Halla-ahon tapa kirjoittaa on täynnä ajatuksia ja tarkkuutta. Tässä eräs sitaatti hänen uusimmasta blogikirjoituksestaan:
Jatkat:
(Meri Valkama

"Silti minä ainakin teen ja aion jatkossakin tehdä parhaani, jotta lapsilleni muodostuisi mahdollisimman kirkas kuva siitä, että aseet ovat tappamista, eivät rauhan tekemistä varten."
Hyväksyn sen teesin, että aseet eivät ole rauhan tekemistä varten, jos kohta tästäkin aiheesta voitaisiin keskustella. Sen sijaan olen jyrkästi eri mieltä siitä, että aseet olisivat lähtökohtaisesti tappamista varten. Kysy urheiluaseita valmistavilta tehtailta, onko heidän tuotteensa tarkoitettu ihmisten tappamiseen. Kysy asekauppiailta, myyvätkö he näitä tuotteita ihmisten tappamiseen. Tiedustele poliisilta, myöntävätkö he aseen hankkimislupia tappamisperusteella.
Jos ase on valmistettu, myyty ja luvitettu urheiluammuntaan, ja jos sitä käytetään urheiluammuntaan, se valitettavasti ei ole tappamista varten.
"Teen kaikkeni, jotta he oppisivat, että ampuma-aseet eivät ole pelkkää tyhmää metallia vaan väline tuhansien ihmisten väkivaltaiseen surmaamiseen, vaientamiseen ja alistamiseen, vuosittain, viikoittain, päivittäin tänäänkin, ympäri maailmaa. "
Opetatko heille samat viisaudet myös keittiöveitsestä?
Luulen että Halla-ahossa ärsyttää se, että hän löytää vastakeskustelijan puheesta erilaisia perusteluvirheitä ja tarttuu niihin kärsivällisesti. Halla-ahon kanssa ei voi perustella jotain asiaa "väärin" tai "hienostellen" vaan se on sanottava aika -sanoisinko- karusti. Halla-aho on jaksanut bongata pieniä valheita tai ympäripyöreyksiä, ikään kuin pakottaen toista mieltä olevat suomalaiset paljastamaan mitä nämä todella haluavat. Asia ei ole sen kummoisempi.
Esimerkiksi jos minä kannattaisin maahanmuuton lisäämistä Somaliasta, ja ilmoittaisin Halla-aholle, että "kannatan somalialaisten pääsyä Suomeen nykyistä suuremmissa määrin. Tunnustan raiskaustilastot ja heidän matalan työllistymisasteensa ja minun mielestäni, minun arvojeni mukaisesti, haluan että heitä tulee Suomeen ja että me maksamme heidän työllistymiskoulutukset. Olen myös valmis maksamaan resursseista, joita tarvitaan raiskausyritysten vähentymiseksi. Minulle somalialaisten saaminen Suomeen on suurempi hyöty kuin haitta, minun arvojeni mukaista on auttaa heitä ja ohjata verovarat niin, että heidän oleskelunsa Suomessa ei ole vaaraksi. Minun arvoni on auttaa suvereenisti somalialaisia, ja koska se on ensisijainen arvoni ja tavoitteeni, kohdennetaan verovarat sen ideologian mukaisesti", -- jos sanoisin näin rehellisesti, Halla-aholla ei olisi nokankoputtamista. Mutta Halla-ahoa ei voi "päihittää" väittelyissä kertomalla mm. että kyllä suomalaisetkin raiskaavat tms., koska ne ovat argumentaatiovirheitä.
Ei siinä ole sen kummemmasta kyse.