MIKÄ LÄÄKE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUUKAUTISIA EN ENÄÄ HALUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KUUKAUTISIA EN ENÄÄ HALUA

Vieras
HEI
MINULLA OLI VUOSI ILMAN KUUKAUTISIA.
NYT ALOITIN DIVINA-HORMONIKORVAUSHOITOLÄÄKITYKSEN.
JA TAAS ON KUUKAUTISET ENTISTÄ VUOLAAMPINA.

MITÄ LÄÄKKEITÄ PITÄISI KÄYTTÄÄ, ETTÄ KUUKAUTISET JÄISIVÄT POIS TAI OLISIVAT VAIN MUUTAMAN KERRAN VUODESSA.
MITÄ HAITTOJA?

Olen nyt käyttänyt kuukauden Indivinaa, sen aikana ei pitäs
tulla kuukautisia. Tiputteluvuodot ovat kuulemma yleisiä, mutta
vaativat lääkärin tutkinnan.
Mulla on melkein 3 vuotta viimeisistä omista kuukautisista ja en halunnut niitä enää hormoonin syönnin takia. Toimii ainakin
toistaiseksi hyvin.

Kyllä vuotoja voi tulla hormonikierukan aikana, mutta vuodon määrä ja vuotopäivät vähenevät. Yösiteitä ei tarvitse käyttää ja entisestä viikosta päivät vähenivät n. neljään. Kierukka ollut 9 kk, joista alun kaksi hurjia tiputteluineen.

hormoonien käytön tabletteina n 1 kk sitten. Kuukautiset olleet poissa yli vuoden, puolivuotta sitten asennettiin Mirena ja lisäksi Progynovaa tabletteina, jotka nyt jätin pois.
Olo paljon parempi eikä sydämmentykytystäkään ole enää
niin paljon. Rytmihäiriöt vähentyneet tämän 1 kk:n aikana.
Kierukka on edelleen, mutta mikä ihme, kuukautiset alkoivat
eilen, joita ei ole vuoteen ollut. Vaikuttaakohan hormooni-
pillerien lopettaminen asiaan?

Tarkoitit ilmeisesti Indivinaa nimim. mie.
Joo se on hormonivalmiste ,jossa on sekä estrogeenia että
progestiinia joka pillerissä, joten vuotoja ei tule.
On siis reseptivalmiste, mulla ei mitään sivuvaikutuksia ole
tullut , tosin syön sitä vasta toista kuukautta ja miedointa niistä (on kolme vahvuutta).

samaa täällä. Indivina on tosi hyvä lääke, Olen käyttänyt pari vuotta. Allussa (pari kuukautta) tuli joskus pientä vuotoa, mutta sen jälkeen ei yhtään.Käytin sitä enne laastaria(allerginen reaktio) Livial (huimausta) Trisekvens(vuotoa) ja yök olo aina vuotoviikkona. Nyt olen ollut tosi tyytyväinen tähän Indivinan(se miedoin). Sivuvaikutuksia ei ole ollut.

Helpottaa kuulla, että noita lääkkeitä on useita. Minulla on ollut kokeilussa jo kolme valmistetta ja kaikista on tullut vain entistä enemmän vaikeuksia. Nyt viimeisin vei pois nivelkivut ja hikoilukin väheni, mutta tuli mm. rytmihäiriöt joka päiväiseksi seuralaiseksi. Pelottaa aloittaa enää neljättä merkkiä, jospa sekään ei taas sovi?

Yhteistyössä