Mikä minun mahalla on?? Osaatteko itse tunnustella kohtuanne alkuraskaudessa ja onko se turvallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Onko tämä älytön turvotus normaalia raskausaikana?? Maha on välillä kuin rantapallo, vaikka viikkoja vasta 12. Eli pakkohan sen on olla turvotusta, ei kai maha vielä ala näkyä, vaikka uudelleen synnyttäjä olenkin..??

Maha on koko ajan enemmän tai vähemmän turvoksissa. Entiset housut ei mahdu, lukuun ottamatta löysiä collegehousuja. Mammavaatteita en jotenkin kehtaa mennä vielä ostamaan (ja kun niin alussakin vielä, ettei tiedä miten käy) , vaikka tuntuu, että tarve ois.

Olen itse yrittänyt makuullaan kokeilla kohtua, mutten tunne mitään. Kai jotain tuntisin, jos maha olisi oikea vauvamaha eikä vaan turvotusta? Painoa ei ole tullut lisää, maha vaan turvoksissa/kasvanut. Välillä siis näyttää kuin raskaus olisi pidemmälläkin, välillä taas pienenee ja varsinkin makuullaan ollessa.

Ajoittain mahassa tuntuu möyrintää, aivan kuin edellisessä raskaudessa tuntuivat liikkeet. Mutta eiväthän ne vielä voi tuntua? Ilmavaivojako - turvotuksesta johtuvaa??

Yhdessä ultrassa olen käynyt ja siinä viikkoja vastaava sikiö. Eli raskaus ei kai ole pidemmällä kuin se 12viiikkoa, vaikka välillä olen epäillyt muuta... Np-ultra ensi viikolla.

Mikä tällä mahalla on??

Mullakin pomppas maha ihan heti näkyviin. Liikkeitä aloin kans tuntea rv 15 saakka ja sitä ennen oli jo käytettävä äitiysvaatteita. Ihan sellanen "oikea" raskausmaha se on ollut jo... piiiitkään.. nyt rv22+1.

Mulla kans toinen lapsi, se on vaan niin paljon löäystynyt ja venynyt se maha, että alkaa näkyä nopeemmin.

rv 12 kohdun pitäisi olla pienen nyrkin kokoinen, ja hoikilla se tuntuu just häpyluun yläpuolella kun makaa selällään jalat koukussa. Varovasti voi tunnustella.

Mullakin pomppas maha ihan heti näkyviin. Liikkeitä aloin kans tuntea rv 15 saakka ja sitä ennen oli jo käytettävä äitiysvaatteita. Ihan sellanen "oikea" raskausmaha se on ollut jo... piiiitkään.. nyt rv22+1.

Mulla kans toinen lapsi, se on vaan niin paljon löäystynyt ja venynyt se maha, että alkaa näkyä nopeemmin.

Jotenkin tämä on kauhean noloa, kun välillä maha on tosi ison näköinen ja välillä pienempi :/ Itsekin ajattelin tuota, että toisessa raskaudessa alkaa näkyä selvemmin, mutten silti oikein osaa pitää tätä "oikeana" vauvamahana...

Mielessä on käynyt myös, että entä jos siellä onkin kaksoset... mutta kai se toinenkin olisi ultrassa näkynyt..? Ultra siis oli noin viikolla 8.

No just kattelin kuvia et tossa rv14 alko jo tulee muotoa selvästi mahaan, rv17 sitä ei enää piiloon saanu...

Minua jotenkin vaan niin hävettää tämä maha, kun jos tämä onkin vaan turvotusta/läskiä ja esittelen sitä kuin vauvamahaa... :( Tai en minä oikeastaan edes esittele, vaan yritän piilotella, mutta varmaan töissä jo arvaavat, vaikken ole mitään vielä puhunut työkavereille...

Minua jotenkin vaan niin hävettää tämä maha, kun jos tämä onkin vaan turvotusta/läskiä ja esittelen sitä kuin vauvamahaa... :( Tai en minä oikeastaan edes esittele, vaan yritän piilotella, mutta varmaan töissä jo arvaavat, vaikken ole mitään vielä puhunut työkavereille...

Mitä sitä häpeemään, siellä on vauva, joten se on vauvamaha.. :D

[QUOTE="vieras";21930741]Turvotus ja läski on ihan normaaleja asioita ja jos et ole varma, onko siellä vauva, niin älä sitten esittele niin kuin vauvamahaa.[/QUOTE]

Kyllä siellä ihan ultran mukaan vauva on :)

No onhan se vauva maha,mutta kohtu ei tosiaan ole vielä kovin korkealla.Et taitaa johtua turvotuksesta ja masunpäällä olevasta massasta.

mulla on tuo turvotushomma aivan tuttua myös. Ja tilanne on se että liikakiloja on myös, ja se että edellisen raskauden jälkeen vatsalihakset ja kudokset tms. eivät ole palautuneet ennalleen. Eli kun tulee turvotus, leviää koko maha valtavaksi rantapalloksi kun lihakset ja kaikki antaa periksi ihan heti...

ymmärrän noloutesi, itsekin olen ihan tuskassa tämän pallon kanssa. Ja viikkoja takana 17.

Yhteistyössä