Mikä koirarotu olisi vähiten allergisoiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Harkinnassa täällä edelleen tämä koirajuttu:)Naapurit ottivat jokunen viikko sitten samojedin pennun ja siellä käydään nyt ihan rauhassa ihmettelemässä reagoiko poika,cotonia itse suunnittelemme edelleen,toisaalta tuo samojedikin on seurallinen koira:)Katsotaan..

Samojedin ja cottonin välillä on vissi ero siinä, mitä se KOIRA TARVITSEE. Jos meidän perheessä olisi joku muu allergikko kuin minä, en edes harkitsisi koiraa.
Siitä on pirun vaikea luopua muutaman vuoden päästä jos se astma sitten kuitenkin iskee.

Mitä tarkoitit tuolla huutamisella että mitä koira tarvitsee?Tottakai otamme selvää,niinkuin aikaisemmin olen kirjoittanut emme ole koiraa hankkimassa lähiaikoina,kunhan pohdimme.

[
Mitä tarkoitit tuolla huutamisella että mitä koira tarvitsee?Tottakai otamme selvää,niinkuin aikaisemmin olen kirjoittanut emme ole koiraa hankkimassa lähiaikoina,kunhan pohdimme.

Koiraa ottaessa pitäis myös ottaa huomioon sen koiran tarpeet, ei omia mieltymyksiä. :|
Samojedi ja cottoni on ihan erityyppiset koirat, tarpeiltaan, tavoiltaan ja ylipäätään rotuominaisuuksiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
[

Koiraa ottaessa pitäis myös ottaa huomioon sen koiran tarpeet, ei omia mieltymyksiä. :|
Samojedi ja cottoni on ihan erityyppiset koirat, tarpeiltaan, tavoiltaan ja ylipäätään rotuominaisuuksiltaan.

Niinkuin kirjoitin ,pohdimme kyllä jos asia tulee ajankohtaiseksi.Sen verran tarvitsee kuitenkin "omia mieltymyksiä" miettiä että koira sopii lapsiperheeseen ja meidän elämänrytmiin jne.jne.Kummatkin tarpeet täytyy huomoida eiks niin?:)

Alkuperäinen kirjoittaja vinttikoiran omistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
whippet, tyttöni pahasti allerginen koirille, kaikille muille mutta whippettejä sietää.

Tätä olisin ehdottanut myös.

kannattaa tutustua whippettiin todella tarkkaan ennen kuin menee sellaisen hankkimaan. vinttikoirat ovat todella erilaisia kuin muut rodut. vinttikoiria ei voi pitää irti kuin aidatulla alueella tai todellla kaukana asutuksesta ja tiestä. vinttikoirilta puuttuu miellyttämis halu kokonaan, eli ovat hankalia kouluttaa. ja ennen kaikkea, todella harva vinttikoira oppii ettei pöydältä saa varastaa. vinttikoira talouksissa ei edes leipää voi pöydälle jättää vahtimatta, se päätyy muuten koiran suuhun.....

eli jos haluaa pikkukoiran joka kulkee kätevästi mukana irtikkin, suosittelen kyllä jotain muuta rotua

Tuota tuota, meillä oli whippet ja siihen ei tuo yleistys kyllä oikein sopinut. Pystyi pitämään vapaana ihan missä vain koska tuli käskystä luokse. Mutta se mihin itse olen törmännyt whippettien parissa on eroahdistus...meidän whippet kärsi siitä, apulassa aina muutama whippet etsii uutta kotia johtuen eroahdistuksesta ja tuttujen whippeteillä oli samaa ongemaa. Todella vaikeaa käsitellä ko. dilemmaa, se on se syy miksi en ikinä enää ko. rotua harkitsisi.

enpä jaksa ketjua lukea, mutta me olemme allergiaperhe ja meillä on amerikan karvaton terrieri. Hyvin sopii meille tämä rotu, jos on huono keli tai kylmä ei viihdy ulkona ja kauniilla ilmalla saa liikkua kunnolla.

:)

Meillä on Tiibetinmastiffi jonka ei pitäisi allergisoida. Meillä perheessä allergikko eikä ole tullu mitään oireita 2 vuoden jälkeen. Ihana mutta jääräpäinen rotu! <3 :D

Yhteistyössä