Mikä laulu nimiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jemmiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jemmiksi

Jäsen
01.02.2011
105
0
16
Helsinki
Meillä kun ei vauvaa kasteta kirkkoon ollenkaan, niin ei tule myöskään virrellä varustettua kastetilaisuuta.

Haluttaisiin kuitenkin nimiäisiin joku laulu, mutta pää lyö ihan tyhjää :headwall:

Kaikki ideat otetaan vastaan! :saint:

OT: Jännää että te ateistit haluatte kopioida meidän kristittyjen tapoja.

Itse kysymykseen mulla ei valitettavasti tulee mitään muita kuin kristittyjen virsiä mieleen. Ja niistähän ei siis ole nyt mitään apua.

OT minusta nimiäiset eivät ole kopiointia. Vietetäähän kristitytkin esim.vappua. Pakanajuhlaa. Juhannuksesta puhumattakaan. Eikö plagionti hävetä? Minusta vauvan nimiäiset edustavat ennemminkin iloa syntyneestä pikkuisesta joka on juhlansa ansainnut!

... "siviilikummit" l. rakkaat aikuiset ystvät joita haluttiin nostaa juhlassa esiin lapsen tärkeinä kaitsijoina lauloi Leevi & Leavingssin "Elämä ikkunan takana", ja sitten yhteislauluna laulettiin tuttu lastenlaulu "Ihme ja kumma". Toimi.

Mun mielestä on muuten ihan uskomatonta, että ihmiset jotka eivät ole tosiuskovaisia viittivät mennä naimisiin kirkossa, kastaa lapsensa kirkossa jne... Olis kyllä parempi kun vaan tosiuskovaiset kuuluis kirkkoon. Eli n. 5 prossaa ihmisistä.

Mun mielestä on muuten ihan uskomatonta, että ihmiset jotka eivät ole tosiuskovaisia viittivät mennä naimisiin kirkossa, kastaa lapsensa kirkossa jne... Olis kyllä parempi kun vaan tosiuskovaiset kuuluis kirkkoon. Eli n. 5 prossaa ihmisistä.

Ja sä varmaan myös haluat kertoa tarkan määrittelyn tosiuskovaiselle?
Montako kertaa vuodessa täytyy kirkonpenkkiä kuluttaa?
Täytyykö lukea ruoka- ja iltarukous, vai kelpaako jos tekee vain toisen?

[QUOTE="vieras";24371125]Ja sä varmaan myös haluat kertoa tarkan määrittelyn tosiuskovaiselle?
Montako kertaa vuodessa täytyy kirkonpenkkiä kuluttaa?
Täytyykö lukea ruoka- ja iltarukous, vai kelpaako jos tekee vain toisen?[/QUOTE]

Tosiuskovainen on sellainen, joka aidosti ja täydestä sielusta, sydämestä ja mielestä uskoo Pyhään kolminaisuuteen. Ja joka puheissaan ja toimissaan tuo tämän julki. Millään rukousmääriä tai kirkossakäyntimääriä ei ole mitään merkitystä. Tosiuskovainen voi olla käymättä kirkossa tyystin, kun taas joku tapauskovainen teeskentelijä voi käydä siellä useastikkin.

Yhteistyössä