Mikä kirja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikki

Vieras
Minua on jo pitkään vaivannut eräs kirja, jonka nimeä en saa mieleeni. Kun olin synnytyslaitoksella (11 kk sitten), huonetoverini luki jotain äitiyteen/vanhemmuuteen/lapsen saamiseen liittyvää kirjaa (ainakin niin luulen) ja olin muistelevinani että kirjan nimi olisi ollut Pallo hukassa. Kun sitten myöhemmin etsin ko. kirjaa kirjastoista ja kaupoista, en löytänyt mitään sen kaltaistakaan. Ilmeisesti siis muistan kirjan nimen väärin, kirjailijasta minulla ei ole hajuakaan tai ylipäätään siitä, että onko kirja faktateos vai jokin kaunokirjallinen opus.
Haluaisin kuitenkin saada kyseisen kirjan käsiini, se vaikutti silloin niin mielenkiintoiselta eikä ajatus kirjan lukemisesta ole jättänyt rauhaan. Tietäisikö kukaan mitä kirjaa mahdan tarkoittaa? Kirjan kansi oli muistaakseni punainen.

Ainoa ""Pallo hukassa?"" -niminen kirja on Ari Vehosmaan kirjoittama, kristillinen/hengellinen kirja. En ole lukenut mutta nettidivareista näyttää ainakin löytyvän (vanha kirja siis?). Ei ole hajuakaan käsitteleekö vanhemmuutta tms, nuorten kasvu on mainittu aiheeksi...

Etsin Pallo hukassa -nimisiä kirjoja joka paikasta ja törmäsin myös tähän Vehosmaan kirjaan. Se ei kuitenkaan ole hakemani kirja.
Olenkin vahvasti sitä mieltä, että muistan kirjan nimen väärin ja toivoisinkin että joku tietäisi sen oikean nimen. Jos ei Pallo hukassa niin sitten joku läheltä liippaava...tuntuisi oudolta jos olisin vain hatusta keksinyt tuon Pallo hukassa -nimen. Todennäköisesti se siis on joku sitä muistuttava.

Mulla tuli mieleen Anna-Leena Härkösen kirjoittama kirja jonka nimeä en tarkkaan muista, mutta se oli tyyliin joku ""Pallomeressä"". Saatan kyllä sekoittaakkin tämän nyt saman kirjailijan raskausajasta kertovaan kirjaan Heikosti Positiivinen... Argh! Mua alkoi itseäkin nyt häiritsemään tämä asia ihan hirveästi kun en keksi mikä kirja se vois olla.. :-o Tsemiä etsintään!

Anna-Leena Härkönen: Terveisiä pallomerestä

Suorasukaisuudestaan tunnettu kirjailija ratkoo elämän ja naisena olemisen suuria ja pieniä kysymyksiä

Äidiksi tultuaan Anna-Leena Härkönen on jatkanut paitsi kirjoittamistaan Image-lehteen myös kasvuaan ihmisenä ja naisena.

Saamme lukea millaista on lapsen odottaminen tietoyhteiskunnassa, mitä pikkulapsen vanhempien tulee tietää ja mitä unohtaa, millaisia ovat kotiäidin ja uraäidin erot, mikä on totuus lapsen kanssa matkustamisesta.

Ei kirjailija ole sulkenut silmiään äitiyden ulkopuoliselta todellisuudeltakaan. Kokoelma sisältää muun muassa taksinkuljettajan ylistyksen, keski-ikäistymisen tärkeimmät oireet, käsityksiä Amerikasta ja suomenruotsalaisuudesta sekä tiivistelmän valokuvauksen, kielillä puhumisen, puolison pettämisen ja naisen vaatetuksen filosofiasta.

Terveisiä pallomerestä on riemastuttavaa jatkoa Anna-Leena Härkösen vuonna 1999 ilmestyneelle Kauhun tasapainolle.

Kustantaja: OTAVA KUSTANNUSOSAKEYHTIÖ
Ilmoitettu julkaisupäivä/vuosi: 2004
ISBN: 9511188593

http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9511188593&CustID=741f58132cc91c68e3c91e25ad30c0cb

Ja on muuten punaiset kannet :)

Voi apua, sotkenkohan itsekin tämän kirjan nyt siihen Härkösen Terveisiä pallomerestä -kirjaan (se sen nimi taisi olla)? Olen lukenut senkin ja siinä on sellainen punainen kansi. Se kyllä käsittelee vanhemmuutta ja elämää lapsen kanssa.
Jos tarkoitankin sitä? Onpa hassua ettei tullut aiemmin mieleeni. Se tosiaan voisi olla se. Mutta aika outoa etten silloin sairaalassa ollessani tajunnut että olen lukenut ko. kirjan vaan aloin metsästää sitä eri paikoista ja vielä väärällä nimellä...
Vai luinko sen vasta viime keväänä? Voi elämä sentään. Taidan olla ihan sekaisin. :D

Yhteistyössä