mikä mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
oon täs pitkää ihmetelly, et mikä on ku kokoajan on sellanen syyllinen olo jostakin, tuntuu et kotia ei saa tarpeekshyvin hoidettuu.. jos on töissä nii tuntuu et teen kaiken väärin, kuvittelen ainaski et kaikki kattoo et mitä hemmettii toi oikeen tekee.. nolostun kauheen helposti ja sit mietin yötämyöten, et miks nyt tein tollee tai sanoin tollee.. en todellakaa oo ennen ollu tällänen.. masennusko vai?

Mulla on aina ollut tommonen olo :/ Kun joku osaisikin kertoa mistä johtuu. Tai no, mulla kai ne juontaa sieltä lapsuudesta..

No, anyway :hug: :hug: :hug: Onko sun itsetuntoa muuten kolauttanut jokin?

no mä huomaan että oon tuollainen just. En mäkään ennen ollut mut nyt vaan oon. enkä minäkään tiedä miks :/ Onkohan se niin, ettei usko oikein omiin kykyihin vai mikähän se oikein on??

no ku en oikeen tiie.. oon yrittäny miettii..on ennen ollu ainaki tosi hyvä itsetunto.:( tää alkaa mennä jo niin älyttömyyksiin mulla. kiva kuulla et joku tietää miltä musta tuntuu

nii aivan. no toivotaan et menis ohi. tää on vaa aika rankkaa ku jokasiast tuntee syyllisyyttä. oon yrittäny olla tuntematta, mut ei se harmi kyllä onnistu niin vain.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
no ku en oikeen tiie.. oon yrittäny miettii..on ennen ollu ainaki tosi hyvä itsetunto.:( tää alkaa mennä jo niin älyttömyyksiin mulla. kiva kuulla et joku tietää miltä musta tuntuu

niin mullakin oli ihan hyvä itsetunto enkä koskaan ajatellut että puhuisin jotenkin väärin/hassusti tai käyttäytyisin jotenkin oudosti jonkun mielestä. Varsinkin jos päivä on ollut täynnä kaikenlaista rumbaa, on ollut vieraita tai tavannut ihmisiä niin koko ilta menee niiden aisioiden puintiin tuolla pää kopassa, mietin että sanoinko jotenkin väärin tai loukkaantuikohan se jostain asiasta mitä sanoin tms. haluisin päästä tälläisestä olosta :ashamed: ...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Voihan se olla lievää masennusta, joka aiheuttaa tuollaisia riittämättömyyden tunteita ja osaltaan myös huonoa itsetuntoa?

enmä ajattelis että se masennusta olis.
Voiskohan kuuluua tiettyyn elämäntilanteeseen tai aikuistumisvaiheeseen tai johonkin sellaiseen.

ja pahinta on se ku ei oikeesti tiie et onko oikeessa vai ei.. kattooko ihmiset oikeesti pitkää, vai kuvittelenko vaa. tai ihan missä tahansa niissä tilanteissa. et nolaanko oikeesti kokoajan muka itteni.

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Voihan se olla lievää masennusta, joka aiheuttaa tuollaisia riittämättömyyden tunteita ja osaltaan myös huonoa itsetuntoa?

enmä ajattelis että se masennusta olis.
Voiskohan kuuluua tiettyyn elämäntilanteeseen tai aikuistumisvaiheeseen tai johonkin sellaiseen.

Voi olla niinkin. Mutta kyllä masennuskin aiheuttaa tuollaista. Eihän se tietenkään missään nimessä tarkoita sitä, että aina on masennuksesta kyse, mutta sekin kannattaa ottaa huomioon ja kuulostella itseään tarkemmin.

nii tota en muuten oo ajatellukkaa et johtuisko se sit siitä, ku oon ollu pitkää lasten kanssa kotona ja nyt palannu uudellee töihin.

jos se on tietynlaista epävarmuutta, kun oot töissä taas pitkästä aikaa eikä asiat välttämättä suju niin rutiininomaisesti kuin ennen. Uusissa tilanteissa et luotakkaan itseesi vaikka toimisitkin ihan oikein. Huomaan itse että tutussa ympäristössä en välitä mistään vaan oon ihan oma itseni. Jos ympärillä on vieraita ihmisiä, niin kontrolli tulee heti päälle :|

en minäkään ihan tuttujen kanssa oo niin sellanen, mut töissä varmaa sit eri juttu ku on tosiaa vieraita ihmisiä ja haluu tottakai tehä vaikutuksen..varmaa sitä jotenki ylisuorittaa. ja siitä tunnen kans häpeää. siis hitto mä oon mahoton :)

en minäkään ihan tuttujen kanssa oo niin sellanen, mut töissä varmaa sit eri juttu ku on tosiaa vieraita ihmisiä ja haluu tottakai tehä vaikutuksen..varmaa sitä jotenki ylisuorittaa. ja siitä tunnen kans häpeää. siis hitto mä oon mahoton :)

ymmärrän sua! :hug: toivottavasti aikaa myöten helpottaa työssä ainakin. Onko ihan uus työpaikka vai tuttu jollainlailla? Ehkä sä voisit yrittää tsempata aina ennen töihin menoa itseäsi :D

ihan uusi. ja tiien kyllä, että kun on ihan uusityöpaikka niin ei voikkaan tehä kaikkee oikein. koska jokapaikas on omat systeemit. täytyy joo yrittää kokoajan hokee töihin mennessä, että tänään en nolaannu, tänään en nolaannu :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihan uusi. ja tiien kyllä, että kun on ihan uusityöpaikka niin ei voikkaan tehä kaikkee oikein. koska jokapaikas on omat systeemit. täytyy joo yrittää kokoajan hokee töihin mennessä, että tänään en nolaannu, tänään en nolaannu :)

ja onhan ne juuri sinut siihen valinneet, tuskin ihan urpoa siihen olis otettukaan, vai mitä? ;) Yritä ottaa rennosti asiat ja tehdä parhaasi =) Se riittää!! Tsemppiä! :wave: