Mikä mua vaivaa?? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen viime aikoina ollut tosi äreä. Univelkaa on vauvan takia, mutta ei enää niin pahasti kuin ihan pikkuvauva-aikana, silti tuntuu etteivät mitkään unet saa minua virkeäksi. Mikään ei huvita, olisin mieluiten yksin kotona. Ärsyynnyn tosi pienestä. En kestä enää kuunnella lasteni (2v ja 8kk) itkua lainkaan, joko hermostun heille tai alan itsekin itkeä. Päivittäiset kotihommatkin vaativat voimanponnistuksia. En saa enää hyvää mieltä sellaisistakaan asioista, jotka aiemmin olivat kiinnostuksen kohteitani.

Mikä mua oikein vaivaa? :(

kuule, varmaan hormoonitasapaino jotenkin sekasin...
ja väsymys..
on joutunut pitempään valvomaan ja se syö ketä tahansa.

Yritä vaikka vähän kävellä yksin - pystytkö puuhastelemaan pihahommia ja etsi jotain erilaista PIENTÄ tekemistä

Milloin oot viimeksi ollut "lomalla"? edes niin että oisit voinut rauhassa lukea kirjaa, käydä lenkillä, uimassa, tms. edes muutaman tunnin ajan? Ja vieläpä niin ettei ne kaikki kotihommat olis sitten kotona odottamassa kasaantuneina?

Mua ainakin rassaa nyt jo 5kk lapsen kanssa että olen töissä 24/7 ja kaikki kotityöt on myös mun vastuulla, kun mies tekee yrittäjänä 12h päiviä. Eilen se oli 3 tuntia vauvan kanssa, mikä oli mahtava breikki mulle, mutta siellähän ne kotityöt silti odotti kasaantuneina. Koita löytää hengähdystaukoja ja nukkua tarpeeksi. Pitkään jatkunut univelka on tosi tuhoisaa.

Kannattaa varmaan käydä verikokeissa, jos vaikka veren hemoglobiini alhaalla. Se aiheuttaa väsymystä ja voimattomuutta. Kannattaa myös miettiä vitamiinien syönnin aloittamista. Tuossa lapsen iässä minäkään en jaksanut kuunnella yhtään lapsen kitinää mutta se meni ohi nopeasti.

Yhteistyössä