Mikä meissä on vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27205609]Me elettäis ruhtinaaksi noilla tuloilla.... 2500€/kk/käteen. Ja kyllä meillä vielä tästä vähän säästöönkin sentään jää...

Asumiseen 550€ + 130€
Autolainaan 200€
Bensaan 100€
Vakuutuksiin n. 100€
Sähkö n. 30€
Netti 30€
Puhelimet n. 60€
Ruokaan n. 400€[/QUOTE]

Meillä menee:

Asumiseen 900
Autolainaan 0
Bensaan 200
Vakuutuksiin 150
Sähkö 70
Netti 20
Puhelimet 50
Ruokaan 800 (sis.pesuaineet ja muut kodin tarvikkeet esim. siivoustarvikkeet jne. ei mitä nyt marketista saa)
Lehdet 50 (Hesari on aika kallis, lisäksi tulee 3 muuta lehteä)
Hoitomaksut 230

Miehen osuus näistä: 1580/kk. Mies maksaa mökkikulut ja lisäksi eläkevakuutukset. Mutta tällä matematiikalla tonni vielä jää kuussa.. Hmm.

Täytyy muuten tässä vaiheessa kiittää kaikkia keskusteluun osallistuneita asiallisista viesteistä :)

Miksi teillä on eri taloudet, siis rahalliset, vaikka olette perhe? Mä en ole ikinä ymmärtänyt tota käytäntöä. Mun mielestä perheellä on yhteiset rahat. varsinkin, jos palkoissa on noinkin iso ero, kuin aloittajan perheessä, niin toihan on aivan epäreilua. Jos mulla ois parempi palkka kuin miehellä, niin ei tulis mieleenkään jotenkin ikään kuin pitää itellä sitä rahaa. Nyt meillä on suunnilleen sama palkka. Yksi yhteinen tili, yksi yhteinen perhe. Ensin maksetaan pakolliset kulut, sitten jos jollain on jotain tarvetta, niin ostaa vapaasti, jos siihen on varaa. Ei tehdä rahasta sen suurempaa numeroa.

Ei meilläkään tehdä rahasta numeroa. Meillä on yhteiset rahat, jos toinen tarttee, toinen antaa rahaa. Kiinteät menot on jaettu niin että mies maksaa suurimman osan koska hänellä on suuremmat tulot. Ja hän ei osaa säästää mutta saa laskut kyllä hoidettua kunhan niitä vaan hänelle tulee. Mä saan ostaa ja harrastaa siinä missä mieskin, samoin lapsen kulut maksaa se, jolla sattuu olemaan lompakko mukana.

Mies siis maksaa kaiken, mitä pyydän ja maksaa pyytämättäkin. Mutta en mäkään viitsi pyytää, jos mulla itselläkin on ja jää vielä säästöön, toisin kuin miehellä.

Yhteistyössä