Mikä mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
- Vatsa on kipeä lähes aina, riippumatta syömisistä
- koko ajan väsyttää
- täysin voimaton olo
- en jaksa keskittyä mihinkään, kotityötkin teen vain pakosta
- hermot menee todella helposti
- sisäinen paha olo
- mikään ei naurata/mistään en saa enää hyvää mieltä

En tiedä, mitä minun pitäisi tehdä, olen yrittänyt keksiä mieluista tekemistä, mutta mikään ei vaan innosta.
Luonteeltani olen positiivinen ja sosiaalinen, mutta nyt on tullut seinä vastaan: en saa iloa mistään ja pysyttelen mieluiten poissa toisten seurasta..
Apua tarvisin.

Mene lekuriin, elä köökkilekuriin, jolla kyllä hienot oli diagnoosivaihtoehdot, mutta ehkä siitä jäi joitain mahdollisuuksia välistä puuttumaan... =)

Voi olla jotain simppeliä ninkun vaikka kilpirauhasarvot viturallaan, tai sitten jotain muuta. Äläkä anna periksi, jos sua väheksytään. Menet vaan uudestaan kunnes alkaa löytyä vastauksia. Jos sanovat masennukseksi, älä osta! Jos sussa on jotain pitempään ollu jo vaivaa, niin se vetää voimattomaksi ja mielen matalaksi, eli masennus on seurausta taudista. Jos sulle tyrkätään vaan sielunylennyspillereitä tutkimatta lainkaan muita vaivavaihtoehtoja kunnolla, niin voi jäädä todellinen vaiva piiloon.

No käy vaikka ensin puhumassa tuosta mahakivusta lääkärille. Tiedä vaikka olisi jokin imeytymishäiriö, joka saa veriarvotkin huonoiksi. Useimmiten tällaisissa epämääräisissä oireissa on kyse jostain henkisen puolen ongelmista, mutta asia kannattaa tarkistaa. Pelkkä verikoekin voi kertoa paljon.