Mikä kp:nä ovis clomikierrossa, josta plussasit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Clomeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Clomeilija

Vieras
Hei!

Ehkä väärä palsta tämän kysymiseen, mutta kun jo plussanneita näyttää täälläkin vielä pyörivän, niin laitan tämän tänne. Eli minua huolestuttaa se, että ovis on siirtynyt kovin myöhäiseksi viimeisimmissä clomikierroissa ja olen miettinyt, että voiko sillä vaikutusta negatiivisesti raskautumismahdollisuuksiin? Onko esim. clomien teho heikentynyt eli voisiko oviksen myöhäistyminen olla peruste sille, että pitäisi suurentaa annostusta?

tämä kiinnostaa myös minua :attn: , samaa olen miettinyt...
Minulla on yksi clomialkuinen lapsi, ja sillä kierrolla ovuloin kpvä18, eli sekin Normaalia myöhemmin mutta minulle aika aikaisin kun kierrot on 35pvän luokkaa. Nyt on menossa 4s clomikuuri ilman tärppiä ja ovuloin aina vaan myöhemmin, kpvä 21 ja viimeksi jopa kpvä23, smaa olen miettinyt että onkohan annostuksessa nyt korjaamisen varaa kun kaikkialla sanotaan että ovis tapahtuisi 9päivään MENNESSÄ viimeisestä clomista, otan clomeja kpvä3-7 eli minulla menee ovikseen viimeisestä tabusta 14päivää vähintäin :/ .
Tälle kiertoa menen kontrolliin gynelle ja aion kysyä asiaa häneltäkin mutta kertokaa toki oku osais sanoa tätäkin kautta jotain valaisevaa

Hei!
Clomit meneillään ja mullakin tuntuu oireiden perusteella menevän tosi myöhäiseksi. Varmaan vasta jossain 20 kp:n tietämillä.En edes tajunnut ensimmäisessä kierrossa että näin on. Ihmettelin vain oireita. Teettekö ovistestejä vai tunnistatteko oviksen oireista? Mutta jos rupeaa testailemaan jo sillon kun sen pitäisi tapahtua niin menee monta pakettia testejä... tulee aika kalliiksi!
Söin eka kierrossa 1 nappi per päivä, seuraavassa 2 per päivä. Oireet lääkkeestä huomattavasti vähäisemmät suuremmalla annoksella. B)
Paitsi mahakipuja ja paineentunnetta lähes päivittäin. Se on aika kiusallista, myös turvottaa niin että farkunnappi kinnaa :/
Seuraatteko "limoja" ? Mua neuvottu että kannattais seurailla, tiedä tuota sitte.

mites sulla mamma, kun lisäsit clomit kahteen niin eikö ovis aikaistunut silläkään yhtään?
Mä tikutan, kotitetsit.com osoitteesta saa aconin ovistestejä suht halvalla, oikeastaan en edes itse tarvitse niitä enää jatkossa koska tikuttamisen ja limojen seuraamisen avulla olen nyt oppinut jo tunnistamaan itsekkin milloin Oikeasti ovuloin ja milloin vain Oireilen. Suosittelen kyllä ovistestejä just sentakia että niiden avulla oppii tunnistamaan ovulaation, nykyään tiedän tuntemuksista jo ennakkoon että nyt tulee tasavahvat viivat testiin. Limoja olen myös seuraannut tikuttamisen ohessa, mutta pelkästään niihin en ole oppinut luottamaan, esim.kierrossa jossa raskauduin niin en erottanut selviä ovislimoja lainkaan. Mutta kaikkia näitä keinoja yhdessä kannattaa kyllä käyttää, pitemmän ajan kuluessa ei sitten ainakaan tikuttaa tarvitse. Seuraan myös kohdunnapukkaa ja siitä erotan selvän ovisajankohdan, se on yllättävänkin pehmeä ja auki juuri silloin kun olet hedelmällisimmilläsi ;) , kuulostaa ehkä kinkyltä mutta tätäkin suosittelen =)

Mulla oli ovis kp14. Kp12 kävin muniksenseurantaultrassa ja siitä näki että noin parin päivän päästä ovuloisin ja niin kävi. Toisesta clomikierrosta sitten plussa tuli, nyt rv22+2 meneillään :)

Vaatikaa ihmeessä seurantaultrat, jotta saatte tiedon onko clomiannos sopiva jotta ovuloitte. Kotiovistesteihin en ite luottaisi kun voi näyttää mitä sattuu kun syö hormonia purkista.

:) tsemppiä clomeiluun ja plussatuulia!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 15:15 vauvaunelma kirjoitti:
Vaatikaa ihmeessä seurantaultrat, jotta saatte tiedon onko clomiannos sopiva jotta ovuloitte. Kotiovistesteihin en ite luottaisi kun voi näyttää mitä sattuu kun syö hormonia purkista.

:) tsemppiä clomeiluun ja plussatuulia!!!

Peesaan tätä. Itsellä ovis oli kp 14 ja seurantaultra kp 12. Söin clomeja 2tbl/päivä kiertopäivinä 2-6. Luomusti olen ovuloinut aikaisintaan kp 36-49 tai en ollenkaan. Viime perjantaina plussasin ekasta clomikierrosta. :heart: Yritin myös seurailla ovislimoja, mutta varsinaisen oviksen aikaan en kyllä löytänyt mitään. Oviksen aikaan oli myös yhdyntäkipuja, joten vähän pakkopullana yrittäminen meni. Tuloksena oli kuitenkin plussa, joten pieni kärsiminen kuitenkin kannatti.

Tsemppiä! :flower:

ONNEA PLUSSASTA! :heart: :heart: :heart:

Mulla nyt kp 16, ja ei ole vielä tullut kahta tasavahvaa viivaa ovistestiin... Missäköhän ovulaatio viipyy? Tuleeko? Eka clomikierto menossa, ja viime pe oli 12 mm suurin follikkeli...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 10:24 Vauvahaaveinen kirjoitti:
ONNEA PLUSSASTA! :heart: :heart: :heart:

Mulla nyt kp 16, ja ei ole vielä tullut kahta tasavahvaa viivaa ovistestiin... Missäköhän ovulaatio viipyy? Tuleeko? Eka clomikierto menossa, ja viime pe oli 12 mm suurin follikkeli...

Minäkin odottelen ovista, viikko sitten oli 12mm isoin munis, ja nyt kpvä20, ovuloin aina varsin myöhään joten toivo elää vielä, viimeksi ovuloin kpvä23, tosin joka kierrossa en edes ovuloi että vielä ei tiedä kuinka tässä käy :/

Crisu, meil on sitten just sama tilanne! Mulla ekaa kertaa clomit mukana, ja en tiedä, milloin ovista odotella. Lääkäri sanoi, että clomifeeni kasvattaa munista n. 2 mm/ vrk, joten siksi jo sunnuntaista asti oon tikutellut.

Tsemppiä ja onnea oviksen bongailuun ja siihen toiseenkin plussaan! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 17:24 neea kirjoitti:
Mulla oli ovis clomeilla kp12 ja munis oli silloin jo 22mm. Ja edellisissäkin kierroissa ovis oli jo kp 12-14, eli minä ainakin ovuloin tosi aikasin clomikierroilla.

neealle kyssäri, et montako clomia otit päivässä? Mulla menos nyt 21 päivä eikä ovulaatiota lähimainkaan :\| , seuraavalle kierrolle nostan kyllä itse tuplaan annokseni :p

Crisu, miten menee??

Mulla oli viime to yksi follikkeli 21 mm. Illalla pistin Pregnyl-piikin (ja pupuilua aamulla & illalla...) Sain tuon piikin sen vuoksi, kun olin lähdössä reissuun - haluttiin varmistaa, et irtoaminen tapahtuu. Nyt jännittää!

Yhteistyössä