Mikä/mitkä on ihan ehdottomat keittiön koneet/härvelit teille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tuli löyhästi toisesta ketjusta ja omasta ruoanlaitosta mieleen :). Mulla on muutama ehdoton lemppari. Kaksi oikeesti hyödyllisiä ja yksi turhake, mutta ah niin ihana :D.

Eli yleiskone:

5811.jpg

Tämä ihana sauvasekoitin, silppuri ja vatkain
HB500831_main.jpg

Ja sitten se turhake, mutta niin ihana :). Eli kahvikone:

4074530.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22853482:
Kahvinkeitin joka ei saa olla yhtään huonompi kuin Moccamaster. En suostu edes kokeilemaan muita.

Tosin kahvipannullakin tulen toimeen kyllä.

Sähkövatkain, vohvelirauta.

Haaveilen kasvikuivurista.

Kasvikuivuri mullakin on mietinnässä. Ja jäätelökone. Ja leipäkone :D :D

mä olen tänäänkin käyttänyt kaikkia noita koneita, jotka listasin. Tuon sauvasekoittimen silppuriosa on ihan ehdoton. Väännän lihapiirakkaa iltaruoaksi ja silppusin tuon avulla 2 porkkanaa, 2 sipulia ja 2 iso valkosipulinkynttä. Muutama painallus ja koko satsi oli pienenä silppuna :). Yleiskoneella väännän taikinan lihapiirakalle. Kahvikoneen maukkaalla kahvilla olen herkutellut jo kolmesti ja ajattelin vielä illalla nauttia yhden kupillisen :).

Mä leivon paljon ja teen muutenkin ruokaa paljon ja mieluiten ilman mitään valmisteita. Siksi mä todella nautin kun työtaakka pienenee ja helpottuu apuvälineillä :). Niin ja nyt kun lopetin tupakoinnin, niin tuo kahvi on mun paheeni, sitä tulee lipitettyä tällä hetkellä aika tavalla :D.

Besides the obvious eli tiskikone, jääkaappi, pakastin, liesi...

1) tuo samainen Kenwood <3

2) mikroaaltouuni, ikävä kyllä (lasten ruoat lämpiää siinä aina kun ne on tehty etukäteen valmiiksi)

3) Römertopfin savipata, vaikka ei taidakaan ihan mennä härvelikategoriaan

Keittiörempan kokeneena voin kertoa tämän:
- juokseva vesi ja viemäri - yllättävää kyllä, tärkein ei ole kone... (lähin vesihana/viemäri oli vessassa)
- jääkaappi
- hella
näidne jälkeen tulee: apk, pakastin, liesituuletin, vedenkeitin, kahvinkeitin ja mikro

Ykkönen on yleiskone Kenwood, (aikoinaan sain häälahjaksi) jossa mulla on lisäosana vihannesleikkuri ja tehosekoitin. Muut tulee perässä...liesi, vatkain, kahvinkeitin

Jääkaappi ja pakastin, kahvinkeitin... Ja no, varmaan sit kanssa toi tiskikone. Mut kyllä mä ilman sitäkin pärjäisin, ja on kahvitkin tullu keitettyä joskus vaihtoehtoisilla tavoilla kun kéitin on ollut rikki :D

[QUOTE="vieras";22853597]Mitä te teette tolla yleiskoneella? Mullakin on joku braun k3000 (ollu jo 5 vuotta), mut kaapissa se lojuu. Käytän max. 5krt vuodessa.[/QUOTE]

Valkosipuliperunat ym muut vihannekset, tehosekoittajlla pirtelöä ja smootieta

Yhteistyössä