Mikä mahtaa aikuista ihmistä vaivata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmailee

Vieras
Eli kyse on mun äidistä.

Ollaan koko kesä puhuttu, että mentäis lasten kanssa mökille silloin, kun mun vanhemmilla on loma. Nyt mökillä on yksi lapsistani sekä koira. Soittelin tuossa hetki sitten sinne ja kyselin kuulumisia sekä sanoin, et jos tultais loppu porukalla sinne huomenna tai perjantaina.

No, sain kuulla kamalan listan miksei meidän kannata sinne mennä. Mökki on keskellä pöheikköä, sää on kylmä, hyttysiä on paljon, ei ole toimivaa radiota, kalaa ei ole tullut sintin sinttiä eli kai me nyt sitten jätetään menemättä. Tuo poika vaan tulee pettymään, kun sille asiasta tuli jo puhuttua ja nyt ei sitten pääsekään. Harmittaa, että annoin tuon yhden lähteä sinne jo aikaisemmin, kun selkeästi me muut ei sinne olla tervetulleita.

Kyse ei nyt ole ollenkaan siitä, että hoidattaisin lapseni äidilläni vaan tuo pienin on esim täysin riippuvainen minusta (rintaruokinnalla) ja isommat ovat jo koululaisia eli keksivät omia touhujaan. Mikä ihme sitä nyt vaivaa, kun se on muuttunut niin negatiiviseksi?

Ymmärrän, että ikää sille on tullut lisää ja sainkin kuulla raskausaikana keskustelun (ex-mies nykyään ja äitini keskustelivat) lastenhoitamisesta ja keskustelu oli aika kiivasta. Ennen auttoivat paljon ja oikein kysyivät työvuorojani, että tarvitsenko apua lasten kanssa. Nyt jäin toista kertaa yksin lasten kanssa ja kertaakaan eivät ole kysyneet haluaisinko hetkeksi hengähtää. En kaipaa baareihin tai sitä, että saisin lapset hoitoon heille, mutta kovasti ihmetyttää mikä on saanut äitini täysin päinvastaiseksi? Jotenkin harmittaa eniiten lasten puolesta. Lapset soittavat itse, että voidaanko tulla teille yökylään ja nykyään aina on jotain estettä, ettei sinne voi mennä ja lapsista huomaa sen pettymyksen, kun mummilaan ei pääse.

Myös itselle olisi ollut kiva päästä hetkeksi pois koti ympyröistä. Ollaan me viikko oltu tuetulla lomalla, mutta jotenkin kesällä kaupungissa oleminen ei vaan ole mun juttu. Autoa en omista ja sekin rajoittaa tekemisiä aika paljon. Mitähän sitä nyt keksisi tekemistä loman vikoille vkoille ennen koulun alkua vai tyydynkö mä nyt sitten vaan kohtaloon, että kotona ollaan ja möllötellään.

Yhteistyössä