Mikä miehissä/naisissa on ärsyttävintä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Happygirl-91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toki, mutta ei minusta kenenkään tarvitse vierailla/ystävillä alkaa kotitöitä tekemään. En mä mun äidin luo mennessä odota, että hän antaa mulle imurin käteen tai ajattelee et mun pitäis siivota hänen kotiaan. :O Hän haluaa jutella mun kanssa ja tarjota kahvit ja silleen. Mulla on kotonani ihan tarpeeks siivottavaa ja töissäkin saa olla organisaattori etten enää toisten luona ala siitä huolehtii :D

No eipä varmaan ole tapana vieraille tai ystäville mennä kylään niinkään, että heittäydytään sohvalle ja aletaan vaatia palvelua, eikö?

Sitähän voisi mennä äidin luo kylään näinkin: tullessa tervehtii, sitten juttelee kuulumisia ja muuten niitä näitä, viettää aikaa yhdessä äidin kanssa. Jos äiti on laittanut ruokaa (kuten ehkä on), voi auttaa laittamaan lautasia pöytään. Jos ne ovat jo pöydässä, voi istua äidin kanssa syömään, kehua ruokaa ja lopuksi kiittää. Ja muistaa viedä lautasen tiskikoneeseen.

Tuo kommenttini oli siitä, kun puolustelit moukkamaista käytöstä taantumisella.

No ei mun tarvi vaihtaa auton renkaita koska olen nainen. Ei mun tarvii osata vaihtaa lamppuja tai remontoida samasta syystä. Ei mun tarvii laittaa tekniikkavempaimia toimimaan koska ne ei oo mun heiniä eikä ole kiinnostusta. Sitä varten meillä on suut, että voidaan kertoa mikä tuntuu omimmalta, ja mikä ei :)

No ei munkaan tarvi osata vaihtaa autontenkaita, mutta se johtuu siitä, että ei mulla ole edes ajokorttia enkä yksityisautoile muutenkaan. Mutta eipä samasta syystä taida miehenikään osata niitä vaihtaa ;)

Mutta hei, oikeasti, tuollaiset lamppujen vaihdot pitää kyllä jokaisen osata. Ajattele nyt tilannetta, että olet yksin kotona (tai vaikka myöhemmin kahdestaan pienen lapsen kanssa) ja joku tärkeä lamppu palaa. Varmaan kiva istua hämärässä ja odottaa äijää kotiin vaihtamaan lamppu, vaan siksi että on nainen. Ja kun ei se edes vaadi mitään "osaamista". Se on yhtä yksinkertaista kuin kanavan vaihtaminen telkkariin. Oikeesti, tänään otat tavoitteeksi sen että vaihdat ainakin yhden lampun ja sen jälkeen voit sanoa osaavasi sen!

Ja ei sun tarvitse osata laittaa "tekniikkavempaimia toimimaan" - niiden mukana tulee käyttöohjeet, joten niitä lukemalla kuka tahansa osaa sen. Ja kun sinäkin osaat lukea, niin ei sulla ole hätäpäivää :)

Mies ei voi aina olla sun selän takana siltä varalta, jos tarvitset jotain tekniikkavempainta tai mitä milloinkin. On paljon parempi osata omatoimisesti käyttää tätä maailmaa kuin aina joutua odottamaan miestä milloin mistäkin. Ja ainahan voi olla mahdollisuus, että elää jonkin aikaa vaikka sinkkuna.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja Ciervo
Minua ärsyttää sukupuolesta riippumatta henkilöt jotka luulevat että ne talot rakennetaan, pitsit virkataan, tiskit pestään, lamput vaihdetaan jne. sillä mikä on jalkojen välissä. Tietääkseni kaikki muu paitsi seksi tehdään ihan vain käsillä (joskus jaloilla) ja aivoilla.

Ja toinen mikä ärsyttää kun jotkut eivät tajua että ollakseen kuningas pitää puolisostaan ensin tehdä kuningatar, ei voi olla kuningas jos puoliso on kyökkipiika. Ja jos se kuningas ottaa puolisokseen kyökkipiian niin kyökkipiian pitää nousta kuningattareksi tai mies on jotain ihan muuta kuin kuningas.

Mun mies oli aikoinaan ihan yllätynyt kun kämppä piti maalata ja ryhdyin tuumasta toimeen. Hän oli olettanut, että hän tekee sen yksin koska aikasempi rouva ei olisi auttanut "miesten" hommissa. Ja tämä ylläty oli mieleinen, ei hän koskaan tykännyt yksin noita juttuja tehdä, mutta rouva kun oli sitä mieltä, että se on miesten homma niin yksinhän ne piti sitten tehdä.

Minä päätin naisellisena naisena lukea itseni DI:ksi ja mies päätti miehisenä miehenä leipoa meille juhannukseksi täytekakun... eiku...

On jälleen kerran kovin yllättävää, että tällä vuosituhannella on joillakin voimisaaan 1900 -luvun aatteet siitä mitä mies ja nainen voivat/saavat tehdä.

Niih. Mä oon aika perinteinen nainen siinä mielessä, että minusta miehen ei tarvitse olla kiinnostunut siivoushommista kun taas iteltä se tulee luonnostaan. Mä en taas hoida laskuja ja miljoonaa muuta hommaa, niin ne nakitan miehelle ja hän hoitaa myös remontti - ja tekniikkajutut mielihyvin.

Että naiselta tulee siivoushommat luonnostaan? Ja ovat vieläpä kiinnostuneita niistä? :laugh:

Oletko kysynyt sun poikaystävältä, että osaahan hän tekniikkajuttuja ja remontoida ja hoitaa laskut?

Miksi te jaksatte inttää? Yksi tykkää siivota ja toinen tiskata ja kolmas naisenakin vaihtaa ite renkaansa ja kai tärkeintä on se että vaitsee sellaisen puolison jolle ne tykkäämiset ovat ookoo ja tullaan toimeen?

No eikö rakentavampaa olis jättäytyä noista 50-luvun roolituksista sen oman jälkikasvun kohdalla edes? Jos parikymppinen aikoo tulevaisuudessa passata miestään kuin oma mummonsa teki aikoinaan, niin tuskinpa tuo opettaa pojalleenkaan mitään kotitöiden tekemisiä vaan siirtää tuon karmaisevan, stereotyyppisen oksetuksen eteenpäin. Nyt olis hyvä yrittää aukoa edes yhden tuollaisen silmät, eikä vaan myhäillä että "joo kiva kun tykkäät siivouksesta, ei se miehen homma olekaan..."

On jälleen kerran kovin yllättävää, että tällä vuosituhannella on joillakin voimisaaan 1900 -luvun aatteet siitä mitä mies ja nainen voivat/saavat tehdä.

Nuo ajatukset ovat tulevaisuutta, eivät menneisyyttä. Useimmat ovat sitä mieltä, että Suomen tulevaisuus on maahanmuutossa ja maahanmuuttajilla sukupuoliroolit ovat nimenomaan sitä, että on olemassa miesten työt ja naisten työt.

[QUOTE="Inka";30025470]Nuo ajatukset ovat tulevaisuutta, eivät menneisyyttä. Useimmat ovat sitä mieltä, että Suomen tulevaisuus on maahanmuutossa ja maahanmuuttajilla sukupuoliroolit ovat nimenomaan sitä, että on olemassa miesten työt ja naisten työt.[/QUOTE]

Ketkä useimmat? Millä tavoin maahanmuutto nivoutuu oman tulevaisuuden ja perhe-elämän suunnitteluun?

[QUOTE="hans";30025159]Miten te aikuiset akat viittitte kiusata tuota yhtä hukassa olevaa pikkupimua? Hävetkää nyt edes! Miehet eivät koskaan toimisi noin, että vanhemmat ukot porukalla hivuttaisivat jotain nuorta kollia.[/QUOTE]

Me kaikki muut ollaan hirveitä akkoja ja Häppäri on ihana, herttainen ja söpö pikkupimu :laugh: :laugh:

Valtakunnassa kaikki hyvin!<3 Ette usko miten helpottunut mä tästä kolmen päivän kidutuksesta oon ettei hän ole siellä painanut ja iskenyt muita.. Ikinä ei tiiä mitä olisi voinut tapahtua. Tämä "ihana" juhannus on onneks tässä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30025353:
No eipä varmaan ole tapana vieraille tai ystäville mennä kylään niinkään, että heittäydytään sohvalle ja aletaan vaatia palvelua, eikö?

Sitähän voisi mennä äidin luo kylään näinkin: tullessa tervehtii, sitten juttelee kuulumisia ja muuten niitä näitä, viettää aikaa yhdessä äidin kanssa. Jos äiti on laittanut ruokaa (kuten ehkä on), voi auttaa laittamaan lautasia pöytään. Jos ne ovat jo pöydässä, voi istua äidin kanssa syömään, kehua ruokaa ja lopuksi kiittää. Ja muistaa viedä lautasen tiskikoneeseen.

Tuo kommenttini oli siitä, kun puolustelit moukkamaista käytöstä taantumisella.

Meillä taas mun äiti haluaa heti pistää ruokaa pöytään kun tullaan käymään, koska kotona en lämpimiä ruokia juuri laittele ja se on hänen tapansa osoittaa rakkautta.
Mutta oikeassa olet; pitäisi poikien muistaa arvostaa sitä ja jutella ja olla muutenkin tekemisissä äitiensä kanssa! Ehdottomasti :p
En nyt ihan sanoisi moukkamaiseksi käytökseksi sitä, että äiti itse on tottunut passaamaan "piloille" lapsensa ja näin he aikuisenakin olettavat samaa käytöstä.. Niinhän se on, että me opetaan toisille miten meitä kohdellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30025368:
No ei munkaan tarvi osata vaihtaa autontenkaita, mutta se johtuu siitä, että ei mulla ole edes ajokorttia enkä yksityisautoile muutenkaan. Mutta eipä samasta syystä taida miehenikään osata niitä vaihtaa ;)

Mutta hei, oikeasti, tuollaiset lamppujen vaihdot pitää kyllä jokaisen osata. Ajattele nyt tilannetta, että olet yksin kotona (tai vaikka myöhemmin kahdestaan pienen lapsen kanssa) ja joku tärkeä lamppu palaa. Varmaan kiva istua hämärässä ja odottaa äijää kotiin vaihtamaan lamppu, vaan siksi että on nainen. Ja kun ei se edes vaadi mitään "osaamista". Se on yhtä yksinkertaista kuin kanavan vaihtaminen telkkariin. Oikeesti, tänään otat tavoitteeksi sen että vaihdat ainakin yhden lampun ja sen jälkeen voit sanoa osaavasi sen!

Ja ei sun tarvitse osata laittaa "tekniikkavempaimia toimimaan" - niiden mukana tulee käyttöohjeet, joten niitä lukemalla kuka tahansa osaa sen. Ja kun sinäkin osaat lukea, niin ei sulla ole hätäpäivää :)

Mies ei voi aina olla sun selän takana siltä varalta, jos tarvitset jotain tekniikkavempainta tai mitä milloinkin. On paljon parempi osata omatoimisesti käyttää tätä maailmaa kuin aina joutua odottamaan miestä milloin mistäkin. Ja ainahan voi olla mahdollisuus, että elää jonkin aikaa vaikka sinkkuna.

Siis en mä kaikkea olekaan laskenut yhden miehen varaa mitä tekniikkaan ym tulee, onhan mulla veli ja jätkäkavereita vaikka millä mitalla :) He tulee hätiin mielihyvin jos tämä poropeukalo esimerkiksi ei osaa laittaa viruksentorjuntaa tietokoneeseen tai muuta. Sitä varten lähimmäiset on. Mä sit auttelen vastavuoroisesti heitä:)

Siis en mä kaikkea olekaan laskenut yhden miehen varaa mitä tekniikkaan ym tulee, onhan mulla veli ja jätkäkavereita vaikka millä mitalla :) He tulee hätiin mielihyvin jos tämä poropeukalo esimerkiksi ei osaa laittaa viruksentorjuntaa tietokoneeseen tai muuta. Sitä varten lähimmäiset on. Mä sit auttelen vastavuoroisesti heitä:)

Käyt siis siellä siivoamassa ja laittamassa ruokaa? Naisista (tai susta) kun ei muuhun ole?

Miten muuten, joko te nyt sitten sovitte että ootte vain toistenne kanssa? Kai otit asian esille, että sua olis haitannu jos toinen olis ollut jonkun toisen tytön kanssa juhannuksena?

:headwall:

[QUOTE="jjjj";30026049]Käyt siis siellä siivoamassa ja laittamassa ruokaa? Naisista (tai susta) kun ei muuhun ole?

Miten muuten, joko te nyt sitten sovitte että ootte vain toistenne kanssa? Kai otit asian esille, että sua olis haitannu jos toinen olis ollut jonkun toisen tytön kanssa juhannuksena?[/QUOTE]

Jokainen hoitaa taloutensa hoidon miten tykkää, en mä voi alkaa jätkien kotisiivojaksi :D

Ei sovittu. Sillä on niiiiin paljon omaa elämää ja juttuja että jotenkin en kehtaa, vaikka tietysti haluaisin,. Antamalla vapautta mä luulen et tuun saamaan hänet - onneksi koko kesä edessä!

Jokainen hoitaa taloutensa hoidon miten tykkää, en mä voi alkaa jätkien kotisiivojaksi :D

Ei sovittu. Sillä on niiiiin paljon omaa elämää ja juttuja että jotenkin en kehtaa, vaikka tietysti haluaisin,. Antamalla vapautta mä luulen et tuun saamaan hänet - onneksi koko kesä edessä!

Tuollaista ihmepelaamista kuulee aina harrastettavan, muttei tiedä että kenestä ihmiset puhuu. Nyt tiedän. Olet kyllä vielä niin nuori, että nauti vapaudesta! Kunhan kasvat aikuiseksi ja keräät itseluottamusta sekä opit arvostamaan ja tuntemaan itsesi, niin ehdit kyllä sen jälkeen keskittyä sen unelmiesi miehen etsimiseen :)

[QUOTE="jjjj";30026638]Tuollaista ihmepelaamista kuulee aina harrastettavan, muttei tiedä että kenestä ihmiset puhuu. Nyt tiedän. Olet kyllä vielä niin nuori, että nauti vapaudesta! Kunhan kasvat aikuiseksi ja keräät itseluottamusta sekä opit arvostamaan ja tuntemaan itsesi, niin ehdit kyllä sen jälkeen keskittyä sen unelmiesi miehen etsimiseen :)[/QUOTE]

Kiitos mutta haluan juuri hänet :( en siis nauti ennen kun saan hänet. Mutta melkein liikutun siitä miten kiitollinen hänelle olen, oikean ihmisen kanssa kaikki napsahtaa paikoileen.

Yhteistyössä