Mikä lintu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Variksen kokoinen, mutta tasaisen harmaa. Melko vaalean harmaa. Sellainen kuin pilvet ukkosen lähestyessä. Vatsapuoli ruskeaa ja luonnonvaaleeta.

En ole koskaan ennen moisia nähnyt, mutta äsken tepasteli meidän pihassa. Ja ihan torveloita vielä, eivät edes menneet karkuun, kun kuljin puolen metrin päästä niiden ohi.

Tietääkö kukaan, mikä lintu voisi olla kyseessä? Ja pk-seudulla siis asutaan, jos sijainnilla on merkitystä linnun tunnistamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Joku se kertoili, että jotain variksen ja harakan risteytyksiä olis jossain päin ollu? B)
Nappasin niistä kamerakännykällä kuvan, mutta eihän tosta postimerkin kokoisesta kuvasta edes niitä erota :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puhkiainen:
jepjep.. eli pulu.. :p
noita kyyhkyjä kun tuppaa olemaan useempaa sorttia.. mut tuli vaan ekana mieleen kun noita tuntomerkkejä annoit.. ja sit kun tuo kyyhkyjahti alko tossa eilen.. :D
Pulu näköjään sittenkin :D Ja jos jahti alkoi - tosin tuo uuttupulu lienee rauhoitettu - eilen, on aika loogista, että ne tuli meidän pihaan turvaan. Tietävät nääs, että tapan jokaisen, joka koittaa niitä vahingoittaa :D
 
:D
Lähinnä tuo lähelle päästäminen oli se mikä mietitytti.
Mut jospa se sitten on tuo kyyhky joka tuli vierailulle.
(ps. älä nyt ihan kaikkia niittaa.. tulee uskoakseni melko iso homma, paitsi jos tarkotit että tapat kaikki jotka tulee siinä teidän pihalla niitä vahingoittamaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puhkiainen:
:D
Lähinnä tuo lähelle päästäminen oli se mikä mietitytti.
Mut jospa se sitten on tuo kyyhky joka tuli vierailulle.
(ps. älä nyt ihan kaikkia niittaa.. tulee uskoakseni melko iso homma, paitsi jos tarkotit että tapat kaikki jotka tulee siinä teidän pihalla niitä vahingoittamaan)
Tarkoitin tappavani kaikki, jotka meidän pihalta tulee tappamaan. Varsinkin rauhoitettuja. Noin muuten metsästys on ihan ok, mutta on hyvä, että puluillakin on jokin turvapaikka =)

Joo, ihmeen tolloja ne oli. Jopa fasaanit on arempia.
 
Kylläpä oikeessa oot.
Rajat ja säännöt ne on metsästyksessäkin.. ei nyt kaikkee liikkuvaa saa ampua/tappaa.

Ja kesyyntyyhän ne jos niitä vielä joku sattuu ruokkimaan. Fasaanit taas tuppaa juoksentelemaan välistä turhankin lujaa karkuun, vaikka ei olis edes tarvetta.
 

Yhteistyössä