Mikä lihottaa!!!?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyöreemmäks!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei osta:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtari:
tehäänkö vaihtari..ota sä nää ylimääräset multa pois niin johan pyöristyt..mä haluan sun ruoansulatuksen..

Hyvin suurella todennäköisyydellä ei ole kyse mistään muusta, kuin että kaloreita ei tule päivien mittaan niin paljon että lihoaisi. Kyllä mäkin voin laihana syödä ison hamppiaterian tai pizzan, karkkia ja kermaakin. Todennäköisesti ap syö tuollaisina päivinä vähemmän kaikkea muuta kun on vetänyt ison hamppiaterian. En usko mystiikkaan mitä ap yrittää viljellä.

Mitään mystiikkaa ei ole.
En nyt ruokapäiväkirjaa tähän laita,eikä tarvii uskoa.Mut koitin kysellä että miten voisin edetä tässä painonkorotuksessa.

Ja mä uskon että sä oot feikki :) Mutta jatkaa valitsemaasi linjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hiilihydraatti lihottaa! Peruna, valkoinen riisi, valkoinen makaroni, valkoiset jauhot, sokeri...

Rasva ei niinkään lihota. Ainaki ite voin syödä ihan täysrasvaista ruokaa (kevyt jutskut maitoa lukuun ottamatta on ihan vieraita juttuja mulle), mutta hiilihydraatteja tosiaanki pitää kattoa! Se nostaa painoa, ja myös turvottaa. Ja tietysti hevosen kokosia annoksia kerralla ja tosi epäsäännöllisesti, eli joskus puoli päivää ilman ruokaa ja sit se hevonen, joskus pelkkiä hevosen päitä puolen tunnin välein.

No tuokin vois olla,mä syön säännöllisesti ja paljon kyllä.Mut jos söis harvemmin niin voisi tulla kunnon nälkä ja sitten ahmia kunnolla.

Eli kiitos,öljyä ja epäsäännöllistä ruokailua!!

Alkuperäinen kirjoittaja Myytinmurtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Sä olet sitten luonnostaan sellanen ettet liho millään. Ainenvaihdunta nopea eikä rasva tartu.

99%:ssa tapauksissa aineenvaihdunnan erot eivät selitä painoeroja, vaan yksinkertaisesti annoskoot. Ei se ole sen mystisempää tai että aina taustalla olisi jokin sairaus tai se mystinen aineenvaihdunta. Tästähän tuli taannoin dokkarikin, jossa murrettiin tämä iänaikainen typerä myytti aineenvaihdunnasta. Sitä on helppo käyttää selityksenä.

Ei se mikään myytti ole että on erilaisia ihmistyyppejä ja erivauhtia toimivia kehoja.
Laihan ihmistyypin tunnistaa yleensä pitkistä tikkujaloista, tämä tyyppi ei liho vaikka söisi pelkkää rasvaa ja sokeria.

Ei välttämättä annoskoot ratkaise. ainakin minä syön yhtä paljon, kuin 30kg enemmän painava mieheni:) Eikä paino nouse. Terkkari lohdutti lukioaikana, että sitten vaihevuosi-iässä sitä painoa alkaa kertyyn ;) Vaikuttaa siltä, että ap:n olisi vain osattava hyväksyä itsensä sellaisenaan (samoin hänen miehensä), jos kerta mitään sairauden tunnetta ei ole.

Sä olet sitten luonnostaan sellanen ettet liho millään. Ainenvaihdunta nopea eikä rasva tartu.

99%:ssa tapauksissa aineenvaihdunnan erot eivät selitä painoeroja, vaan yksinkertaisesti annoskoot. Ei se ole sen mystisempää tai että aina taustalla olisi jokin sairaus tai se mystinen aineenvaihdunta. Tästähän tuli taannoin dokkarikin, jossa murrettiin tämä iänaikainen typerä myytti aineenvaihdunnasta. Sitä on helppo käyttää selityksenä.

Ei se mikään myytti ole että on erilaisia ihmistyyppejä ja erivauhtia toimivia kehoja.
Laihan ihmistyypin tunnistaa yleensä pitkistä tikkujaloista, tämä tyyppi ei liho vaikka söisi pelkkää rasvaa.

Näitsä mun jalat vai??? =)

Miksi haluat se ekstran läskistä? Haluat siis kuolla nuorena sydän- ja verisuonitauteihin, että lapsesi jäävät (puoli)orvoiksi? Oma valintasi, itse nostaisin painoa terveellisesti kehittämällä lihaksia. Etenkin, kun olet nyt normaalipainoinen, et liian laiha.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Hiilihydraatti lihottaa! Peruna, valkoinen riisi, valkoinen makaroni, valkoiset jauhot, sokeri...

Rasva ei niinkään lihota. Ainaki ite voin syödä ihan täysrasvaista ruokaa (kevyt jutskut maitoa lukuun ottamatta on ihan vieraita juttuja mulle), mutta hiilihydraatteja tosiaanki pitää kattoa! Se nostaa painoa, ja myös turvottaa. Ja tietysti hevosen kokosia annoksia kerralla ja tosi epäsäännöllisesti, eli joskus puoli päivää ilman ruokaa ja sit se hevonen, joskus pelkkiä hevosen päitä puolen tunnin välein.

No tuokin vois olla,mä syön säännöllisesti ja paljon kyllä.Mut jos söis harvemmin niin voisi tulla kunnon nälkä ja sitten ahmia kunnolla.

Eli kiitos,öljyä ja epäsäännöllistä ruokailua!!

Jaa, enpä ihan tuon epäsäännöllisyyden ja ahmimiseen menisi. siitä voi aueta ikävä ja kivikkoinen tie...

Alkuperäinen kirjoittaja kilpparit:
lääkäriin mars..verikokeilla näkyy tuo kilpirauhasen ylivilkas toiminta. itsekin kävin

Voiko se olla koko iän niin ettei sitä huomaa?
Sillä mä oon koko ikäni syönyt näin ja nyt viime vuosina vasta alkanut häiritsee.
Nuorena se oli ihan ok,kehonkuva oli sellanen että piti olla hoikka.
Nyt olisin ikäni näköinen jos olisin pyöreempi ja mies olis onnessaan.Ja minä myös.
Mut että yli 20 vee olis se tauti pysynyt huomaamatta?Eikö raskausaikana niitä tutkita?

Voi olla piilevänä vuosia..oireita ei aina osaa yhdistää. Mulla tutkittiin kun itse pyysin. Eikä niitä tutkita raskausaikana.. mut lääkäri laittaa verikokeisiin ja tulokset tulee parissa päivässä, näin siis täälä meillä päin. Kerrot vaan lääkärille et epäilyttää kilpirauhasten toimivuus.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Ei välttämättä annoskoot ratkaise. ainakin minä syön yhtä paljon, kuin 30kg enemmän painava mieheni:) Eikä paino nouse. Terkkari lohdutti lukioaikana, että sitten vaihevuosi-iässä sitä painoa alkaa kertyyn ;) Vaikuttaa siltä, että ap:n olisi vain osattava hyväksyä itsensä sellaisenaan (samoin hänen miehensä), jos kerta mitään sairauden tunnetta ei ole.

Oke,eli en todella ole yksin..
Ajattelin ne arvot tarkastuttaa silti.
Onko siinä muita oireita?Voin kuuklettaakin kyllä.

Vaihdevuosi-ikään on vielä aikaa...=/
Kyllä mies hyväksyy mut mut oon huomannut että kattelee enemmän rehevämpiä naisia.
Hänen eksät on sellasia pyöreitä...

Ja hyväksyn itekin mut viime aikoina oon kiinnittänyt jotenkin enemmän huomiota tähän.

Näitsä mun jalat vai??? =)

En, mutta olenko oikeessa, pitkät ja tikut.. ikäänkuin muodottomat? Ei tunnistaisi onko miehen vai naisen jalat? =)

No,joo..Muotoja ei jaloissa ole.Miehen ja mun jalat muuten samanlaiset,hällä karvaset ja pitkät!!
Sekin harmittaa...

Jos haluat massaa ja vähän painoa lisää niin teetätä treeniohjelma ja syö sen mukaisesti, kuntokeskuksista saa kyllä neuvoa ja oman ohajaajan sekä niissä myydään lisäravinteita ym protskupatukoita. Ei kannata alkaa mättämään mitään epäterveellistä mättöä ja lopettaa liikuntaa, teet vaan terveudellesi hallaa sillä. Painon saa varmasti nousemaan myös terveellisin keinoin jos sitä halajaa mutta mun mielestä sulla paino ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Jos haluat massaa ja vähän painoa lisää niin teetätä treeniohjelma ja syö sen mukaisesti, kuntokeskuksista saa kyllä neuvoa ja oman ohajaajan sekä niissä myydään lisäravinteita ym protskupatukoita. Ei kannata alkaa mättämään mitään epäterveellistä mättöä ja lopettaa liikuntaa, teet vaan terveudellesi hallaa sillä. Painon saa varmasti nousemaan myös terveellisin keinoin jos sitä halajaa mutta mun mielestä sulla paino ihan ok.

Mä oon tosi laiska...=/
En jaksa mihkään salille tms.Ja se ei ole samaa,lihas on sellasta kovaa...mä haluun olla pehmee!!

En niinkään painoa lisää halua mut muotoja,lisää läskiä ympärille niin sanotusti!!luonnollisesti paino nousee myös mut en lihaksia halua.
tai jos ne tulis tosta vaan kai sekin kävis...

Lapseni on hoikkia myös ja itse olen 160 ja 55 kg.

Kilot ei tietenkään kerro mitään, mutta itse olen 4cm pidempi ja saman painoinen :) en kuitenkaan tunne itseäni muodottomaksi jne. Liikun kohtuulisesti, eli en ole aivan "tikku".. Mutta tiedän olevani hoikka ja todennäköisesti sellaisena pysyn ja tunnen kuuluvani tähän hoikkaan ruumiiseen.

http://www.poliklinikka.fi/?id=4435370&page=5973965

Tuossa linkissä on tietoa kilpirauhasen liikatoiminnasta. Oireet ei mun käsittääkseni ole aina lainkaan noin moninaisia, vaan monella se ainoa oire on juuri tuo lihoamattomuus. Mulla on pari tuttua joilla on tuo. Ja epäilen kyllä vahvasti että mun miehenikin kuuluu samaan kastiin.

Laihan ihmistyypin tunnistaa yleensä pitkistä tikkujaloista, tämä tyyppi ei liho vaikka söisi pelkkää rasvaa ja sokeria.

Oletko huomannut että on myös ihmistyyppiä, jolla on tikkujalat ja silti massaa vaikka vatsassa? Tai että on tasaisen pitkä? Tai että on pitkä ja lihava? Tai että on pitkä ja laiha? Tai että on lyhyt laiha? Tai että on lyhyt ja lihava? On omenaa, on päärynää, on tikkujalkaa. Ei kaikki laihatkaan ole kuvaamasilaisia pitkiä tikkujalkoja ;) Aineenvaihduntaerot ovat myytti niin valtaosassa tapauksissa, että sen hokeminen joka toisen lihavan tai laihan kohdalla on turhaa. Syyt ovat jossain muualla, kalorimäärissä ja liikkumisessa yksinkertaisesti, eikä missään muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Lapseni on hoikkia myös ja itse olen 160 ja 55 kg.

Kilot ei tietenkään kerro mitään, mutta itse olen 4cm pidempi ja saman painoinen :) en kuitenkaan tunne itseäni muodottomaksi jne. Liikun kohtuulisesti, eli en ole aivan "tikku".. Mutta tiedän olevani hoikka ja todennäköisesti sellaisena pysyn ja tunnen kuuluvani tähän hoikkaan ruumiiseen.

Pointti tässä oli,e ttä on hankala elää, jos tuntee kokoajan, että on väärän kokoinen jne. VArsinkin jos se (ajatus) alkaa liikaa hallita elämää.

Mä oon tosi laiska...=/
En jaksa mihkään salille tms.Ja se ei ole samaa,lihas on sellasta kovaa...mä haluun olla pehmee!!

En niinkään painoa lisää halua mut muotoja,lisää läskiä ympärille niin sanotusti!!luonnollisesti paino nousee myös mut en lihaksia halua.

Mut ethän sä tiedä mihin ne kilot menisivät, meinaan sitä että et sä välttämättä saa ns. "muotoja" vaan huonolla säkällä löysää löllykkää mahaan, riippuu hirveesti ruumiinrakenteesta. Joillain ei painon noustessakaan esim. rinnat tai peppu juurikaan kasva vaan läski kertyy sinne minne sitä ei halua. Ja jos alat vetämään hirveää mättöä ja syömään epäterveellisesti, se todennäköisesti kostautuu jotenkin tervbeyden kanssa myöhemmin. Ja jos onnistut lihomaan, miten pysäytät painonnousun? Lopetat naps vaan uudet "huonot ja lihottavat" ruokailutottumukset ja alat syömään terveellisesti? En suosittelisi mutta itsepä tiedät mitä haluat tehdä, suosittelen kuitenkin miettimään.

Mä oon tosi laiska...=/

Mut ethän sä tiedä mihin ne kilot menisivät, meinaan sitä että et sä välttämättä saa ns. "muotoja" vaan huonolla säkällä löysää löllykkää mahaan, riippuu hirveesti ruumiinrakenteesta. Joillain ei painon noustessakaan esim. rinnat tai peppu juurikaan kasva vaan läski kertyy sinne minne sitä ei halua. Ja jos alat vetämään hirveää mättöä ja syömään epäterveellisesti, se todennäköisesti kostautuu jotenkin tervbeyden kanssa myöhemmin. Ja jos onnistut lihomaan, miten pysäytät painonnousun? Lopetat naps vaan uudet "huonot ja lihottavat" ruokailutottumukset ja alat syömään terveellisesti? En suosittelisi mutta itsepä tiedät mitä haluat tehdä, suosittelen kuitenkin miettimään.

NIi...mut sellasen mahan haluaisinkin,pyöreemmän mahan.
Mut niin.toi salijuttu kaatuu siihen että oon laiska liikkumaan.
Jos syömällä sais sen mitä haluaa,olisin onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
ei oo totta. joku haluaa pyöreen läskimahan...jo on aikoihin eletty. raskausmaha on erikseen

Siis täh?
Mitä vikaa??Tosi monella sellanen on?Mun kaikki ystävät on vähän pyöreitä.
Musta se on kaunista.
Sori vaan.Jokainen tyylillään.Mä toivon että mun tytär ei kasva tähän typerään yhteiskuntaan leimautuneeseen tyyliin,jossa kaikkien pitää olla anorektikoita!!

Yhteistyössä