Mikä käytäntö nykyään on säästöpossun kolikkoiden vaihdon kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Niin, otsikko kertoo jo kysymyksen. Silloin viimeksi vaihto tapahtui silleen, että pankissa kolikot laitettiin sellaiseen muovipussiin johon kirjoitettiin tilitiedot ja sun muut jutut. Reilu viikon päästä rahat oli sitten tilillä. Onko sama nykyään vieläkin samanlainen käytäntö? Pankkina siis oli nordea tikkurila

Ainaki pari vuotta sitte oli tääläkin nordeas noin ja tais maksaakin toi jotakin. POP:is taas ne lyödään heti kolikkolaskuriin ja rahat pannaan tilille samantien, ei myöskään maksa mitään.

Lasten tileille voi laittaa ilmaseks ainakin op:ssa. Kolikkoautomaattiin rahat, naputellaan tilinro ja pienellä viiveellä näkyi tilillä. En muista onko maksullinen aikuisen tilille.

Mää vein muistaakseni viime vuoden puolella nordeaan kolikkoja, ja na laitettiin just pussiin johon kirjotettiin tilitiedot ym, ja muutaman päivän kuluttua näkyi tilillä.

Jos on S-tili, kolikoiden kanssa voi mennä Prismaan, niistä monissa on kolikkolaskurikoneita, joita käytetään itse. Kuittia vastaan saa rahan joko sinne S-tilille tai sitten seteleinä käpäläänkin heti.

[QUOTE="Vieras";28820539]Huonoksi mennyt pankkipalvelu, kun olin lapsi niin laskivat heti ilmaiseksi ja raha heti tilille...[/QUOTE]

Juuri siksi pankeista on henkilökuntaa laitettu ulos, koska tuollaiset palvelut maksaa aina joku toinen, jos ne eivät ole maksullisia. Yleensä maksaja oli sitten asuntolainanottaja huikeina korkoina. Jokainen maksakoon itse kulunsa.

Yhteistyössä