Mikä mua vaivaa? Ihastuminen vieraaseen parisuhteessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eje"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eje"

Vieras
Olen ollut mieheni kanssa noin 10 vuotta. Meillä on ihan hyvä suhde. Ollaan kummatkin äkkipikaisia ja tapellaan kyllä, mutta pääsääntöisesti meillä menee hyvin. Imetän vielä meidän nuorimmaista ja ainoa miinus meidän suhteessa on etenkin mieheni mielestä seksielämä, sitä ei juuri ole. Alkuraskaudesta sain täyden yhdyntäkiellon ja se on jotenkin jäänyt päälle, seksi ei kiinnosta minua ollenkaan.

Syksyllä lapsemme jalkapallojoukkue sai uuden valmentajan. En ensin pitänyt miehestä juuri ollenkaan, hän oli jotenkin niin vahva ja itsenäinen, että mies pelotti minua. Olen joukkueen huoltaja ja teen muitenkin hommia aika paljon talkoissa ym. Eräänä yönä näin unta valmentajasta. Hyvinkin seksuaalista unta. Ja se jäi sitten päälle. Näen miehestä unta lähes joka yö nykyisin. Jossain vaiheessa huomasin ajattelevani valmentajaa myös päivisin. Ja odottavani ihan innolla harkkoja. Ennen jätin lapsen usein harkkoiin ja tuli vauvan ja toisen lapsen kanssa kotiin, nykysin päivystän harkoissa lähes joka kerta.

Viime aikoina homma on mennyt huolestuttavammaksi. Muutama viikko sitten olimme osallistumassa turnaukseen ja muutama asia piti hoitaa. Jouduin lähettelemään valmentajalle viestejä, puhelimella ja sähköpostilla monta kertaa joka päivä. Ja sitten huomasin puhuvani hänen kanssaan puhelimessa joka välissä. Taustalla on aina joku fudisasia, mutta puhelut kestävät tunnin. Välillä saatamme kirjoitella yötä myöten meilejä. Juttu alkaa aina fudiksesta, mutta kyllä siinä tulee muutakin käsiteltyä.

En todellakaan halua pettää miestäni. En vaan tajua mikä minua vaivaa. Onko tässä mitään tehtävissä? En voi täysin jäädä fudiksesta poiskaan. Nyt olen pari päivää ollut meilailematta vaikka asiaa olisi ollutkin, mutta joudun tänäänkin menemään mukaan harkkoihin. Vinkkejä?

Mitäpä jos nyt ihan oikeesti aikuinen menet miehesi kanssa vaikka avioliittoneuvojalle tai seksuaaliterapeutille? Siinä tapauksessa siis,mikäli mielit liittosi jatkuvan. Totuuden kertominen helpottaisi varmasti. Viisautta kuitenkin.. Jos mies ei kestä sitä kuulla,että teidän liitossanne on muutakin vialla,kuin vauva-ajan seksin puute,niin eipä vika yksin sinun ole. Jos jatkat pelehtimistä toisen kanssa,sehän tarkoittaa,ettet kotoa jotakin oleellista nyt löydä tai itse osaa/tajua antaa. Hakekaa ulkopuolista apua.

Mä tiedän, että pitäisi ottaa etäisyyttä. Ja en olekkaan viestitellyt miehen kanssa nyt, vaikka asiaa olisi ihan oikeasti ollut. Nyt vaan alkaa fudiskausi ja pelit ja tiedän, että joudun olemaan miehen kanssa kolmenkin kertaa viikossa tekemisissä, kun on puffettivuoroja, turnausmatkoja ja muuta. Äsken tuli mieheltä viesti, että päästäänkö harkkoihin tänään, hänen autoon mahtuu. Vaikka mieli tekisi, niin sovin, että mennään toisella kyydillä.

En ole kertaakaan suhteemme aikana edes oikeastaan katsellut toisia miehiä. En ole ollut kenestäkään muusta kiinnostunut. En todellakaan. Tämä iski jotenkin ihan yllättäen ja kieltämättä olen vähän nauttinut tästä tunteesta, olen kuin teinityttö.

Meillä ei tosiaan miehen kanssa suhteessa ole mitään muuta vikaa kuin se, että minun ei tee mieli. En tajua mikä vaivaa. Seksi mieheni kanssa on hyvää, hän on minusta hyvännäköinen ja muuta, mutta en tajua miksi en vaan halua harrastaa seksiä. En todellakaan halua liittomme loppuvan, enkä ole tosiaankaan ajatellut seksiä kenenkään muun kanssa harrastaa. Olen ajatellut haluttomuuden johtuvan vain hormooneista, mutta en sitten tiedä.

Viestittelyt toisen miehen kanssa ovat olleet ns. viatonta kamaa, miehenkin voisi ne kaikki lukea, jos haluaisi. Mieheni tietää, että olen puhunut valmentajan kanssa puhelimessa, hänkin tuntee kyllä miehen. Ja tietää, että viestejä on vaihdettu, ei ehkä sitä kuinka usein.

Mä olin kovana tänään, tultiin kotiinkin eri kyydillä, vaikka valmentaja pyysi heidän autoonsa. Jotenkin ajattelen järjellä tätä, että tää on ihan normaalia ja ohimenevää, mutta pelkään samalla tunteiden ottavan vallan. Meillä on kummallakin perheet ja pienet lapset.
En ole koskaan suhteessa ollessani ihastunut toiseen, se tässä huolestuttaa, että miten jatkossa. Meneekö tämä ohi vai pitääkö lapselle keksiä toinen harrastus. Asutaankin aika läheellä toisiamme, meillä on saman ikäiset lapset ym...

No minä olen ollut ihastunut, ja se meni ohi kun antaa mennä ohi. Keskity mieheesi. Olette jo jonkun aikaa olleet harrastamatta seksiä jolloin se seksuaalinen osuus ikäänkuin unohtuu. Sinun täytyy muistuttaa itseäsi siitä, kuinka seksikäs ja ihana mies sinulla on. Jos itse seksi ei tule kysymykseen, käytä mielikuvitusta ja keskity enemmän mieheesi. Tee aikaa läheisyydelle ja kosketukselle muutenkin. Tämä vaatii sinulta hieman yritystä.

Katso kunnolla miestäsi ja mieti mikä hänessä olikaan niin hyvännäköistä. Kaiva ne unohtuneet seksikkäät alusvaatteet kaapista ja kuvittele miehesi näkevän sinut niissä. Tee jotain.

Pääasia on se että sen sijaan että puhut kuin pikkutyttö, alat käyttäytyä kuin nainen. Kyllä sinä itse päätät mitä mietit ja teet ja siihen ei kuulu vieraat miehet. Nyt järki käteen päiväunien tieltä nainen!

Minkä ikäinen olet? Kolmenkympin kriisi tms. kriisikausi?

Mutta vinkkini... kanavoi ihastuksen tunteesi omaan mieheesi, niin oma parisuhteesi paranee. Se on ihan mahdollista, usko vaan ja kokeile.

Väitätkö tuota pelkäksi ihastumiseksi? Puhelut kestää tunnin, huomaat ottavasi yhteyttä koko ajan, lähettelette yömyöhään meilejä..... Sähän olet RAKASTUNUT hyvä nainen sentään! Kovaa vauhtia kohti pettämistä olette menossa...

Oon vähän yli 30, se kolmenkympin kriisikin on käynyt mielessä. Ja myös se, että oonko mä ihastunut vaan johonkin haavekuvaan. Jos totta puhutaan, niin tää valmentaja on enemmän "mun tyylinen", mun mies taas on todella erilainen ns. mun unelmien miehestä. Mutta mun miehessä on jotain, johon silloin rakastuin ja alusta asti homma tuntui ihan erilaiselta kuin muiden kanssa. Mies on maailman paras isä ja hyvä kumppani, itkettää, jos ajattelen elämää ilman mun miestä.Mutta miksi oon sitten samalla ihastunut toiseen?

Kuulostaa ihan siltä kuin sua vaivaisi vielä kovastikin imetysajan hormonit :). Sä kaipaat läheisyyttä ja nyt olet siinä tuskassasi laittanut mielikuvituksen kaipauksineen villiin laukkaan, ihastunut ja maalailet pilvilinnoja. Kuten Tallu- tuossa aikaisemminkin jo sanoi, niin kannattaa kanavoida tuo tunne nyt sinne kotiin ja omaan mieheesi - lämmitellä se uinuva seksisuhde eloon ja tuhlata sitä hellyyttä ja ihastumisen tunnetta omaan rakkaaseen :).