Mikä meidän pojan (8kk) unta häiritsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli poika nukahtaa yöunille n. 20.00 aikaan. Illan aikana, ennen kun menee itse nukkumaan, saa käydä vähintään 5 kertaa rauhoittamassa poikaa. Kun huoneeseen menee, pojan tutti on jossain ja hän on yleensä mahallaan sängyssä. Kun hän ekan kerran herää, niin sitten ei meinaa millään enää rauhoittua, vaan hyörii ja pyörii unen partaalla (silmät kiinni) aivan nukahtamaisillaan. Hermot jo menee kun tätä vaan jatkuu ilta toisensa jälkeen ja ns. "oma aika" menee vituiksi... :|

Tiedän suurinpiirtein/ tunnen tunteen. Meillä poika oli todella huono nukkuun aina siihen asti kunnes täytti 2v.
Onko teillä suht. säännöllinen päivärytmi? Se auttaa vähän. Sekä meillä autto se kun jätti tutin pois, niin ei unissaan tarvinnut enää sitä ettiä/sitä itkeä.
Ja illalla kannattaa olla ihan rauhassa ennen nukkuun menoa ja samaten päivän mittaan ei saisi tulla liikaa uusia asioita. Sekin vaikuttaa helposti yöuniin.

Yks mikä kans tuli mieleen, ettei kai vaan ole mitään allergioita?

Onko poika oppinut uusia taitoja joita pitää harjoitella nukkumassakin?

Tätä epäilen omalla pojallani, hän on 7,5kk ja oppinut juuri konttaamaan ja nousemaan seisomaan tukea vasten. sitten kun nukahtaa tuossa 20-20.30, niin puoleen yöhän mennessä herää 3-7kertaa, aina on seisomassa tai kontallaan ja juurikin tuommoista kitinää silmät kiinni puoliunessa.
Vaihe menee kyllä ohi aikanaan... Tai sitten tulisiko hampaita?

Hampaita on tullut ja oppinut konttaamaan ja nousemaan tukea vasten. Tätä on kestänyt meillä todella kauan, joten voi olla että tämä on vaiheikasta aikaa pikku-miehelle. Päivärytmimmekin on säännöllinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Alkuperäinen kirjoittaja mammanpojat:
tissin kipeys.. se se on pojilla.

Senkös takia se mun lahkeessa roikkuu joka puolelle :laugh:

kyllä kyllä kyllä. mulla on laaja :) kokemus, 2tyttöä ja yks poika. poika on kun takiainen ja räplää aina tissiä kun vaan silmä välttää, jopa pooloneuleesta kaivautuu sisään. tytöt nukkuneet yönsä hyvin ja poika taas on niin suuritarpeinen ja läheisriippuvainen kun olla voi. nyt ikää 2v ja eikun jatkuu sama meno. :)

No meillä on aivan säännöllinene päivärytmikin eikä auta ..tyttö nyt 10kk..heräily alkoi siinä 5-6kk kieppeillä..heräilee unissaan/puoliunissaan itkemään ja rauhoittuu kun laitan pän takasin "tyynyyn" ja peittelen..tätä toistuu sen 5kertaa yössä välillä vähemmän välillä enemmän. Minua se ei häiritse. Ehkäpä se siitä joskus sitten nukkuu yönsä ilman heräilyjä :D

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
No meillä on aivan säännöllinene päivärytmikin eikä auta ..tyttö nyt 10kk..heräily alkoi siinä 5-6kk kieppeillä..heräilee unissaan/puoliunissaan itkemään ja rauhoittuu kun laitan pän takasin "tyynyyn" ja peittelen..tätä toistuu sen 5kertaa yössä välillä vähemmän välillä enemmän. Minua se ei häiritse. Ehkäpä se siitä joskus sitten nukkuu yönsä ilman heräilyjä :D

No hyvä jos se ei häiritse :). Meillä on niin, että kun perseen saan penkkiin niin jätkä älähtää makkarissa. Ja kaikki ohjelmat mitä olen kattomassa, niin sivu suun menee.. Ja kun mä oon niin väsy, että mä TARVIIN omaa aikaa just nyt... Kyllähän mieskin siellä ravaa, mutta häiritsee tämä silti :|

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

No hyvä jos se ei häiritse :). Meillä on niin, että kun perseen saan penkkiin niin jätkä älähtää makkarissa. Ja kaikki ohjelmat mitä olen kattomassa, niin sivu suun menee.. Ja kun mä oon niin väsy, että mä TARVIIN omaa aikaa just nyt... Kyllähän mieskin siellä ravaa, mutta häiritsee tämä silti :|

:hug: voih..ajan kanssa kait.. :|

Meidän 8-kk on samassa vaiheessa. Syitä on monta päällekkäistä, sanoivat neuvola ja hammashoitola: puhkeamassa olevat hampaat pitävät ikenet hellinä ja tämä jatkuva kipu unen ohuena. Ohuen unen läpi pieni muistaa vaikka kuinka monta kertaa yössä mitä hän on tänä päivänä oppinut, ja että oppimista on vielä jatkossakin. Siitä siis ylös ja mönkimään. Siinä kun havahtuu kontillaan pimeässä, niin parkua riittää ja tissiä on ikävä.
Lisäksi samaan saumaan sattuu viimeinen tiheän imun kausi, jolla vauva yrittää lisätä ja turvata maitoannoksensa.

Ja tunnen itseni toosi vanhaksi, kun huomasin, että tilanne on minusta aika hyvä: saan olla kaikessa rauhassa, hyvällä syyllä sängyssä pitkät päiväunet, yöunen ja kaikki uniajat vauvan kainalossa eikä tarvitse yrittääkään tiskata tai viettää omaa aikaa, kun pitää vauvan unta vain vartioida ja nuuskia vauvantuoksua, tai sitä mitä siitä on vielä jäljellä.

Yhteistyössä