Mikä koira lapsiperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Labbista suosittelen minäkin. Olen nyt elämässäni kolmannen labbiksen onnellinen omistaja. Meillä on 6v poika ja allen vuoden ikäinen labbisnarttu. Koira on aivan uskomattoman ihana! Poikamme pelkäsi koiria ennen kuin otimme oman. Yhdellä sukulaisella on hullu bokseri, joka on pari kertaa yrittänyt käydä pojan kimppuun. Siitä koirapelko.
Nyt ei enää pelkää kuin sitä yhtä koiraa, ja oman koiran kanssa ovat parhaat kaverit! :heart:
Labbis on siitä hyvä rotu, että on aina ihmisystävällinen. Vaikkei olisi tottunut lapsiin, niin aikuinenkin koira antaa lasten "hoitaa".
Kun sain vauvan, oli vanhemmillani 10-vuotias labbisnarttu. Puolivuotiaana vauvani mönki lattialla koiran kanssa, tutki varpaita jne. Koira makasi paikoillaan, heilutti häntää ja katsoi minua kuin kysyen "olenhan nyt varmasti oikein?" Tämä ihana koira tuli elämänsä loppuun lapseni ollessa niin pieni, ettei muistanut tätä hyvää kokemusta koirista.
Siis: suosittelen labbista, joka on iloinen ja eloisa. Jaksaa lasten touhut paremmin kuin moni muu rotu! Tarvitsee silti paljon liikuntaa ja tekemistä, joten ei sovellu lasten holhokiksi, vaan aikuisella on aina vastuu koirasta. Meillä riittää kiireisenä päivänä liikunnaksi pihalla pallon heitto ja muu leikki, kun yleensä käytetään joka päivä lenkillä.

Heipsulista! No, otan minäkin sitten kantaa tähän keskusteluun...joten meillä Kuvasz ja lapset 4 ja 1 vuoden ja todella ihana rotu lapsiperheeseen ja jos lääniä riittää mitä koira vartioi. Meillä koira tuli aivan pienenä ja elänyt lasten parissa kokoajan,joten todella tuntee laumansa ketä vartioi.Mutta ei sovi kaikille ihmisille kyllä...
Onnea koiran valintaan!kyllä se oma rotu kohdalle osuu kun oikein perehtyy! ;)

Olen itse kasvanut pitkäkarvaistenmäyräkoirien kanssa ja nytkin meillä on sellainen. Aivan täydellinen lapsiperheeseen! Niin vikkelä ja leikkisä, että jaksaa loputtomiin pelmuta pallon/ frisbeen kanssa. Ja lapsia rakastaa niin, että sekä omat että naapurin lapset kärräävät sitä vaunuissa, pitävät lehmänä leikeissä ja käyvät uimassa sen kanssa.

Pk. mäyris on iloinen ja sosiaalinen. Osallistuu joskus vähän liikaakin, kun kuono pitää pistää joka paikkaan. Juuri tämän aktiivisuuden vuoksi niille tarvitsee tarjota paljon aivojumppaa ja tekemistä -tällä reseptillä minulla ei yksikään mäyris ole pentunakaan tuhonnut mitään (tai no, tämänhetkinen rekku on syönyt yhden tarrapapiljotin ja yhden timpurin lyijykynän, on nyt 3v). Toinen ennen hankintaa pohdittava asia on se, että mäyristä ei turhaan sanota koiramaailman filosofiksi: se ei todellakaan ole mikään pullamössökoira, joka aina tottelee laakista, vaan siinä on särmää!!! Minulla on ollut myös labbis, ja niin ihana kuin se olikin, se tuntui mäyriksen rinnalla aika "aivottomalle". Labbis olla möllötti ja oli kuin lobotomiapotilas, ja mäyris kaikessa itsepäisyydessään ja nokkeluudessaan uunotti labbista ihan kuusnolla. Omien kokemusteni pohjalta sanoisin, että labbis on helppo ja mustavalkoinen, mutta mäyris on Suuri Persoona ja värikäs.

minusta noutajat sopivat erinomaisesti lapsiperheisiin. kultaisetnoutajat ovat eritisen lapsirakkaita eikä ole niin voimakastahtoisia, niinkuin esim. mäyräkoira... :attn: Minun mielipiteeni

Meillä on pari vuotta täyttävä whippet.
Lapset ovat 6v, 2v, ja 1v.
Tyytyväinen olen ollut rotuvalintaan.
Tulee toimeen kaikkien kanssa,
lyhyt karva, joka ei kulkeudu yhtä herkästi lasten suuhun kuin pitkä, sopivan kokoinen: ei jää lasten jalkoihin, eikä lapset jää koiran jalkoihin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2006 klo 20:23 äiskä kirjoitti:
mielestäni rottweiler olisi hyvä rotu..rotu on ihmisrakas ja kestää pienen ihmisen rutistukset ja hännänveot, vartio omaa perhettään tarkasti, joten ei tarvitse pelätä että joku tekisi lapsille pahaa...! meillä on 3kk ikäinen vauva ja 3v rottistyttö,koira makaa vauvan vieressä kun tämä nukkuu ja jos joku vieras ottaa vauvan syliin kulkee tämä koko ajan perässä...EHDOTTOMASTI IHANIN ROTU JONKA TIEDÄN..

Olen aivan yhtä mieltä äiskän kanssa.
Tosin täytyy muistaa opettaa lapsille ettei koiran kanssa sovi riehua, sillä suuri rotu äkkiä hyppää lapsen päälle jos on pentunakin saanut tehdä niin.

Koiran ja kissan voi minusta ottaa samaan aikaan, oppivatpahan tuntemaan toisensa jo "vauvasta". Kokoero taas vaikuttaa leikkeihin ja kissoillahan on terävät kynnet, sekä koirilla vahvat leuat, mutta en nää siinä mitään haittaa.

Tanskandoggia voin suositella lämpimästi lapsiperheeseen!
Aivan ihana rotu,rauhallinen,lempeä ja kärsivällinen,ei käytä voimaansa väärin.Meillä oli kun lapset olivat pieniä,dogista saa hyvän lenkkikaverin,mutta sillä ei ole voimakasta metsästysviettiä oppii olemaan varmasti omassa pihassa irti,kokonsa puolesta hoitaa vartioinnin hyvin..
Tanskandogit tekivät lähtemättömän vaikutuksen meidän perheeseen,varmasti meille tulee vielä uusi doggi joskus =)

Yhteistyössä