Mikä lihottaa!!!?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyöreemmäks!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pyöreemmäks!

Vieras
Siis oikeesti,mitä oikein lihavat sitten syö että ne ensinnäkin paisuu ja pysyy lihavina??
Mä oon yli 30 vee ja koko ikäni syönyt ns lihottavia ruokia.

Esim tavisruokaan laitan edelleen kuohukermaa.Marinoin jauhelihankin,sekä kaikki muut.
Jokapäivä syön karkkia,paljon.Suklaalevyjä menee viikossa noin 3-5,irtokarkkeja ehkä puoli kiloa-kilo.
Syön vanukkaita ja roskaruokaa ihan päivittäin.

Lapseni on hoikkia myös ja itse olen 160 ja 55 kg.En mikään laiheliini ole mut tän kokoinen oon ollut aina.
Raskaudetkaan eivät ole kiloja tuoneet.

Millä siis vois lihota?mies pitäis pyöreämmistä,sanookin että lihaa luitten päälle.
Raskausaikana oon koittanut oikein urakalla mätätä mut paino ei noussut.

Miten pyöreet syö/pysyy "isoina"?

Liikuntaa en harrasta.

ei sekään kai ole vastaus tai aineenvaihdunnasta,käyn kakalla ehkä kerran päivässä...
tai joka toinen päivä.
En vaan tajua.Moni sanoo että jos syö patukan niin se näkyy heti.
Voiko näin olla??
Miten heti voi lihota joku ja toinen ei millään!!?

Ja kakkat. Kyse ei ole mistään muusta kuin että saat kaikesta kermasta ym huolimatta suht vähän kaloreita vuorokaudessa. Kyllä kermaa, karkkeja ym voi laihatkin syödä.

Se on vähän suhteellista mikä on "paljon" ruokaa. Itse järkytyin käydessäni laihan ystäväni luona tyttöni kanssa syömässä, lounaaksi oli yksi ainoa patonki ja pikkuisen salaattia.
En sitten raaskinut sanoa että yleensä syön itsekseni jo tuon verran... ;D
Olen siis normipainoinen, raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:
Ei kerma, suklaa ja karkki lihota paitsi jos niitä syö liikaa.

MIkä olis liikaa??
Mä yritän kyllä mutta ei vaan tule.
Sukltaata liki päivittäin.Kertaa käytän ruuan kanssa vallan,ja kuohukermaa.

On tosi paljon naisia joilla sellanen pyöree vatta.Sellasen kun saisin.raskausainaka oli ihana masu,mutta ei enempää lapsia tuu.
Ja pehmeet käsivarret.pyöreet reidet.
Mä itekin tykkäisin,mut mies olis onnessaan jos olisin pyöree.
Kantaa karkkia ja hyvyyksiä päivittäin.
Iloitsee jos vaaka heilahtaa.Mut se kai turvotusta sillä vaaka pyörii siinä 54-56 kg vallan.

lakkaa liikkumasta, syö aina telkun ääressä, syö vaan iltaisin ja isoja määriä, päivän kun nälkää panttaat niin johan illalla ahmit. syö makkaraa, juustoja, suolakeksejä, lihiksiä,pizzaa,kebabbia, juo paljon limskaa, jätä rehut kanille.. näin minä lihoin. aineenvaihdunta ei tykkää kun panttaat ja sitten ahmit.. elimistö käy säästöliekillä ja kaikki mitä hotkit jääpi vyötärölle.. takuu varmasti!

Joko sä syöt pieniä määriä tai sitten sulla on esim. kilpirauhasen liikatoiminta. Ei se välttämättä eloa haitaa, mutta paino pysyy alhaalla vaikka mitä söis. Kyllä normaalilla ruoansulatuksella varustettu ihminen lihoisi tuolla ruokavaliolla .

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Joko sä syöt pieniä määriä tai sitten sulla on esim. kilpirauhasen liikatoiminta. Ei se välttämättä eloa haitaa, mutta paino pysyy alhaalla vaikka mitä söis. Kyllä normaalilla ruoansulatuksella varustettu ihminen lihoisi tuolla ruokavaliolla .

Oikeesti??Voisko olla joku tauti!??
Miten tuon vois määrittää?

Mä niin tahtoisin vähän isommaks ainakin.

Ja todellakaan,määrät ei ole pieniä-esim hesestä mukaan otan aina kerrosaterian ja juustohampin.
Se mun vakkari.
Majoneesilla ranskikset.

Ja pitsan syön kertaheitolla.
Ei tee tiukkaa kebabannoksetkaan,joskus syön päälle lasten jämätkin!

juoppas punaista maitoa ja leivo kaikki punaiseen maitoon jne

Puurot teen punaiseen maitoon.
Mahan vuoksi oon joutunut kaurapuuroa syömään,mahaan koskee välillä ja varsinkin rasvasten ruokien jälkeen.Oisko tuo oire siitä kilpirauhasesta?
Sitten kun otan puuroa päälle niin rauhoittuu.

Mut se maito on niin paksua juoda.
Mut vois koittaa kuitenkin.Sinistä juodaan muuten.

Sä olet sitten luonnostaan sellanen ettet liho millään. Ainenvaihdunta nopea eikä rasva tartu.
Kyllä minäkin tollasia tikkuihmisiä tiedän. Jaloista sen yleensä huomaa kuka on tätä rotua ettei liho.. jalat ovat suorat pitkät tikut. B)

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtari:
tehäänkö vaihtari..ota sä nää ylimääräset multa pois niin johan pyöristyt..mä haluan sun ruoansulatuksen..

Hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole kyse mistään muusta, kuin että kaloreita ei tule päivien mittaan niin paljon että lihoaisi. Kyllä mäkin voin laihana syödä ison hamppiaterian tai pizzan, karkkia ja kermaakin. Todennäköisesti ap syö tuollaisina päivinä vähemmän kaikkea muuta kun on vetänyt ison hamppiaterian. En usko mystiikkaan mitä ap yrittää viljellä.

No, jos terveenä haluat pysyä, niin unohda nuo punaiset maidot ja voit. Käytä öljyjä ruuan laittamisessa. Syö riittävän usein ja oikeaa ruokaa, siis ruokaa ei voi korvata herkuilla. Mulla sama tilanne, mutta en koe ongelmaksi. Pikemminkin nautin, että pystyy kohtuullisesti liikkumaan (ylipaino ei rasita) ja saa syödä vapaasti (ilman lihomispelkoa) hyvää ja terveellistä ruokaa sekä herkkuja (niitä syön liiankin usein)

Alkuperäinen kirjoittaja kilpparit:
lääkäriin mars..verikokeilla näkyy tuo kilpirauhasen ylivilkas toiminta. itsekin kävin

Voiko se olla koko iän niin ettei sitä huomaa?
Sillä mä oon koko ikäni syönyt näin ja nyt viime vuosina vasta alkanut häiritsee.
Nuorena se oli ihan ok,kehonkuva oli sellanen että piti olla hoikka.
Nyt olisin ikäni näköinen jos olisin pyöreempi ja mies olis onnessaan.Ja minä myös.
Mut että yli 20 vee olis se tauti pysynyt huomaamatta?Eikö raskausaikana niitä tutkita?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Sä olet sitten luonnostaan sellanen ettet liho millään. Ainenvaihdunta nopea eikä rasva tartu.

99%:ssa tapauksissa aineenvaihdunnan erot eivät selitä painoeroja, vaan yksinkertaisesti annoskoot. Ei se ole sen mystisempää tai että aina taustalla olisi jokin sairaus tai se mystinen aineenvaihdunta. Tästähän tuli taannoin dokkarikin, jossa murrettiin tämä iänaikainen typerä myytti aineenvaihdunnasta. Sitä on helppo käyttää selityksenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei osta:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtari:
tehäänkö vaihtari..ota sä nää ylimääräset multa pois niin johan pyöristyt..mä haluan sun ruoansulatuksen..

Hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole kyse mistään muusta, kuin että kaloreita ei tule päivien mittaan niin paljon että lihoaisi. Kyllä mäkin voin laihana syödä ison hamppiaterian tai pizzan, karkkia ja kermaakin. Todennäköisesti ap syö tuollaisina päivinä vähemmän kaikkea muuta kun on vetänyt ison hamppiaterian. En usko mystiikkaan mitä ap yrittää viljellä.

Mitään mystiikkaa ei ole.
En nyt ruokapäiväkirjaa tähän laita,eikä tarvii uskoa.Mut koitin kysellä että miten voisin edetä tässä painonkorotuksessa.

Hiilihydraatti lihottaa! Peruna, valkoinen riisi, valkoinen makaroni, valkoiset jauhot, sokeri...

Rasva ei niinkään lihota. Ainaki ite voin syödä ihan täysrasvaista ruokaa (kevyt jutskut maitoa lukuun ottamatta on ihan vieraita juttuja mulle), mutta hiilihydraatteja tosiaanki pitää kattoa! Se nostaa painoa, ja myös turvottaa. Ja tietysti hevosen kokosia annoksia kerralla ja tosi epäsäännöllisesti, eli joskus puoli päivää ilman ruokaa ja sit se hevonen, joskus pelkkiä hevosen päitä puolen tunnin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
No, jos terveenä haluat pysyä, niin unohda nuo punaiset maidot ja voit. Käytä öljyjä ruuan laittamisessa. Syö riittävän usein ja oikeaa ruokaa, siis ruokaa ei voi korvata herkuilla. Mulla sama tilanne, mutta en koe ongelmaksi. Pikemminkin nautin, että pystyy kohtuullisesti liikkumaan (ylipaino ei rasita) ja saa syödä vapaasti (ilman lihomispelkoa) hyvää ja terveellistä ruokaa sekä herkkuja (niitä syön liiankin usein)

Okei,tä vois olla hyvä!!
Öljyä en käytä vaan voita.Eli öljy vois tehota paremmin..Kiitos!!!

Ja en mitään ylipainoa toivo,siis sellanen 5-10 kg lisää niin olisin tyytyväinen!!
Iso kiitos!!

Yhteistyössä