylässä, ni eipä juuri koskaan sopinut. Silloin mulla ei ollut vielä omaa lasta.
Autas armias, nyt kun on toi ½-vuotias ja kädet välillä täynnä töitä sen kanssa, ni nyt sais kummitytönkin kanssa mennä ja ottaa yökylään ja muuten hoitoon. :headwall:

joo no ite kelpasin siihen 2 vuotiaaksi kaitsemaan ja olemaan seurana,nyt kummilikka 6 vuotias että 4 vuotta ollut ihan pelkkää lahjan lähetystä ja pikatapaamisia :(

Tiedän erään joka on kaikessa suuruudenhullu, myös tuo kummiasia kuuluu samaan. Esikoiselle piti saada vähintään viisi kummia, suunnilleen kaikki pariskunnat jotka vanhemmat tunsi. Ja pitää myös huolen, että lasta muistetaan millon milläkin. Hirvee tavaramäärän perässä menijä, hänelle mikään muu ei merkkaa mitään kuin raha. Suunnilleen sanoo aina, mitä esim synttärilahja saa sit maksaa vai pitäskö sanoa et mitä sen pitää maksaa. Hohhoijaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Meidän lapsella on viisi kummia. On vaan niin paljon ihania läheisiä ihmisiä, ettei saatu karsittua vähempään. Ja vaikka lapsia tulisi viisi, niin kaikille löytyisi yhtä paljon ihania kummeja. :)

Onneksi olkoon superlaajasta ystäväpiiristä :) Meillä ei varmasti riittäisi viittä ihanaa kummia viidelle lapselle... Riittääkö teillä muilla kaikille sama määrä, siis teillä, joilla on lapsella 5-6 kummia?

Yhteistyössä