Mikä lapsen silmässä on? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
http://www.aijaa.com/v.php?i=2871437.jpg

Pahoittelen huonoa laatua. Voisiko olla silmätulehdus? On jo viikon verran ollut punainen ja lapsi hieroo sitä jatkuvasti. Ei rähmi.

Olisko allerginen reaktio jollekin?

Mun tytöllä on koivun siitepölyallergia ilmeisesti ja jotkut hedelmät kans aiheuttaa oireita. Vähän aikaa sitten söi nektariinia ja silmä turpos, oli aika paljon saman näköinen. Ei myöskään rähminyt.

Se on punainen tuosta ulkoa, reunat ja ilmeisesti kutiaa kun lapsi sitä jatkuvasti hieroo. Mutta ei rähmi. Allergia voi olla vaihtoehto en vaan keksi mikä aine se aiheuttaisi :/ Allergia voi siis aiheuttaa tuollaista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on punainen tuosta ulkoa, reunat ja ilmeisesti kutiaa kun lapsi sitä jatkuvasti hieroo. Mutta ei rähmi. Allergia voi olla vaihtoehto en vaan keksi mikä aine se aiheuttaisi :/ Allergia voi siis aiheuttaa tuollaista?

Meillä on ainakin aiheuttanut. Ja viimeksi kun tyttö sitä nektariinia söi, niin silmä oli turvoksissa sen jäljiltä monta päivää, hiljalleen sit rauhoittui. Ainoastaaan koivun siitepölyaikaan saattaa sitten tulla niin ärhäkkä reaktio että melkeen turpoo silmät kiinni ja rähmii mutta näistä hedelmistä ei oo rähmimistä tullu.

Kannattaa nyt miettiä kaikki hedelmät ja kasvikset läpi mitä lapsi on syöny, etenki raakana.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
kyseessä on silmä ! Mene lääkäriin hyvä ihminen !!!!

Mä en tykkää tuosta meidän neuvolalääkäristä :/ Aina käskee vaan seurata niin nolottaa aina mennä sinne. Viimeksi lapsella oli kuumetta kolmatta päivää yli 39 -> seurataan. Sitä edellisellä kerralla lapsi oksenteli valehtelematta taukoamatta, lääkärissäkin useamman kerran, ei edes vesi pysynyt sisällä -> seurataan. Sitä edellisellä kerralla lapsella ei nuha hellittänyt millään, otti sentään pika crp:n ja arvo oli 86 -> seurataan.
Jos mä nyt meen sinne sen takia et lapsen silmä on punanen niin se heittää mut pihalle :ashamed:

Mä en tykkää tuosta meidän neuvolalääkäristä :/ Aina käskee vaan seurata niin nolottaa aina mennä sinne. Viimeksi lapsella oli kuumetta kolmatta päivää yli 39 -> seurataan. Sitä edellisellä kerralla lapsi oksenteli valehtelematta taukoamatta, lääkärissäkin useamman kerran, ei edes vesi pysynyt sisällä -> seurataan. Sitä edellisellä kerralla lapsella ei nuha hellittänyt millään, otti sentään pika crp:n ja arvo oli 86 -> seurataan.
Jos mä nyt meen sinne sen takia et lapsen silmä on punanen niin se heittää mut pihalle :ashamed:

Mee käymään tk:ssa tai yksityisellä! Siellä ne kattoo oikeen eikä käske vaan seurata.. :)

mene yksityiselle, takuulla tutkivat huolella. on lapsesta kyse ja vieläpä herkästä silmästä joka on selkeesti lasta vaivannu jo pitkään joten kyllä minä sen hoidattaisin kuntoon sitten jossain muualla jos neuvolalääkärille "nolottais" mennä!

Oikeasti kyllä mä menisin tosi herkästi! Kuumeesta voi soitella ja oksennuksestakin monesti mutta silmä PITÄÄ nähdä!

Yhteistyössä