Mikä maito taaperolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diipadaapa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diipadaapa"

Vieras
Mikä on mielestänne paras maito 2-vuotiaalle? Itse olen käyttänyt Valion laktoositonta maitojuomaa. Olisiko Maito plus sittenkin parempi? Siis se jossa on 50% enemmän proteiineja ja kalsiumia ja 100% enemmän d-vitamiinia. Vai käytättekö jotain muuta, kauramaitoja, Muksu -maitojuomaa, tai jotain muuta, mitä? Onko luomumaito parempi vaihtoehto?

miksi käytät laktoositonta?

jos ei laktoosi-ongelmaa ole niin ihan turhaan sitä käytät, voit herkistää lapsen itse laktoosivammalle :O

niin ja meillä menee ihan tavallista kevytmaitoa, joskus ostan luomumaitoa myös

Mä annan punasta maitoa. Ehdottomasti ei rasvatonta noin pienelle (äidinmaidossakin on lähes 10 % rasvaa). D-vitamiini kannattaa ottaa erikseen, mä annan 25 mikrogrammaa d3 vitamiinia päivässä. D-vitamiini ei imeydy ilman rasvaa.

Tätä d-vitamiinia mä oon tilannu: http://www.iherb.com/Natural-Factors-Vitamin-D3-Drops-1000-IU-0-5-fl-oz-15-ml/22439?at=0

Hyvin imeytyvää d3-vitamiinia ilman lisäaineita, sisältää pelkästään d-vitamiinia ja oliiviöljyä.

Meillä käytetään ihan tavallista kevytmaitoa, neuvolasta suosittelivat rasvatonta, mutta koska lapsi kasvaa ihan normaalisti (ei siis paino-ongelmia) en näe syytä vaihtaa kevyempään. Lapsi juo lähes litran päivässä maitoa, on nyt 1v 10kk ja ihan täysin terve.

Meillä juo täysmaitoa kaikki. Välillä luomua. Joskus keväällä oli kaupoissa valiolta joku kokeiluerä vanhanajan maitoa, homogenoimatonta täysmaitoa. Sitä ostaisimme, jos vaan valio alkaisi sitä valmistaa. kaikista paras olisi varmasti tilamaito, mutta sen hakeminen ja säilyttäminen pienessä jääkaapissa on niin hankalaa, että ei onnistu meillä.

Meillä taapero vajaa 3v juo sekä kevyt- että rasvatonta maitoa, riippuu kumpaa haluaa. Näin niin kauan kun löydetään joku tila mistä saadaan tilamaitoa haettua...

Meillä käytetään rasvatonta sekä taapero 1v3kk että vanhemmat. Neuvolakin on suositellut (ainakin meilläpäin) rasvatonta maitoa, mikä toisaalta itteäni hieman on epäilyttänyt taaperon kohdalla...

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi-äitsi;24577874:
Meillä käytetään rasvatonta sekä taapero 1v3kk että vanhemmat. Neuvolakin on suositellut (ainakin meilläpäin) rasvatonta maitoa, mikä toisaalta itteäni hieman on epäilyttänyt taaperon kohdalla...

Niin meilläkin on neuvolassa suositeltu vähän kaikkia tuotteita rasvattomana ja sitten antamaan rypsiöljylisää :headwall: Ei niitä aina kannata uskoa. Rasvaton homogenoitu maito on sitä huonointa. Tai en tiiä onko nuo maitojuomat vielä pahempia, mitä niissä muuten on? Siis mikä erottaa maidon ja maitojuoman?

miksi käytät laktoositonta?

jos ei laktoosi-ongelmaa ole niin ihan turhaan sitä käytät, voit herkistää lapsen itse laktoosivammalle :O

niin ja meillä menee ihan tavallista kevytmaitoa, joskus ostan luomumaitoa myös

Käytän laktoositonta, sillä joku jolla oli enemmän ravitsemusalan tietoa sitä minulle joskus suositteli. Yritin etsiä tietoa siitä, herkistääkö laksoosittomien tuotteiden käyttö tosiaan laktoosivammalle tai intoleranssille, mutta en löytänyt. Onko tästä enemmän tietoa jossain, onko sinulla omakohtaista kokemusta vai miksi näin?

[QUOTE="sondersson";24577902]Niin meilläkin on neuvolassa suositeltu vähän kaikkia tuotteita rasvattomana ja sitten antamaan rypsiöljylisää :headwall: Ei niitä aina kannata uskoa. Rasvaton homogenoitu maito on sitä huonointa. Tai en tiiä onko nuo maitojuomat vielä pahempia, mitä niissä muuten on? Siis mikä erottaa maidon ja maitojuoman?[/QUOTE]

Valion sivuilta lainattua:
"Joidenkin maitojen nimi on maidon sijasta maitojuoma. Tämä nimitys johtuu siitä, että maitoa ei lainsäädännön mukaan saa kutsua maidoksi silloin, kun siitä on poistettu jotakin muuta maidon luonnollista osaa kuin rasvaa."

Meillä käytetään ihan tavallista kevytmaitoa, neuvolasta suosittelivat rasvatonta, mutta koska lapsi kasvaa ihan normaalisti (ei siis paino-ongelmia) en näe syytä vaihtaa kevyempään. Lapsi juo lähes litran päivässä maitoa, on nyt 1v 10kk ja ihan täysin terve.

Kuulostaa että lapsesi on juottovasikka! Ei maitoa tartte litraa päivässä! Liika kalsiumkaan ei ole hyväksi, vähempi riittää JOS saa tarpeeksi D3- vitamiinia.

Yhteistyössä