Mikä mulla on päänahassa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nala.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nala.

Vieras
Apua.!

Mulla on päänahka oirehtinut viimeset viis vuotta, lääkärissäkin oon käyny mut ei siellä oo oikeen osattu sanoo juuta tai jaata. No ne oireet on ollu sellasia et hiustenlähtöö, välillä päänahka kutissu, ollu kipeitä kohtii päässä, hilseilyä... etenkin tuolla takaraivolla josta huomaa myös selkeesti hiustenlähdön.

No mun elämä ei oo ollu helppoo, nyt pari päivää sitten tää päänahka puhkes usean vuoden jälkeen pahemmaks. Mä olin viikon ainakin kärsiny unettomuudesta, univelasta, sietämättömästä ahdistuksesta, hermostuneisuudesta jne... yhden jutun takia. Mikä on nyt kyllä kunnossa, mut sitä ennen kerkes puhjeta tää vaiva. Nyt mun päänahka ei oo saanu hetkenkään aikaa lepoa.

Polttaa, polttaa, polttaa... Kirvelee, kirvelee, kirvelee... Vähän kutisee... Tunnottomuutta, pistelyä... kiristää, arkuutta...

Oon ihan hädissäni ja en kestä jos nuo ongelmat jäi pysyviks! :(

Pelkään että mulla ei kohta kierrä veri koko päässä tai kaikki tukka tippuu päästä, kun jatkuvassa käymistilassa toi päänahka

Toi ongelma alko 2pvä sitten ikään kuin siellä päänahassa ois muhinu välillä erikohdissa joku ja liikkunu... niin ja tietty hermostuksella ja ahdistuksella, unettomuudella. Mitään normaalista poikkeavampaa en oo tehny.

Pitäiskö mun nyt olla huolissaan? Et päästä tippuu kaikki tukka tai puhkee joku pälvikalju tms????

Itken ihan kohta, jos ei lopu tuo polttelu, pistely ja levottomuus päänahassa. Sattuu!

No kaikkihan mulla ei oo sillon aiemminkaan ollu päänahassa kunnossa... ja oon miettiny et oisko se seborreaa. Mut mitä nyt kävi... Paheniko se sitten mun ahdistuksen ja hermostumisen takia vai mitä tapahtuu... Pelottaa :/

No tuskin tää nyt viljoista johtuu. Paheni toi päänahan sairaus tai ongelma ahdistuksesta ja hermostuksesta ja sitä kautta unettomista öistä...

Mä oon koittanu nyt ottaa iisimmin ja on se parempana. Mut ei kokonaan poissa!

Seborreaa tai psoria veikkaan minäkin. Itsellä psori ja mulla se ainakin pahenee juuri jonkun stressin tai muun vastaavan takia. Kuukelilla löytyy paljonkin tietoa, mm. hoidosta.

Jos sulla ihan auki on joku kohta ja kirvelee niin kokeile sinkkivoidetta kans. Mulla se paransi korvantauksen haavaumat, mutta ei ole koko ihottumalänttiä vienyt pois kylläkään. Nyt epätoivoisena työnsin rasvan ja ruokasoodan sekoitusta hilselänttiin, katotaas miten käy...

[QUOTE="vieras";28795522]Seborreaa tai psoria veikkaan minäkin. Itsellä psori ja mulla se ainakin pahenee juuri jonkun stressin tai muun vastaavan takia. Kuukelilla löytyy paljonkin tietoa, mm. hoidosta.[/QUOTE]

Näitä minäkin veikkaisin. Itse sain ihotautilääkäriltä diagnoosin seborreaan, mutta myöhemmin on alkanut epäilyttämään, onko sittenkään sitä. Oireet mulla kun viittaisi ennemmin psoriasikseen.

Lainauksen kirjoittaneelle vieraalle: miten sulla tuo psori oireilee?

Mulla on itellä psoriasis, tosin ei mikään pahimman luokan. Joskus kun on päänahka punottanu tosi pahasti ja vuotanut jotain nestettä oon laittanut tyrniöljyä tai kookosrasvaa muutamaksi tunniksi muhimaan... ikävä pestä pois, mutta rauhoittaa nopeasti! Kortisoonivoide auttaa hetkellisesti, mutta pitkäänhän sitä ei voi käyttää, eli ei siitä kauheesti hyötyä ole. Yritän löytää luonnollisemman tavan ongelman helpottamiseksi.
Nyt olen muutaman viikon ajan kokeillut etikkahuuhtelua suihkun yhteydessä, eli suhteella 50/50 vettä ja etikkaa. En itsekään ollut uskoa ensimmäisen pesun jälkeen, kun hilsettä ei ollut enää ollenkaan! Pitkää vaikutusta ei tosin mulle tuo, hilse ja kutina palaa muutaman päivän päästä, jos en pese uudestaan, mutta kun huuhtelen pari kertaa viikossa etikkavedellä, pysyy pää paljon paremmassa kunnossa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole :)
Ajattelin myös kokeilla shamppootonta hiustenpesua, jos kemikaalit vaikka olisi yksi syy kutinaan.

Yhteistyössä