MIKÄ MULLA MENI PIELEEN MAALAAMISESSA?? =( =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maija

Vieras
Mitä mää teen väärin, kun maalannu seinän jo kahteen kertaan tietääkseni sääntöjen mukaan, mutta vieläki näkyy selvästi telavedot seinässä. Epätasainen, ja osassa paljon maalia osassa vähän. Ihan ninku ei olis levittyny kunnolla, vaikka vedin ylhäältä alas ja tasotin kunnolla ettei jäis plänttejä.

Kyseessä vielä vaalee sävy, joten luulis et olis helpompi saada tasaista, mut ku tuntuu et se maalarinvalkonenki puskee vielä läpi vaikka tosiaan kahesti maalannu tarkkaa työtä tehden.

Mitä mahdoin unohtaa, tai tehdä väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Mitä mää teen väärin, kun maalannu seinän jo kahteen kertaan tietääkseni sääntöjen mukaan, mutta vieläki näkyy selvästi telavedot seinässä. Epätasainen, ja osassa paljon maalia osassa vähän. Ihan ninku ei olis levittyny kunnolla, vaikka vedin ylhäältä alas ja tasotin kunnolla ettei jäis plänttejä.

Kyseessä vielä vaalee sävy, joten luulis et olis helpompi saada tasaista, mut ku tuntuu et se maalarinvalkonenki puskee vielä läpi vaikka tosiaan kahesti maalannu tarkkaa työtä tehden.

onko vielä märkää se maali? kuivuessaan telan vedot häivenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja maija:

onko vielä märkää se maali? kuivuessaan telan vedot häivenee.

Tuo muuten kantsii muistaa!!!!!!!!!!!! Telanvedot lähtee pois kun kuivaa. MOnesti tulee virheitä kun alkaa aina vain sitä märkää jälkeä tasoittelemaan. Sitten jää se ruma jälki kun liian kuivalla telalla on sohinut.

Kauanko pitäsi odottaa et toi kuivuis sitte et pystyy sanoo et häviääkö vedot vai ei?
Ja annoin kyl kuivua puoli päivää siinä välissä. Purkis luki minimi kaks tuntia.

Tela saattaa olla halpa, en tiiä, mut maali oli täyttä tavaraa ja pintakin ok ja puhdistettu.

Mä olen maalannut ihan halvimmilla telaseteillä mitä löytyy ja ilman mitään pohjamaaleja ja kahella kerralla on tullut ihan siistiä jälkeä... Mietityttää tosiaan mikähän sulla siinä sitten mättäis...

Mä vieläpä maalaan miten sattuu sinne tänne :D

Yhteistyössä