Mikä mua vaivaa?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Haluaisin olla vain kotona. Teen kotitöitä, notkun netissä. Herään aamulla aikaisin, varsinkin työpäivinä uni loppuu jo kolmen neljän aikaan yöllä. Päivällä sitten väsyttää niin, että muutaman tunnin päikkärit ois ihanat.

Kaikki muu ahdistaa. Mua ahdistaa mennä töihin, jossa en viihdy enää ja jossa on ihan hirveän tulehtunut ilmapiiri. Mua ahdistaa lähteä parin päivän työmatkalle, toiseen kaupunkiin, yöpymään hotellissa. Ahdistaa työmatkaan kuuluva "iltajuhla" jossa pitäis pönöttää iltapuvussa ja korkkareissa ja juoda itsensä kivaan pikku hiprakkaan ilmaisella viinalla. Ahdistaa lapsen koulunkäynti, tuleva palaveri, ahdistaa koko koulu. En halua mennä minnekään, en halua tavata yhtäkään ihmistä, en halua mitään muuta kuin olla kotona rauhassa ja eristäytyä tänne.

Mikä mua vaivaa? Miks mä oon tämmöinen? Mitään sosiaalista elämääkään mulla ei juuri ole, koska en jaksa olla työajan ulkopuolella sosiaalinen ja esittää olevani kiinnostunut muista ihmisistä.

Mä oon niin väsynyt kaikkeen, tahtoisin vaan olla kotona tapaamatta yhtään ketään ikinä. Täällä jaksan puuhailla ja laittaa, siivota ja tupsuttaa kaikenlaista, eli en koe olevani sillä tavalla masentunutkaan ettei _mikään_ kiinnosta.

Tavallaan ois ihan kiva olla samanlainen kuin muut, olla sosiaalinen ja innostunut kaikesta ja kaikeista. Olla aina innoissaan lähtemässä joka paikkaan, täynnä energiaa ja toimintaa. Miks oon tämmöinen? Mikä mussa on vikana? Miten pääsen yli tuosta jatkuvasta ahdistuksesta, joka on iso ja hirveä möykky rinnan päällä 24/7?

Ok. Mut jos ois masennus, niin sitten varmaankin laiminlöisin kodinhoidon ja oman ulkonäköni huolehtimisen? Mä kuitenkin siivoan täällä ja pidän paikat järjestyksessä, just tilasin itselleni uusia vaatteita, meikkaan ja laitan itseni aina töihin jne. Voiko silti olla masentunut`?

Eiköhän se ole vain kiireinen elämänvaihe.
Ei ole kunnolla aikaa palautua stressikuormasta ja käsitellä omia tuntemuksia.

Töihin ei ole kiva mennä, jos siellä on ikävä ilmapiiri. Onko mahdollista vaihtaa työpaikkaa? Tai tehdä lyhyempää työviikkoa? Tai ottaa jopa vuorotteluvapaata tms. joksikin aikaa?

Liikutko riittävästi? Kävely- tai juoksulenkki, jumppa tai kuntouinti purkaa mukavasti stressiä.
Syötkö terveellisesti? Onko ylipainoa? Vaikuttaa paljon jaksamiseen.

Mutta sillä erolla, että työssäni viihdyn ja minua ei haittaa, että olen " kotikissa". Ottaa päähän sellaiset hössöttävät ja joka paikassa pätevät ihmiset. Ensi viikonloppu meneekin sitten kaikenlaisissa kokouksissa ja iltabileissä, enkä haluaisi lähteä, mutta siitäkin selviää, kun tietää, etten aio ihan heti mihinkään vastaavaan lähteä. Eiköhän maailma ole täynnä näitä jokapaikan höyliä. Antaa heidän olla yltiösosiaalisia ja ryntäillä paikasta toiseen. Ollaan jokainen omia itsejämme ja vietetään aikamme miten halutaan.

Kyllä masentunut voi olla vaikka miten siivoaisi. Mä ainakin oon, lääkitys kyllä on mutta silti masentaa ja siitä huolimatta siivoan, pesen pyykit, käyn kaupassa, laitan ruokaa ja jopa leivon.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Minä olen koko ajan ajatellut, että töihin meneminen ei nappaa, koska siellä on niin tylsää. Koko ajan on olo, että ei voi, ei pysty, ei kykene. Töissä samoin, koko ajan pitää tsempata, että jaksa jaksa nyt vielä pari tuntia. Perjantaina tajusin, että minä olen tällä hetkellä oikeasti väsynyt ja ylirasittunut. En nyt oikein tiedä, että mitä hittoa nyt teen. Kun ajattelinkin huomista, niin alkaa henki salpautua ja oksettaa ja ahdistaa.. Minä en tiedä, mistä revin voimat, että jaksan ensi viikon ja sitä seuraavan ja sitä seuraavan. Lomaa on kesällä, sitten joskus. Pitää vielä neljä kuukautta jaksaa :(

Työpaikan ilmapiiri on erittäin tärkeä asia, että jaksaa tehdä töitä. Voitko vaihtaa työpaikkaa.. Voitko keskustella pomon kanssa ilmapiiristä ja sen yhteisestä parantamisesta. Sairaslomat vähenee jne ..

Ilmapiiristä on puhuttu töissä, mutta jotenkin asiat vain ovat ennallaan. Työpaikan vaihtoa olen itsekin miettinyt, muttei sopivampaa ole vielä tullut vastaan.

Yhteistyössä