Mikä mättää? Aloitin liikkumaan ja paino vaan nousee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liikkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liikkuja

Vieras
Niin...yritän siis laihduttaa. Syön kuituja, ruisleipää, vihanneksia, salaattia ym.terveellistä lautasmallin mukaan. Juon paljon vettä.
Mutta en laihdu! Paino ei tipu grammaakaan.
Aloitin liikkumaan ruokavalion lisäksi. Nyt tässä on 2 viikkoa menty urheillen, 2 lepopäivää viikossa. Sauvakävelyä 1,5h/kerta, vesijuoksua 60min, uintia 2km/h vauhdilla,venyttelyä, pilatesta kotona...
Miksi mun paino vaan nousee??

Veikkaisin, että nyt kyseessä on nesteen kertyminen tai hormonaaliset tekijät. 2 viikkoa on lyhyt aika saavuttaa tuloksia. Eihän annoskoot ole liian suuret tai pienet (säästöliekki)? Jatka samaan malliin kuitenkin.

Liikkumalla kyllä hoikistut, mutta paino ei niin selkeästi heti tipu. Lihasmassaa kertyy ja se painaa. Mutta ota mittanauha avuksi, niin voit paremmin seurata edistymistäsi :)! onnea projektiin :)

lihakset kasvaa ja painoa tulee niille listää. älä tuijota vaakaa! mittanauha ja peili ovat paljon parempia mittareita. paino putoaa kyllä ennemmin tai myöhemmin. tsemiä! :)

Minulla paino nousi liikunnan aloittamisen jälkeen hiukan, koska lihasmassan määrä kasvoi. Ja tiivis lihas on painavampaa kuin saman tilan vievä hmmmmm sanotaan vaikka ei tiivis kudos. Mutta mukavampi muutos seurata olikin linjojen trimmautuminen kiinteämmiksi. Sitä myötä sitten esimerkiksi vaatekoko pieneni, vaikka kilomäärässä mitattuna olinkin hiukan isompi!

Osaisimpa vastata tuohon...itse olin 2kk tarkalla ruokavaliolla, punnitsin joka gramman, jopa vesilasilliset laitoin ylös. kcal vaihtelevasti 1400-1600kcal/pv + 4 kertaa viikossa liikuntaa, (40% proteiinia 35% hiilihydraatteja ja loput mm. rasvaa) kun normi kulutus on noin 2100kcal

Ei tippunut paino. Kuitenkin jätin sitten tuon laihdutuksen, söin nälän mukaan mitä halusin...tuli sellainen 3kk jakso että olin oikeasti onnellinen ja hups. 12 kg tipahti ihan itsestään. Sen jälkeen olen huomannut että mulla paino tippuu vain hyvinä aikoina, söin sitten mitä vaan. Pääasia on etten syö liikaa silloin kun masentaa ;)

nim. -16kg =)

Alkuperäinen kirjoittaja Liikkuja:
Niin...yritän siis laihduttaa. Syön kuituja, ruisleipää, vihanneksia, salaattia ym.terveellistä lautasmallin mukaan. Juon paljon vettä.
Mutta en laihdu! Paino ei tipu grammaakaan.
Aloitin liikkumaan ruokavalion lisäksi. Nyt tässä on 2 viikkoa menty urheillen, 2 lepopäivää viikossa. Sauvakävelyä 1,5h/kerta, vesijuoksua 60min, uintia 2km/h vauhdilla,venyttelyä, pilatesta kotona...
Miksi mun paino vaan nousee??

Tuossa porukka sanoi että lihaksesi kasvavat.. Ei ne mihinkään kasva kahdessa viikossa. Tottakai ne lihaksesi varastoivat nestettä, kun niitä rääkätään ja varsinkin jos ryhdytään äkkiä tekemään suuria määriä liikuntasuorituksia.

Syötkö näitä aterioitasi tarpeeksi usein? Sisältääkö ruokasi tarpeeksi valkuaista? Kokeilepa vähähiilihydraattista vaihtoehtoa, niin varmasti tippuu paino!!

Et muutenkaan kertonut ikääsi, painoasi, aikaisempaa liikuntamäärääsi ym.

Mulla ainakin alussa kun aloittaa painon pudotusta painoni nousee ja sit se laskee kerralla isomman määrän. Hassua mut näin se mulla menee. Kroppa jotenkin toimii näin

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Oikeasti, älkää luottako näihin "asiantuntioihin", jotka kertovat, että lihas on kasvanut...

Niinpä. Jotta lihas kasvaisi, pitäisi syödä enemmän kuin kuluttaa ja treenata suurilla painoilla ahkerasti. Lihas ei myöskään kasva niin paljon viikoissa, että voidaan mitata kiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Tuossa porukka sanoi että lihaksesi kasvavat.. Ei ne mihinkään kasva kahdessa viikossa. Tottakai ne lihaksesi varastoivat nestettä, kun niitä rääkätään ja varsinkin jos ryhdytään äkkiä tekemään suuria määriä liikuntasuorituksia.

Juuri näin. Nainen pystyy kasvattamaan lihasmassaansa vuodessa noin 2-4kg KOVAN työn tuloksena (=tarkka ruokavalio, kovaa lihaskuntotreenausta). Onko menkat alkamassa? Ootko illalla sattunut syömään suolapitoista ruokaa? Jatka vain samaan tahtiin ja katso tilannetta 2 viikon päästä uudestaan. Uskon että tuloksia alkaa varmasti tulemaan =)

Oletko varma, ettet syö kaikkia kuluttamiasi kaloreita, kun "liikunnasta tulee nälkä" ;)? Ei siis mitään ylimääräisiä välipaloja tai isompia annoksia liikuntapäivinä! Jos nimittäin laihdutat vain liikkumalla.

Tämä on kyllä ihme juttu. Aloitin elokuussa kävelemisen, tavoitteena minimi 100km/kk. Askeleita kertyy silloin noin 150000. Ei mitään ihmeellistä liikuntaa, mutta ehkä tuplaten sen mitä aikaisemmin. Teen noin 5km lenkin 5 kertaa viikossa. Neljäs kuukausi menossa. Saldo on ollut painon pudotus noin 100g kuussa, kunnes nyt viimeisen kuun aikana paino on noussut, painan noin kilon enemmän kuin aloittaessa. Ryhti on toinen, vaimo kehuu ulkomuotoa, ja huomaan että housut ovat väljentyneet. Puhelimenn arvion mukaan kaloreita on poltettu noin 10000 kilokaloria kk. Mutta paino ei vaan tipu. Kiloja olen lähtenyt vähentämään, ja sillä mittaan onnistumista...

Syömisessä ei ole muuta tapahtunut, kuin että olen tullut tietoiseksi siitä, kuinka suuri duuni on painon pudottaminen liikunnalla... (kilon pudotus = 1000km ????!!!!). Eli en ainakaan enempää syö. Vuoden verran jatkan näin, sitten tiputan määrää, esim. max joka toinen päivä.

Yhteistyössä