Mikä minulla on :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Jonkun aikaa sitten alkoi hiusten lähtö.. niitä lähtee valtavasti. Joka paikassa minun hiuksia, tyynyllä, vaatteillani jne. Suihkun jälkeen jää tuppoja käteen. Yleensä aktiivinen minä, on tänään ollut vetämätön. Vauvan hoitamiseen ja ruuan laittoon mennyt koko päivä, en ole mitään muuta saanut aikaiseksi.. tai tyhjensin ja täytin astianpesukoneen.
Kohta pakko lähtee koirat liikuttamaan ja kauppaan.
Täysin vetämätön saamaton olo.
Voiko kilpirauhasissa olla jotain? Vetämätön olo ja hiusten lähtö?
Vauva pian 4kk.

Imetätkö? N. 4-5kk synnytyksestä on normaalia, että tukkaa alkaa lähteämään. Sitä saattaa lähteä reippaasti. Ja jossain vaiheessa iskee normaali vauva-ajan väsymys. Mulla se on yleensä iskenyt 5-6kk synnytyksestä.

Aika yleistä vauvojen äideillä. En muista minkäikäisiä mun vauvat ovat olleet, mutta hiuksia lähti.

Mies irvi että älä vaan mene tuonne tuuleen ja tuiskuun ulos ilman pipoa.... lähtee loputkin!

Mä taas mietin että mikä hitsi saa ne hiukset lähdettämään päästä- ei milloinkaan säärikarvat....

Tai sitten on kilpirauhasessa jotain häikkää.

Imetin 3kk, eli n. 3v en ole imettänyt. Koko imetysajan tarvittiin myös korviketta. Syntyi ennen laskettua aikaa, joten en tiedä onko sillä vaikutusta, kun imetys ei lähtenyt alkuunkaan kunnolla toimimaan.

[QUOTE="öö";22461109]hb alhaalla?[/QUOTE]

Ei ainakaan mee silmissä maisemat mustsaksi, kun ylös nousen.. viimeksi kun hb oli alhaalla, niin mustana käytti maisemia, kun ylös nousin.
Täytyy käydä otattaan kilpirauhaskokeet ja hb.
Taitaa masentaa tuo hiusten lähtö tai tän päivän saamattomuus :(

Normaalia on tuo hiuslähtö noin puolen vuoden sisään synnytyksestä imattää tai ei.
Raskausaikana hiuksia ei pahemmin lähde. Nyt sitten urakalla.
Käy toki lääkärissä tarkistaa hormoonit.
Minäkin kävin mutta oli normaalia tukan lähtöö.Jonkun ajan päästä huomasin omistavani sädekehän eli uutta hiusta alkoi pukkaa joka kauniisti oli pystyssä päälaella.

Olen imettänyt 7kk nyt ja hiusten lähtö on valtaisaa. Pakko nukkua tukka kiinni, muuten se on tyynyllä. Harjaan jää tuppoja. Vituttaa. Muutenkin on suomalainen ohut laatu päässä.

Johtunee tästä vauva-ajasta. Odottelen muutosta kun imetys loppuu.

Yhteistyössä