Mikä koiralla tassussa? sis.kuvan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vierailija

Vieras
Mulla tuollainen sekarotuinen villakoira nuori,alle 2.v Vasemmassa tassussa ensimmäisen kynnen juuressa tuollainen tulehtuneen näköinen "kynsivalli" Koira nuolee sitä ja vähän arastelee. Vähän punoittaa ja on melko turvonnut. Mikä voisi auttaa tai voi olla kysessä. Välillä pitää tassua ylhäällä mutta varaa sille normaalisti painoa ja antaa katsoa kynttä. Onko jotain kotikonstia vai suoraan lääkärille? Vai onko ihan kynsivallin tulehdus?? Tässä kuva:

Aijaa.com - 9522078.jpg

kokeilisin ihan basibacktia, eli antibioottivoidetta, samaa mitä ihmisille laitetaan ja saa ilman reseptiä. Pari kertaa pvssä, tosin kannattanee laittaa joku sideharso, ettei nuole heti pois sitä. Jos ei parissa päivässä helpota niin eläinlääkäriin. Ja tietty hyvät vesihuuhtelut,

Äkkiseltään näyttäis kyllä ihan kynsivallin tulehdukselta. Putsaa esim. betadinella ja laita bepanthenea, meillä on auttanut ihan kotihoitona tuo. Jos ei rupea rauhoittumaan, niin lääkäriin.

Mulla on betadineä sillä pyyhkäsin sitä (laimensin ensin). Välissä nuolee enemmän mutta nyt kun puhdistin niin ei ole nuollut sitä. Meinaatko vesihuuhtelulla että pesen pelkällä vedellä?

joo siis että suihkun alla huuhtelet hyvin haalealla vedellä. Betadineä voit laittaa sen jälkeen. Oon kyllä ihmisten sairaanhoitaja, mutta omalla koiralla olen ihan samat kikat kokeillut ja aika samoinhan noita muutenkin hoidellaan... :) Onko sulla basibactia?

älä laita bepanthenia, mieluummin sitten vaan kunnon puhdistukset, vielä pari kertaa tänään vaikka ja huomenna vaikka apteekkiin. Bepanthenin alla voi alkaa muhimaan kunnon tulehdus, kun siinä ei ole bakteereita tappavaa ainetta ja rasvan alla sitten voi bakteerit (anaerobiset) alkaa kasvamaan herkästikin.

En koirasta tiedä, mutta kissalla ollut samaa ja oli ilmeisesti ärtynyt/tulehtunut kynsivalli. (oli ilmeisesti itse "järsinyt" hieman liikaa)
Menee aika varmasti itsestään ohi kunhan hieman puhdistaa:)